4

4P

عناصر 4 پی

محصول، قیمت، توزیع ، ترفیع

A

AMA

American Marketing Association

انجمن بازاریابی آمریکا

انجمن بازاریابی آمریکا (به انگلیسی: American Marketing Association)، انجمنی تخصصی برای متخصصین بازاریابی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی دارای ۳۰٬۰۰۰ عضو بوده‌است.[۱] این انجمن شامل ۷۶ شاخهٔ حرفه‌ای و ۲۵۰ شاخهٔ دانشگاهی است.[۱][۲]

تأسیس این انجمن به سال ۱۹۳۷ برمی‌گردد، جایی که با ادغام دو انجمن فعال آن زمان در زمینهٔ بازاریابی (انجمن ملی مدرسان بازاریابی و انجمن بازاریابی آمریکا (به انگلیسی: American Marketing Society))، این انجمن تشکیل شد.

در حال حاضر، مجلات معتبر علمی-پژوهشی در زمینهٔ بازاریابی توسط این انجمن منتشر می‌گردد.

American Institute of Public Opinion

موسسه افکار عمومی آمریکا

B

Benchmark

بهینه کاوی

D

Direct Mail

نامه مستقیم

F

Frequency of exposure

تعداد دفعات رویارویی

H

Hierarchy of needs

سلسله مراتب نیازها

این تئوری بر اساس سطوح پنجگانه نیازها در آدمی تاکید دارد و معتقد است که انگیزش هر فرد با هدف ارضای سطح بعدی نیاز شکل می گیرد

I

Impulsive buying

خرید ناگهانی

M

Market Reseacrch Society

انجمن پژوهش های بازاریابی

O

Open-Ended

پرسش باز

پرسشی که به بله و نه ختم نمی شود و مخاطب را به تعامل و گفت و گو وا می دارد

P

PPAI

Promotional Products associations international

انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی

PPI

Price per impression

هزینه هر بار تاثیر گذاری بر مشتریان

Promotion

ترفیع، ترویج

نحوه معرفی و پیشبرد عملیات بازاریابی و فروش را ترویج یا ترفیع می گویند .

Promotional products

هدایای تبلیغاتی

کالای تبلیغاتی یا هدیه تبلیغاتی که به صورت رایگان به مشتریان اهدا می شود

U

UCA

Unique Competitive Advantage

مزیت رقابتی منحصر به فرد

آخرین های بلاگ بازاریابی

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند ، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ...

دفاع سیسیلی در کسب و کار

دفاع سیسیلی راهنمای رفتار استراتژیک و طراحی استراتژی کسب و کار در سازمان چندسال پیش در پی نوشتن کتابی با نام دفاع سیسیلی بودم، کتابی که به مدیران قدرت میداد برای مدیریت موفق به سبک اژدهای دفاعی سیسی...

سازمان مشتری مدار

سازمان مشتری مدار چرا سازمان من مشتری مدار نیست و چه کار کنم که مشتری مدار باشم ؟؟ مشتری محوری در سازمان و اصطلاحا سی ایکس بودن سازمان که مخفف عبارت زیر است : Customer Experience بحث مشنری محور ...

بازاریابی کرونا

بازاریابی دوران کرونا، باید ها و نباید های بازاریابی، مشتری را درک کنیم بازاریابی دوران کرونا : در دوران کرونا پیام برای مشتری نفرستیم به صورت خلاصه این که بهتر است در دوران کرونا برای مشتری پیام ها...

بازاریابی در عمل

بخوان نگاه کن یادبگیر ! یادگیری در عمل راهکار خانه بازاریابی است در بازدید از وب سایت ست گادین با این عبارت روبرو شدیم : Read, Watch, Learn... The blog, the videos, the ebooks... ...

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی