محتوای کم اما موثر

بزرگان بازاریابی و فروش

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند :

قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای قیمت گذاری با افزودن ضریب مخصوص سود به قیمت تمام شده است و برای کالاهای مصرفی بسیار کاربرد دارد، قیمت گذاری تبعیضی که برای کالایی مثل آیفون به کار برده شده است، قیمت گذاری طعمه و قلاب و ... ما با همه اینها آشنا هستیم،

مدیریت بازاریابی و استراتژی های بازاریابی

قبل از این که بخواهید ایراد بگیرید و بگویید اوه اشتباه کرده و هیچی بلد نیست، بدانید اگر شما یک چنین عادتی دارید یک تخریب گر هستید و عیب کسان منگر و احسان خویش، دیده فرو بر بهگریبان خویش و نصیحت شنو ای دوست

در پست های قبلی اشاره کردیم به دفاع سیسیلی در مدیریت و راهبردهای داینامیک در مدیریت ...

دوست عزیز اگر شما مدیر بازاریابی یک کارخانه تولیدی هستید و بر مبنای قیمت تمام شده یک درصد سود تعیین می کنید، سازمان شما به زودی شکست خواهد خورد و بزودی بازار را به رقبایی واگذار می کند که مشاوران خوبی دارند و بازار را از دست می دهید ...

دوستان عزیز دوره این مدل قیمت گذاری به سر آمده است، اگر هنر شما این است که یک کالای مشتری آور دارید و قیمت آنرا پایین تر می زنید نسبت به رقبا، آفرین خیلی هنرمند هستید ...

ولی قیمت گذاری در این دوره مشتری گرایی باید خیلی متفاوت باشد ...

اول اینکه باید قیمت گذاری شما متفاوت باشد نسبت به دسته های مشتری، فرض می کنیم که شما تولید کننده سوسیس و کالباس هستید !!

اول این که سود ده بودن سازمان و کارخانه شما نشان دهنده موفقیت شما نیست، مثلا با صد میلیارد سرمایه ماهیانه یک میلیارد سود دارید، خب کارخانه را تبدیل کنید به انبار و پولتان را به دلالی بیندازید که موفق ترید !! یکجای کار شما اشتباه است، شما باید نسبت به سرمایه تان که به روز ارزش گذاری می شود بیشتر از بیست درصد سالیانه درآمده داشته باشید، اگر ندارید نیاز به مشاوره دارید و قطعا سیستم فروش شما دچار مشکل است .

بعضی سیستم ها همچنان زنده هستند و به حیات خود ادامه می دهند و همه می دانند یکجای کار می لنگد، ولی نمی دانند کجا ! اگرچه سالیانه بیش از بیست درصد سود سالیانه شاید رقم هیجان انگیزی است برای شرکت های خارج از کشور، ولی در ایران با این وضعیت رکود تورمی شاید رقم بالایی نباشد ، یعنی سرمایه گذاران انتظار سود بیشتری را دارند.

آیا با مدیریت بازاریابی می توان سهم بازار را گرفت ؟

واقعیت این است که اگرچه مدیریت بازاریابی و بازاریابی نقش مهمی در سازمان ایفا می کند، ولی بخش بازاریابی به تنهایی نمی تواند همه چیز را درست کند و روی غلتک بیندازد، شاید مدیرعامل در صورت این که همه اختیارات را داشته باشد بتواند، ولی آنچه که در بسیاری از کارخانه های تولیدی مطرح کشور و واحد های صنعتی خرد هم مشاهده می شود این است که مدیران عامل خصوصا در شرکت های بزرگ تمایلی به پیشرفت ندارند، یعنی این روحیه را ندارند !! سازمان که سود ده هاست، من هم که حقوق می گیرم، خب بزاریم به همین روال پیش برود، یعنی تیم مدیریت هم خیلی شاید نمی خواهد انفجاری عمل کند، استراتژی و ایده مدیریتی در خیلی شرکت ها حفظ شرایط موجود است و درجه اول حفظ موقعیت شخصی و البته این به دور از سیستم مدیریتی ماکیاولیستی رایج در مدیریت ایرانی نیست .

نشانه های مرگ در شرکت شما

اگر نشانه هایی که اشاره می شود در سیستم شما موجود است ، پس بدانید که سیستم شما بیمار است و این در فرهنگ سازمانی شماست .

حاشیه در سازمان

اگر سیستم و سازمان شما درگیر حاشیه است، شما نتوانسته اید به درستی سیستم سازمان خود را مدیریت کنید،

اگر در هر بخش از سازمان مسائل حاشیه ای وجود دارد، شما اهداف سازمان را به درستی تعریف نکرده اید .

سازمان باید به مشتری و خدمت بیشتر به مشتری فکر کند و این تنها راه پیشرفت است .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟ Observational marketing آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم . بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی در این مقدمه ...

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به ای 4 پاسخ ای 5 را می دهد ! یعنی یک پاسخ غیر مستقیم برای فتح مرکز، اما...

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ق...

دفاع سیسیلی در کسب و کار

دفاع سیسیلی راهنمای رفتار استراتژیک و طراحی استراتژی کسب و کار در سازمان چندسال پیش در پی نوشتن کتابی با نام دفاع سیسیلی بودم، کتابی که به مدیران قدرت میداد برای مدیریت موفق به سبک اژدهای دفاعی سیسی...

سازمان مشتری مدار

سازمان مشتری مدار چرا سازمان من مشتری مدار نیست و چه کار کنم که مشتری مدار باشم ؟؟ مشتری محوری در سازمان و اصطلاحا سی ایکس بودن سازمان که مخفف عبارت زیر است : Customer Experience بحث مشنری محور ...

بازاریابی کرونا

بازاریابی دوران کرونا، باید ها و نباید های بازاریابی، مشتری را درک کنیم بازاریابی دوران کرونا : در دوران کرونا پیام برای مشتری نفرستیم به صورت خلاصه این که بهتر است در دوران کرونا برای مشتری پیام ها...

بازاریابی در عمل

بخوان نگاه کن یادبگیر ! یادگیری در عمل راهکار خانه بازاریابی است در بازدید از وب سایت ست گادین با این عبارت روبرو شدیم : Read, Watch, Learn... The blog, the videos, the ebooks... ...

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی