پنج شنبه, 06 تیر 1398 ساعت 15:08

کتاب زاگ

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
زاگ زاگ زاگ

باز هم داستان نام گذاری برند، انتخاب نام و سیستم نام گذاری یکی از مهم ترین بخش های کسب و کار است . اما زاگ از دید متفاوتی بررسی می کند! زاگ و استراتژی تمایز .

اما چه چیزی بیشتر شرکت ها را از تمایز دور می کند ؟

ابر تیره و تار و عدم قطعیتی است که آنها را از ابتکار و نو آوری باز می دارد .

آیا تحقیق در بازار می تواند زاگ و کلید تمایز را به ما بدهد ؟

تمایز بنیادی خوب در تحقیق کیفی آزمون نمی شود !!

چرا ؟

ببینید وقتی شما از مردم می پرسید مثلا این کسب و کار خوب است یا تبلیغ خوب است و محصول خوب است ، مردم در ذهن کیفیت بهتر و قیمت پایین تر را دارند و ملاک انتخاب و بررسی آنها این است .

تحقیق در بازار دستورالعملی برای تکرار محصول با توان سود محدود است و تمایز بنیادی چیز دیگری است !!

تنها را از نظر ما دریافت بازخورد از مشتریان است . !!

باید نمونه ای کوچک از محصول و کسب وکار را در محیط واقعی تست کنید ، این راه بهتری است .

کتاب زاگ

زاگ

چگونه یک نام تجاری متمایز بسازیم؟

«وقتی همه زیگ می‌کنند، شما زاگ کنید!»

زاگ کردن همان استراتژی تمایز است، راهی که برندهای درجه‌ یک دنیا آن را در پیش می‌گیرند. مارتی نیومایر، نویسنده‌ی کتاب، ادعا می‌کند که در بازار پیچیده‌ی امروز دیگر تمایز سنتی کافی نیست و برندها باید به شیوه‌ای رادیکال، متمایز ظاهر شوند.


در کتاب زاگ چه می‌خوانیم؟


مقدمه
بخش 1: زاگ خود را پیدا کنید
• وقتی رقبا نیستند، شما ضربه بزنید
• پویایی متفاوت و خوب
• به دنبال فضاهای خالی بازار باشید
• نیازها را کشف کنید
• یک «رژه» پیدا کنید
بخش 2: طراحی زاگ
• نام تجاری همانند یک سیستم
• نکته‌ی1: شما که هستید؟
• نکته‌ی2: چه می‌کنید؟
• نکته‌ی3: چشم‌انداز شما چیست؟
• نکته‌ی4: کدام موج را می‌رانید؟
• نکته‌ی5: در طبقه‌ی‌کالایی شما، کدام نام تجاری بالاترین سهم را در ذهن مخاطب دارد؟
• نکته‌ی6: چه چیزی شما را «منحصربه‌فرد» می‌کند؟
• نکته‌ی7: چه چیزی را باید اضافه و یا کم کنید؟
• نکته‌ی8: چه کسی عاشق شما است؟
• نکته‌ی9: چه کسی دشمن شما است؟
• نکته‌ی10: مردم شما را چه می‌نامند؟
• نکته‌ی11: چه‌طور خود را توصیف می‌کنید؟
• نکته‌ی12: چه‌طور نام خود را منتشر می‌کنید و همه را از آن مطلع می‌کنید؟
• نکته‌ی13: چه‌طور مردم با نام تجاری شما درگیر می‌شوند؟
• نکته‌ی14: مشتریان چه چیزی را تجربه می‌کنند؟
• نکته‌ی15: چه‌طور وفاداری مشتریان را به‌دست می‌آورید؟
• نکته‌ی16: چه‌طور موفقیت خود را توسعه می‌دهید؟
• نکته‌ی17: چه‌طور مجموعه‌ی نام‌های تجاری خود را حمایت می‌کنید؟
بخش 3: زاگ خود را احیا کنید
• سنگ/ کاغذ/ قیچی
• تمرکز قیچی
• شتاب حرکت سنگ
• اندازه‌ی شرکت‌های کاغذ
• چه‌طور ساختار سخت می‌شود؟
• باز کردن قفل زاگ‌تان
• زمانی که سهام‌داران خوب، بد پیش می‌روند
• دستورالعمل مهم جدید
• راکت دو مرحله‌ای
• طراحی زاگ در سرعت تغییر
• 17 قدم فرایند


مطالعه‌ی این کتاب برای چه کسانی مفیدتر خواهد بود؟

- مدیران و کارشناسان برند
- علاقه‌مندان به مباحث برندسازی و کسب‌وکار
- مدیران بازاریابی
- صاحبان کسب‌وکار

بخشی از کتاب زاگ


به دنبال فضاهای خالی بازار باشید
پیدا کردن فضای خالی در بازار، مهارتی غیرشهودی است. سیستم ادراکی انسان فقط به موارد برنامه‌ریزی‌شده توجه می‌کند که چه چیزی آن‌جاست و چه چیزی آن‌جا نیست.
در تئوری ادراکی، تفاوت بین آن‌جا و این‌جا، محیط پیرامون یا فضای مثبت و منفی است. هنرمندان یاد گرفته‌اند که هر دو را بشناسند و به این دلیل چیزهایی را متوجه می‌شوند که از دید دیگران پنهان مانده است.
شرکت‌ها نیز زمانی که به دنبال فضای جدیدی از بازار هستند - چرا که فضای جدید بازار یا فضای سفید، رمز زاگ است- باید مانند هنرمندان فکر کنند.
نمونه‌ای از شرکت‌هایی که در این مورد موفق بوده‌اند و با یافتن فضای خالی بازار، جایگاهی برای خود یافته اند از این قرارند: یادداشت‌های چسبان (پست- ایت)، موزیک محیطی (میوزاک)، دی‌وی‌دی‌های الکترونیکی (نت‌فلیکس)، ماشین‌هایی به سبک نظامی (هامر)، خانه‌های از پیش دکور شده (مجله دوئل)، کامپیوترهایی که به‌طور مستقیم و سفارشی ساخته شده‌اند. دل و خطوط هوایی نقطه به نقطه‌ی ساوت وست.
اما به‌راستی چه پیشنهاداتی وجود دارند که در میان آسمان‌خراش نام‌های تجاری هنوز به بازار ارائه نشده‌اند؟
تئاترهایی که شام هم می‌دهند، اتاق‌های استراحت ساعتی در فرودگاه‌ها، کارشناس غذا در رستوران‌ها، گاز باربیکو که بوی چوب بدهد، محل سرویس‌دهی به حیوانات خانگی، محل تعویض آسان حباب‌های هالوژنی، کتاب‌های ایجاد نام تجاری به صورت وایت‌بورد؛ منتظر باشید و ببینید که چه کسی یکی از این موارد را برمی‌دارد و تجارت وسیعی از آن می‌سازد.

نویسنده: مارتی نیومیر
مترجم: سارا میرزایی
سال چاپ: بهار ۱۳۹۶
قیمت: ۲۰۰۰۰ تومان
قطع: رقعی
تعداد صفحات: ۱۶۰
نوبت چاپ: سوم

خواندن 57 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 06 تیر 1398 ساعت 15:23
محتوای بیشتر در این بخش: « کتاب راهنمای انتخاب یک نام موفق
برای ارسال نظر وارد سایت شوید

آخرین های بلاگ بازاریابی

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

به دنبال راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی هستید ؟ اولین کاری که باید انجام دهید،شناخت مصرف کننده و رفتارهای مصرف کننده است، شما باید تحقیق بازار انجام دهید آیا مخاطب شما با بسته بندی شما ارتب...

More From: بلاگ بازاریابی