4

4P

عناصر 4 پی

محصول، قیمت، توزیع ، ترفیع

A

AMA

American Marketing Association

انجمن بازاریابی آمریکا

انجمن بازاریابی آمریکا (به انگلیسی: American Marketing Association)، انجمنی تخصصی برای متخصصین بازاریابی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی دارای ۳۰٬۰۰۰ عضو بوده‌است.[۱] این انجمن شامل ۷۶ شاخهٔ حرفه‌ای و ۲۵۰ شاخهٔ دانشگاهی است.[۱][۲]

تأسیس این انجمن به سال ۱۹۳۷ برمی‌گردد، جایی که با ادغام دو انجمن فعال آن زمان در زمینهٔ بازاریابی (انجمن ملی مدرسان بازاریابی و انجمن بازاریابی آمریکا (به انگلیسی: American Marketing Society))، این انجمن تشکیل شد.

در حال حاضر، مجلات معتبر علمی-پژوهشی در زمینهٔ بازاریابی توسط این انجمن منتشر می‌گردد.

American Institute of Public Opinion

موسسه افکار عمومی آمریکا

B

Benchmark

بهینه کاوی

D

Direct Mail

نامه مستقیم

F

Frequency of exposure

تعداد دفعات رویارویی

H

Hierarchy of needs

سلسله مراتب نیازها

این تئوری بر اساس سطوح پنجگانه نیازها در آدمی تاکید دارد و معتقد است که انگیزش هر فرد با هدف ارضای سطح بعدی نیاز شکل می گیرد

I

Impulsive buying

خرید ناگهانی

M

Market Reseacrch Society

انجمن پژوهش های بازاریابی

O

Open-Ended

پرسش باز

پرسشی که به بله و نه ختم نمی شود و مخاطب را به تعامل و گفت و گو وا می دارد

P

PPAI

Promotional Products associations international

انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی

PPI

Price per impression

هزینه هر بار تاثیر گذاری بر مشتریان

Promotion

ترفیع، ترویج

نحوه معرفی و پیشبرد عملیات بازاریابی و فروش را ترویج یا ترفیع می گویند .

Promotional products

هدایای تبلیغاتی

کالای تبلیغاتی یا هدیه تبلیغاتی که به صورت رایگان به مشتریان اهدا می شود

U

UCA

Unique Competitive Advantage

مزیت رقابتی منحصر به فرد

آخرین های بلاگ بازاریابی

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

به دنبال راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی هستید ؟ اولین کاری که باید انجام دهید،شناخت مصرف کننده و رفتارهای مصرف کننده است، شما باید تحقیق بازار انجام دهید آیا مخاطب شما با بسته بندی شما ارتب...

More From: بلاگ بازاریابی