خلق هویت سازمان

تحقیق بازار حلقه گمشده بازاریابی

دانسته ها به کار می آیند

اگرچه با هر کسب و کاری که صحبت میکنیم با تحقیق بازار آشناست، اما وقتی می پرسیم که آخرین باری که در بازار دست به تحقیق زده اند چه زمانی بوده است، چیزی در ذهن ندارند !!

یکی از دلایل مهم شکست استارت آپ ها، عدم شناخت نیاز بازار و مشتری است !

باور کردنی نیست ولی حقیقت دارد !

خیلی از کسب و کارها و استارت آپ ها را مشاهده کرده ایم که تنها در ذهن خالقان آن استارت آپ بوده اند و وقتی به بازار راه یافته اند، متوجه شده اند که جایگاهی در بازار ندارند، باری ! سخن را کوتاه کنیم و اگر شما نمی دانید که چرا نیاز به تحقیق در بازار دارید، پس با خانه بازاریابی همراه شوید، در واقع مرحله ورودی خانه بازاریابی تحقیق در بازار است !

پس از سال ها سر و کله زدن با کسب و کارها ما روشی را خلق کرده ایم که در آن می توانید کسب و کار خود را مدل سازی کنید و قبل از صرف هزینه های بسیار که ممکن است نتیجه ای نداشته باشد، با لگو ها کسب و کار خود را مدل سازی کنید .

شاید در رابطه با مدل کسب و کار و خلق مدل کسب و کار مطالبی شنیده باشید و یا این که برای کسب و کار خود مدل دارید، ولی در واقع این مدل خیلی دینامیک نیست و شاید به نوعی بیشتر برای شروع کسب و کار ها کاربردی تر است، ولی کسب و کارهایی می خواهند تغییر مسیر دهند و ساختاردهی مچدد داشته باشند و یا نیاز به ارتباط بیشتر با مشتری دارند، نمی توانند در مدل کسب و کار همه نیازهای کسب وکارشان را بیابند .

مدل لگو متفاوت است.

هیچ کدام از دانسته های ما در کسب و کار مدرن و وابسته به بازار جهانی قطعی نیستند .

ما در دنیایی محیط کسب و کاری به سر می بریم که تغییر کردن قاعده اصلی آن است .

ما با مشخصه های زیادی سر و کار داریم که باید کنترل و بهینه سازی شوند .

کیفیت محصول، کیفیت خدمات، هوش مالی و درک روندهای بازار، بهره وری، مدیریت نیرو های کار، استفاده از فن آوری اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتریان، بازاریابی محصولات و خدمات و ...

همانظور که می دانید، کسب و کار پدیده پیچیده و پر چالشی است و با ظهور بازاریابی دیجیتال و تغییرات مصرف کنندگان و تبدیل شدن به کاربر دیجیتال داستان بازی کسب و کار به شدت تغییر کرده است .

برای مشاوره بازاریابی و بررسی کسب و کار و سازمانتان با خانه بازاریابی تماس بگیرید .

شماره تماس خانه بازاریابی

02122051861

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند ...

More From: بلاگ بازاریابی