محتوای کم اما موثر

بزرگان بازاریابی و فروش

در خبرنامه بازاریابی عضو شوید

Please enable the javascript to submit this form

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی

اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به حرک سرباز به خانه ای 4 پاسخ می دهد وسربازش را به خانه ای 5 را هدایت می کند

یعنی یک پاسخ غیر مستقیم برای فتح مرکز، اما این نام قرار بود کتابی باشد برای راهنمایی مدیران که هنوز به مرحله نگارش کامل نرسیده است .

شکست بخور و پیش برو

هیچ انسانی دوست ندارد شکست بخورد، اما ما انسان ها و شرکت ها و سازمان ها باید شکست را باور کنیم . شکست با بی نظمی و بی برنامگی و بدون سنجش بازار و تحقیق در بازار متقاوت است،این مدل شکست، یک شکست احمقانه است ! اما وقتی شما همه چیز را محاسبه کرده اید، برنامه ریزی کرده اید و ناگهان شرایط با پیش بینی شما متفاوت است این مدل شکست بسیار قابل قبول و پلی خواهد بود برای تشخیص و پیش بینی حرکت های درست بعدی ...

در بازی شطرنج یک اشتباه کوچک یا یک بلایندر می تواند شما را نابود کند، در دنیای واقعی هم بی تقاوت به این نیست، متاسفانه یکی از اشتباهات کسب و کارهای نوپا این است که خود را با کسب و کارهای و استارت آپ های مثلا آمریکا و اروپا مقایسه می کنند، متاسفانه دوست عزیز اینجا ایران است و شکست در بعضی مواقع یعنی پایان کار و از دست رفتن همه چیز .

اما در اینجا ما نسخه دیگری از شکست را می خواهیم بررسی کنیم .

خلاقیت بدون شکست ممکن است .

شکست در روابط با مشتری

متاسفانه بعید می دانم که در خوشبینانه ترین حالت 20 درصد کسب و کارهای حرفه ای ایران سیستم مدیریت ارتباط با مشتری داشته باشند، سیستم و شرکتهایی که ویزیتور دارند یا بازاریاب متاسفانه بدون هیچ گونه مدیریت و آموزشی نیروهای اصلی شرکت یعنی ویزیتور و بازاریاب ها را به حال خود رها می کنند و می گویند برو و بفروش !!!!

می شود در بحث فروش حرفه ای و کالاهای تند مصرف یک نمودار و سوالات آنا گرام داشت، یک سیستم مدیریت دانش داشت، ولی از این چیزها خبری نیست ...

اگر می خواهید یک سیستم ویزیت حرفه ای داشته باشید، می توانید با ما مشورت کنید .

09190640919

اما برویم سراغ بحث شکست، بهای خلاقیت در سازمان شکست است، به راحتی با شکست ها برخورد کنید، دنبال مقصر نباشید، در تهدیدها دنبال فرصت ها باشید، خطاهای انسانی را در همه بخش های سازمان ببخشید و این شکست را به صورت تفکر سیستمی بررسی کنید .

خطاهای انسانی لحظه ای جای خود ، خطاهای سازمانی را ببخشید، یعنی اگر یک برنامه فروش، یک برنامه لجستیک و ترابری، یک برنامه ساخت و تولید و ... با شکست مواجه شده است به جای یافتن مقصر و خراب کردن آوار حملات روی سر یک یا چند شخص، تجربه را ثبت کنید . ارزش تجربه را درک کنید .

واکنشتان نسبت به اشتباهات را بهبود بخشید، از شخص یا اشخاص بخواهید که بگویند چرا شکست خورده اند .

نمی خواهیم بحث را مذهبی کنیم، ولی نیت طرف مهم است، تنها در صورتی اشتباه قابل برخورد است که صد در صد عمدی باشد که آن هم می تواند شامل کارت زرد باشد .

اگر هم عمدی باشد، باید انگیزه های فرد را جست و جو کنید و ببینید که سیستم شما چه مشکلی است که شخص اشتباه کرده است و تعمدا اشتباه کرده است ؟

به یاد دارم که کارمند یکی از شرکتهای دولتی تعریف می کرد که ناظر است و به جای نظارت بازی می کند و با یک خنده گفت حداقل ماهی مثلا ده میلیون تومان سیستم ضرر می کند به خاطر این کار و حقوق خود ایشان به نسبت مثلا صد هزار تومان بود

چرا این شخص یا اشخاص در تضاد با سیستم عمل می کنند ؟ کجای فرهنگ سازمانی شما مشکل دارد ؟

آموزش بازاریابی و فروش

فروش بازاری و فروش رابطه ای

فروش بازاری و فروش رابطه ای یکی از مثال هایی در رابطه با دو مدل فروشنده می توان زند، اغلب بانک های دولتی در مقابل بانک های خصوصی است، البته مدتی است که بانک های خصوصی هم متاسفانه کم و بیش به داستان ...

دانش فروش

دانش فروش آیا تا کنون از خود پرسیده اید که چرا بعضی از فروشندگان و سازمان های فروش از دیگران موفق تر هستند و بیشتر می فروشند ؟ آیا شما هم می خواهید جزو این دسته باشید ؟ فروشندگان و سازمان های مو...

مطالب بیشتر از: آموزش فروش

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟ Observational marketing آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم . بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی در این مقدمه ...

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به حرک سرباز به خانه ای 4 پاسخ می دهد وسربازش را به خانه ای 5 را هدایت م...

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ق...

More Articles

مطالب بیشتر از: بلاگ بازاریابی