خلق هویت سازمان

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟

آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟

هدایای تبلیغاتی ارزشمند

هدایای تبلیغاتی یک شمشیر دو لبه نیست که استفاده اشتباه از آن به شما ضرر بزند، ولی قطعا هدیه تبلیغاتی باید در شان شرکت باشد و به نوعی معرفی کننده کسب و کار و شرکت شماست

پس باید هدیه تبلیغاتی را هوشمندانه انتخاب کنید

هدایای تبلیغاتی یا کالای تبلیغاتی

ایده هدایای تبلیغاتی

نکته ای که قابل تامل است این است که در فرهنگ بازاریابی به هدایای تبلیغاتی کالای تبلیغاتی گفته می شود، البته تبلیغات به معنای کلمه هم نه !

promotional products

در واقع پروموشن از آن دست واژه هاست که که نمی توان کلمه معادل آنرا در زبان فارسی و ادبیات بازاریابی و تبلیغات تعریف کرد ولی کلمه ترویج برای پروموشن به کار می رود ، با این تفاسیر معادل هدایای تبلیغاتی می شود، کالای ترویج فروش و بازاریابی

کالای تبلیغاتی به جای هدایای تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی در فرهنگ در فرهنگ بازاریابی ایران به جای کالای تبلیغاتی استفاده شده است، که نشان می دهد ما به جنبه هدیه بودن کالاهای تبلیغاتی توجه کرده ایم که این نقطه اول اشتباه در عملیات ترویج بازاریابی است !

چرا ؟

چون که از قدیم در فرهنگ ما آمده است که دندان اسب پیش کشی را نمی شمرند !

افراد و کسب و کارهای زیادی را دیده ایم که بدون تحقیق بازار دست به خرید و انتخاب هدایای تبلیغاتی زده اند !

کالای تبلیغاتی باید بر اساس سلیقه مشتری باشد و نه سلیقه شما، پس بهتر است که قبل از طراحی و سفارش و توزیع کالاهای تبلیغاتی از نظر و سلیقه مشتری آگاه شوید

نکاتی برای هدیه تبلیغاتی موثر

ایده هایی برای هدایای تبلیغاتی

راهکارهایی برای انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی

1- مورد استفاده مخاطب باشد

کالایی را انتخاب کنید که استفاده مستمر و مکرر برای مخاطب داشته باشد

2- سرگرم کننده باشد

اگر هدیه شما برای مشتری سرگرم کننده باشد، کسب و کار شما با مشتری ارتباط برقرار کرده است.

به خاطر دارم در کودکی هواپیمایی هما به کودکان یک بازی با دو دکمه حالت پینت بال هدیه می داد، این هدیه تاثیر عمیقی در من داشت و امروز بعد از گذشت بیش از بیست و پنج سال هواپیمایی هما با من یک ارتباط عاطفی برقرار کرده است ...

3-کاربردی باشد

هیچ مشتری ای کارت ویزیت و مشخصات تماس شما را با خود نگه نمی دارد، اما یک سر رسید با آرم شما و شماره تماس شما را ممکن است یکسال با خودش جابجا کند، یک سررسید به صورت اتفاقی به من هدیه شد و چهار سال بعد، با آن شرکت یک معامله انجام دادیم !

هدیه تبلیغاتی را ارزیابی کنید

با توجه به امکانات عصر دیجیتال می توانید هدایای تبلیغاتی را ارزیابی کنید، یا از طریق تحقیق و سوال از مخاطب و یا طراحی سامانه ای مثل اینستاگرام از نظرات مشتری در رابطه با موفقیت هدایا مطلع شوید

نکته کلیدی موفقیت هدایای تبلیغاتی حس مشتری !!

چکیده و کلید این مقاله این است که مشتری و مخاطب چه حسی از هدیه و کالای تبلیغاتی می گیرد ؟

با توجه به این هشتاد درصد انتخاب های ما حسی است ، اگر بتوانیم حس مثبت به مشتری بدهیم ، به قلب مشتری راه پیدا کرده ایم

این سوال را بپرسید که هدیه مورد نظر شما به مشتری و مخاطب حس مثبت می دهد یا خیر ؟؟

ایده های بسیاری برای هدیه تبلیغاتی وجود دارد، که باید بحث فرهنگی را در آنها دید، یک هدیه ممکن است از نظر شما بسیار ایده آل باشد و از نظر مشتری ضد ارزش به عنوان نمونه سایت زیر را بررسی بفرمایید

ایده های هدایای تبلیغاتی

بسیاری از ایده های این سایت، با فرهنگ ایران سازگاری ندارد و یا هنوز تعریف نشده است، ممکن است برای یک کسب و کار یک فندک یا خودکار آرم دار از یک پاور بانک خیلی کلیدی تر باشد، به عنوان مثال ممکن است هدیه تبلیغاتی خودکار برای سوپرمارکت ها کاربردی است، ولی برای جامعه مهندسی خودکار معمولی ممکن است نوعی توهین به شمار آید و ارزش درک شده از شرکت و کسب و کار شما را کاهش دهد .

دیدگاه‌ها   

#1 تاثیرگذاریمحمد 1398-04-11 20:43
به نظر شما برای شرکت خدمات چه مدل هدایای تبلیغاتی موثر تر است ، اگر دارای تجربه موفقی هستید لطفا بیان کنید با تشکر !
و این که آیا ممکن است که یک مدل هدیه تبلیغاتی تاثیر منفی بر روی مشتری داشته باشد ؟

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

به دنبال راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی هستید ؟ اولین کاری که باید انجام دهید،شناخت مصرف کننده و رفتارهای مصرف کننده است، شما باید تحقیق بازار انجام دهید آیا مخاطب شما با بسته بندی شما ارتب...

More From: بلاگ بازاریابی