خلق هویت سازمان
مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران !

آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟

مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط

تخریب مضر است، اما نقد سازنده است، امیدواریم فعالان عرصه هنر بازاریابی و دانش بازاریابی ما را ببخشند، ولی گاهی انتقاد هم لازم است .

عالمان بی عمل در بازاریابی

خاطره اول باز می گردد به شرکتی که قصد داشت جا پای دیجی کالا بگذارد ! و هرچه گفتیم که رقابت با دیجی کالا و یکه تاز بازار اشتباه است، متاسفانه دوستانی که به شرکت مورد نظر مشاوره بازاریابی ارائه می دانند، راهنمایی های ما را نپذیرفتند و استراتژی خود را ادامه دادند .

یکی دیگر از اشتباهات کسب وکارهایی که با ایجاد کردن یک وب سایت می خواهند یکه تاز بازار شوند این است که فکر می کنند اپ یا وب سایت یا وب اپ باید معجزه کند ! در حالی داشتن یک سامانه ابتدای راه است و در دنیای بازاریابی دیجیتال ده ها فاکتور و مهارت است که سازمان باید داشته باشد و البته سازمان باید یادگیرنده هم باشد .

متاسفانه یکی از اشخاصی که شرکت از مشاوره بازاریابی ایشان استفاده می کرد، نویسنده یک کتاب قلمبه و سلمبه بازاریابی بود که بنده هنوز هم از این کتاب سر در نیاوردم !

البته نه این که هر نویسنده ای دانش بازاریابی نداشته باشد، خیر !

بلکه هستند مشاورین و افرادی مشاوره بازاریابی ارائه می دهند که در مورد خاص دانش ندارند ولی در کل افراد توانمندی هستند .

در نهایت شرکت مذکور ورشکست شد و به قعر دره نشست .

واقعیت اینجاست که بسیاری از دانش مشاوره بازاریابی که داریم اجرایی نیست و اختلاف زیادی بین دانش و عمل وجود دارد

موسسات مشاوره بازاریابی و نمک گندیده

موسسه مشاوره بازاریابی

نقد ما بر شرکتی است که برای عضویت سالانه در انجمن بیش از دویست هزار تومان دریافت می کند .

سوال و نقد اول از موسسه مشاوره بازاریابی :

این مبلغ به چه خاطری است ؟ هر کالا و خدماتی یک ارزشی دارد و اگر مشتری درک کند که ارزش کالا از بهایی تعیین شده بیشتر است آنرا می پردازد .

اما ارزش ارائه شده توسط شما چیست ؟ عضویت ؟؟ مدرک گرایی و کارت شناسایی گرایی ؟

نقد دوم از موسسه مشاوره بازاریابی :

نقد دوم این است شما که خودتان ادعای مشاور بودن دارید آیا بهتر نیست که اصول اولیه بازاریابی را رعایت کنید ؟

ماموریت شما چیست ؟ اهداف شما چیست ؟ در طی شش هفت سال فعالیت، دستاورد شما چه بوده است ؟

صرف گردهم آوری افراد دارای مدرک دانشگاهی کار صورت نگرفته است، هدف اصلی مشاوره بازاریابی موفقیت کسب و کار است

جمع بندی مشاوره بازاریابی

پیشنهاد ما این است که نوع تفکر خود را عوض کنید، اگر نگرش شما به جای کسب درآمد، کمک به مشتری باشد، همه چیز حل می شود، متاسفانه نگرش های ما باید اصلاح شود، این که هدف درآمدزایی باشد

دوستان و همکاران گرامی ! اگر می خواهید سریع پولدار شوید، دست از تمرکز روی پولدار شدن بردارید و این مقاله از مایک لیتمن را بخوانید

رازهای ثروتمند شدن سریع

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی