محتوای کم اما موثر

بزرگان بازاریابی و فروش

در خبرنامه بازاریابی عضو شوید

Please enable the javascript to submit this form

دفاع سیسیلی در کسب و کار

دفاع سیسیلی

راهنمای رفتار استراتژیک و طراحی استراتژی کسب و کار در سازمان

چندسال پیش در پی نوشتن کتابی با نام دفاع سیسیلی بودم، کتابی که به مدیران قدرت میداد برای مدیریت موفق به سبک اژدهای دفاعی سیسیلی، برای کسانی که می خواهند بازار را به دست بگیرند .

نوشتن این کتاب چندسال است که به تعویق افتاده، کتاب به صورت داستانی بود و چیزی شبیه و الهام گرفته شده از سبک داستان های حکایت کسی که دلسرد نشد ، حکایت دولت و فرزانگی نوشته مارک فیشر و ...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟

آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟

هدایای تبلیغاتی ارزشمند

هدایای تبلیغاتی یک شمشیر دو لبه نیست که استفاده اشتباه از آن به شما ضرر بزند، ولی قطعا هدیه تبلیغاتی باید در شان شرکت باشد و به نوعی معرفی کننده کسب و کار و شرکت شماست

پس باید هدیه تبلیغاتی را هوشمندانه انتخاب کنید

بازاریابی در عمل

بخوان نگاه کن یادبگیر !

یادگیری در عمل راهکار خانه بازاریابی است

در بازدید از وب سایت ست گادین یکی از صاحب نظران امروز و دیروز بازاریابی و فروش با این عبارت روبرو شدیم :

Read, Watch, Learn...

The blog, the videos, the ebooks...

درستی این فرضیات را بررسی می کنیم !!

البته آنقدر مغرور نیستیم که به سبک خیلی ها بخواهیم با نردبان تخریب پیشرفت کنیم ! و قصد تخریب نداریم و بحث ما نقد است

سوال اصلی ما این است :

آیا با خواندن و نگاه کردن یاد می گیریم ؟؟

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند :

قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای قیمت گذاری با افزودن ضریب مخصوص سود به قیمت تمام شده است و برای کالاهای مصرفی بسیار کاربرد دارد، قیمت گذاری تبعیضی که برای کالایی مثل آیفون به کار برده شده است، قیمت گذاری طعمه و قلاب و ... ما با همه اینها آشنا هستیم،

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !!

هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !

آموزش بازاریابی و فروش

فروش بازاری و فروش رابطه ای

فروش بازاری و فروش رابطه ای یکی از مثال هایی در رابطه با دو مدل فروشنده می توان زند، اغلب بانک های دولتی در مقابل بانک های خصوصی است، البته مدتی است که بانک های خصوصی هم متاسفانه کم و بیش به داستان ...

دانش فروش

دانش فروش آیا تا کنون از خود پرسیده اید که چرا بعضی از فروشندگان و سازمان های فروش از دیگران موفق تر هستند و بیشتر می فروشند ؟ آیا شما هم می خواهید جزو این دسته باشید ؟ فروشندگان و سازمان های مو...

مطالب بیشتر از: آموزش فروش

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟ Observational marketing آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم . بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی در این مقدمه ...

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به حرک سرباز به خانه ای 4 پاسخ می دهد وسربازش را به خانه ای 5 را هدایت م...

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ق...

More Articles

مطالب بیشتر از: بلاگ بازاریابی