دیجیتال مارکتینگ

نقل قول های بازاریابی

بهترین تبلیغات مشتری راضی از خدمات و محصولات شماست، با مشتری درست برخورد کنید فیلیپ کاتلر
Philip Kotler
خلق هویت سازمان
برنامه بازاریابی

تهیه برنامه بازاریابی همیشه چالشی برای مدیران بازاریابی بوده است، اما مهم تر از طراحی برنامه اجرای برنامه است

چگونه برنامه ای بنویسیم که ما را به اهداف تعیین شده برساند

چگونه برنامه بازاریابی اجرایی طراحی کنیم ؟

شعار خانه بازاریابی، اجرایی بودن و بازاریابی در عمل است ، از نظر خانه بازاریابی طرح ها و برنامه بازاریابی که توانایی اجرایی شدن نداشته باشند و منطبق بر واقعیت بازار نباشند، کاغذ پاره ای بیش نیستند

متاسفانه مدیریت دولتی هم بر مبنای واقعیت ها نیست،و توهم توانایی و تغییر نظام بازار گاهی ما را به خطا می اندازد !

پروژه مسکن مهر، منفعت کارت و ... مثالهایی از عدم وجود برنامه واقع گرا و اجرایی است

نام این توهم، را توهم دانایی می توان نامید، شرکت ها و قدرت هایی که فکر می کنند هرکاری که می کنند موفق می شود، چون توانایی آن را دارند .

اگر می توانید کاری را انجام دهید، به این معنا نیست که حتما باید آن کار را انجام دهید !

گام اول در طراحی برنامه بازاریابی : واقع گرایی

برنامه بازاریابی

متاسفانه در مذاکره اولیه با بسیاری از شرکتها وقتی از آنها برنامه بازاریابی فعلی و فعالیت های بازاریابی آنها را می خواهیم، شگفتی بیش از حد آنها ما را نیز شگفت زده می کند

تمام فعالیت های گروهی و انفرادی برای یک کالا باید حساب شده و در قالب های مشخصی تدوین شوند، و فعالیت های بدون مطالعه و برنامه ریزی باید حذف شوند.

برنامه بازاریابی باید واقع گرا باشد، و این مهم امکان پذیر نیست مگر این که شما در بازار تحقیق کنید، مهم ترین تحقیقات بازار، دریافت اطلاعات در رابطه با خود شماست، همین الان که در حال تایپ این نوشته هستم،تبلیغات یک برند دوغ که به تازگی دلستر هم تولید کرده من را کلاقه کرده، و بعید می دانم که تاثیر این تبلیغات در برنامه شرکت لحاظ شده باشد،

به نظرم این برند مردم را دچار تبلیغ زدگی و در نهایت نفرت از برند می کند .

جمع بندی این که دست به تحقیقات بازار بزنید تا از جایگاه و سهم بازار خود مطلع شوید

برنامه بازاریابی چیست ؟

اصطلاح برنامه برای توصیف روشهای کاربرد منابع بازاریابی ، به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی به کار می رود .

این فرآیند ممکن است ساده به نظر می رسد، ولی پیچیده است

منابع از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است و در طول زمان تغییر می کند

گام دوم طراحی برنامه بازاریابی : ارزیابی رقبا

این که دیگران چگونه برنامه طراحی می کنند و اصول چه می گوید را نمی دانیم این روش ماست و بسیار کاربردی است .

در گام دوم تمام شرکت های رقیب را رصد می کنیم، این که برنامه بازاریابی هریک چیست، شرکتهای ناموفق مهم تر از شرکت های موفق است، برنامه بازاریابی آنها چه بوده است که شکست خورده اند ؟

اشتباهات آنها را کشف کنید، آنها چون خودشان جزیی از سیستم هستند، نمی توانند ضعف های خود را به درستی ببینند .

گام سوم طراحی برنامه بازاریابی :شرح فعالیت های بازاریابی شما

همین اکنون کاغذ و قلم بردارید ( یا در نرم افزاری مثل اکسل) شرح فعالیت های بازاریابی خود را بنویسید

چه عملیات هایی انجام داده اید ؟ چه موفقیت ها و شکست هایی داشته اید ؟

چه قدر بودجه به بخش بازاریابی اختصاص داده اید ؟

چند نفر نیرو در بخش بازاریابی فعال هستند ؟ کانال های ارتباطی شما و مشتریان چیست ؟

برای طراحی برنامه و مشاوره رایگان با گروه بازاریابی آرتا تماس بگیرید

02122051861

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی