خلق هویت سازمان
برنامه بازاریابی

تهیه برنامه بازاریابی همیشه چالشی برای مدیران بازاریابی بوده است، اما مهم تر از طراحی برنامه اجرای برنامه است

چگونه برنامه ای بنویسیم که ما را به اهداف تعیین شده برساند

چگونه برنامه بازاریابی اجرایی طراحی کنیم ؟

شعار خانه بازاریابی، اجرایی بودن و بازاریابی در عمل است، از نظر خانه بازاریابی طرح ها و برنامه بازاریابی که توانایی اجرایی شدن نداشته باشند و منطبق بر واقعیت بازار نباشند، کاغذ پاره ای بیش نیستند

متاسفانه مدیریت دولتی هم بر مبنای واقعیت ها نیست، و توهم توانایی و تغییر نظام بازار گاهی ما را به خطا می اندازد !

پروژه مسکن مهر، منفعت کارت و ... مثالهایی از عدم وجود برنامه واقع گرا و اجرایی است

نام این توهم، را توهم دانایی می توان نامید، شرکت ها و قدرت هایی که فکر می کنند هرکاری که می کنند موفق می شود، چون توانایی آن را دارند .

اگر می توانید کاری را انجام دهید، به این معنا نیست که حتما باید آن کار را انجام دهید !

گام اول در طراحی برنامه بازاریابی : واقع گرایی

برنامه بازاریابی

متاسفانه در مذاکره اولیه با بسیاری از شرکتها وقتی از آنها برنامه بازاریابی فعلی و فعالیت های بازاریابی آنها را می خواهیم، شگفتی بیش از حد آنها ما را نیز شگفت زده می کند

انگار به زبان آدم فضایی ها صحبت می کنیم، کمتر از یک درصد کسب و کارها واقعا برنامه بازاریابی دارند، اصلا مارکتینگ برنامه ریزی شده هنوز برای کسب و کارها تعریف نشده است

تمام فعالیت های گروهی و انفرادی برای یک کالا باید حساب شده و در قالب های مشخصی تدوین شوند، و فعالیت های بدون مطالعه و برنامه ریزی باید حذف شوند.

برنامه بازاریابی باید واقع گرا باشد، و این مهم امکان پذیر نیست مگر این که شما در بازار تحقیق کنید، مهم ترین تحقیقات بازار، دریافت اطلاعات در رابطه با خود شماست، همین الان که در حال تایپ این نوشته هستم، تبلیغات یک برند دوغ که به تازگی دلستر هم تولید کرده من را کلافه کرده، و بعید می دانم که تاثیر این تبلیغات در برنامه شرکت لحاظ شده باشد،

به نظرم این برند مردم را دچار تبلیغ زدگی و در نهایت نفرت از برند می کند .

جمع بندی این که دست به تحقیقات بازار بزنید تا از جایگاه و سهم بازار خود مطلع شوید

برنامه بازاریابی چیست ؟

اصطلاح برنامه برای توصیف روشهای کاربرد منابع بازاریابی، به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی به کار می رود .

این فرآیند ممکن است ساده به نظر برسد، ولی پیچیده است

منابع از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است و در طول زمان تغییر می کند

گام دوم طراحی برنامه بازاریابی : ارزیابی رقبا

این که دیگران چگونه برنامه طراحی می کنند و اصول چه می گوید را نمی دانیم این روش ماست و بسیار کاربردی است .

در گام دوم تمام شرکت های رقیب را رصد می کنیم، این که برنامه بازاریابی هریک چیست، شرکتهای ناموفق مهم تر از شرکت های موفق است، برنامه بازاریابی آنها چه بوده است که شکست خورده اند ؟

اشتباهات آنها را کشف کنید، آنها چون خودشان جزیی از سیستم هستند، نمی توانند ضعف های خود را به درستی ببینند .

گام سوم طراحی برنامه بازاریابی :شرح فعالیت های بازاریابی شما

همین اکنون کاغذ و قلم بردارید ( یا در نرم افزاری مثل اکسل) شرح فعالیت های بازاریابی خود را بنویسید

چه عملیات هایی انجام داده اید ؟ چه موفقیت ها و شکست هایی داشته اید ؟

چه قدر بودجه به بخش بازاریابی اختصاص داده اید ؟

چند نفر نیرو در بخش بازاریابی فعال هستند ؟ کانال های ارتباطی شما و مشتریان چیست ؟

برای طراحی برنامه و مشاوره رایگان با گروه بازاریابی آرتا تماس بگیرید

02122051861

09190640919

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند ، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ...

دفاع سیسیلی در کسب و کار

دفاع سیسیلی راهنمای رفتار استراتژیک و طراحی استراتژی کسب و کار در سازمان چندسال پیش در پی نوشتن کتابی با نام دفاع سیسیلی بودم، کتابی که به مدیران قدرت میداد برای مدیریت موفق به سبک اژدهای دفاعی سیسی...

سازمان مشتری مدار

سازمان مشتری مدار چرا سازمان من مشتری مدار نیست و چه کار کنم که مشتری مدار باشم ؟؟ مشتری محوری در سازمان و اصطلاحا سی ایکس بودن سازمان که مخفف عبارت زیر است : Customer Experience بحث مشنری محور ...

بازاریابی کرونا

بازاریابی دوران کرونا، باید ها و نباید های بازاریابی، مشتری را درک کنیم بازاریابی دوران کرونا : در دوران کرونا پیام برای مشتری نفرستیم به صورت خلاصه این که بهتر است در دوران کرونا برای مشتری پیام ها...

بازاریابی در عمل

بخوان نگاه کن یادبگیر ! یادگیری در عمل راهکار خانه بازاریابی است در بازدید از وب سایت ست گادین با این عبارت روبرو شدیم : Read, Watch, Learn... The blog, the videos, the ebooks... ...

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی