محتوای کم اما موثر

بزرگان بازاریابی و فروش

در خبرنامه بازاریابی عضو شوید

Please enable the javascript to submit this form

سازمان مشتری مدار

سازمان مشتری مدار

چرا سازمان من مشتری مدار نیست و چه کار کنم که مشتری مدار باشم ؟؟

مشتری محوری در سازمان و اصطلاحا سی ایکس بودن سازمان که مخفف عبارت زیر است :

Customer Experience

بحث مشنری محور بحث جدایی است، ولی در جهان هم متاسفانه با این معضل روبرو هستیم که سازمان ها خودشان را مشتری مدار و مشتری محور می پندارند، در حالی که چنین نیست .

مشتری مداری در سازمان

طبق آمارهایی که شرکت زندسک ارائه کرده است که یک شرکت ارائه کنده سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است و با کسب و کارهای زیادی در ارتباط است، 75 درصد سازمان ها فکر می کنند که مشتری مدار هستند، ولی سی درصد مشتریان چنین تصوری دارند، سوال اساسی این پست این است که چرا چنین اتفاقی می افتد ؟

چرا سازمان ها فکر می کنند که مشتری مدار هستند ؟ چرا سازمان و شرکت با مشتری همراه نمی شود ؟ و برای این کار چه راهکاری می توان ارائه کرد ؟

مشکل اصلی از فرهنگ سازمانی است، بنده خودم از سهامداران کارخانه ای بودم که یکی از سهامدارن به دنبال تزیین محل کار بود و سالانه میلیون ها تومان هزینه رنگ آمیزی و سنگ کردن نمای داخلی و ... میشد، ولی چیزی به اسم مشتری وجود نداشت، اصلا مشتری چه کسی بود ؟

شرکت هایی که در عصر تولید در جا می زنند و حتی شرکت هایی که می خواهند که مشتری مدار باشند و نمی توانند

خاطره ای دارم از یکی از شرکت مبین نت و یک مودم جیبی از این شرکت خریدم که دو روز قبل از این که گارانتی اش به اتمام برسد خراب شد و دیتا دریافت نمی کرد، پس از تماس های تلفنی مکرر با کارشناسان فروش، به نتیجه ای نرسیدیم و خنده دار این بود که هر بار یک نفر با من صحبت می کرد و پس از صف طولانی انتظار باید همه چیز را از اول توضیح میدادم و یکی از اپراتورها می گفت بیا یک مودم دیگه بخر !!!!

عجبا !

مراجعه حضوری به دفتر هم بی فایده بود و جالب اینجا بود که دفتر روزهای پنج شنبه و جمعه تعطیل بود ، اگر اشتباه نکنم خیابان مطهری بود، و بعد یک آقایی بودن که گفتن خب گارانتیش تمام شده و ربطی نداره دیگه به ما !!!

بعد همین سازمان از مشتری مداری و ارتباط با مشتری و ... سخن می گوید

جالب نیست؟؟؟ ده ها و صدها سازمان این چنینی وجود دارند که ادعای مشتری مداریشان گوش فلک را کر می کنند و در عمل مشتری بی اهمیت ترین چیز است .

چرا ؟

چرایش را نمی دانم و وقت و ذهنم را هم به آن مشغول نمی کنم و مثل برویم و ریشه های مشتری نا مداری در سازمان را بررسی کنیم، بلکه ما رفتار درمانی سازمانی رو پیشنهاد می کنیم .

به جای ریشه یابی در گذشته ها، همین اکنون گام برداریم در اصلاح فرهنگ سازمانی !!

رفتار درمانی سازمانی

متاسفانه چیزی که در آیین نامه های اخلاقی و سازمانی شرکتها و کارخنجات دیده می شود، بیشتر حالت تهدید دارند و به کارکنان هشدار می دهند که اگر از قوانین تخطی کنند، اخراج می شوند و ...

این مساله بسیار تاسف برانگیز است .

به نیروهای سازمان و منابع انسانی به صورت شی ء نگاه نکنید، اگر قرار است چیزی تغییر کنید، نیروهای سازمان باید این تغییر را ایجاد کنند .

اگر نوآوری و خلاقیت در سازمان شما مرده باشد، شما باید بزودی بازار را واگذار کنید و توسعه سهم خود را فراموش کنید

برای رفتار درمانی سازمانی و آنالیز ارتباطات میتوانید با ما تماس بگیرید،اگر یک هفته سازمان شما را نظاره کنیم می توانیم دقیقا بگوییم که مشکل کار کجاست .

ولی هدف مهم است، هدف اصلی این است که سازمان چگونه می تواند به مشتری بیشتر خدمت کند .

آموزش بازاریابی و فروش

فروش بازاری و فروش رابطه ای

فروش بازاری و فروش رابطه ای یکی از مثال هایی در رابطه با دو مدل فروشنده می توان زند، اغلب بانک های دولتی در مقابل بانک های خصوصی است، البته مدتی است که بانک های خصوصی هم متاسفانه کم و بیش به داستان ...

دانش فروش

دانش فروش آیا تا کنون از خود پرسیده اید که چرا بعضی از فروشندگان و سازمان های فروش از دیگران موفق تر هستند و بیشتر می فروشند ؟ آیا شما هم می خواهید جزو این دسته باشید ؟ فروشندگان و سازمان های مو...

مطالب بیشتر از: آموزش فروش

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟ Observational marketing آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم . بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی در این مقدمه ...

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به حرک سرباز به خانه ای 4 پاسخ می دهد وسربازش را به خانه ای 5 را هدایت م...

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ق...

More Articles

مطالب بیشتر از: بلاگ بازاریابی