در خبرنامه بازاریابی عضو شوید

Please enable the javascript to submit this form

4

4P

عناصر 4 پی

محصول، قیمت، توزیع ، ترفیع

A

AMA

American Marketing Association

انجمن بازاریابی آمریکا

انجمن بازاریابی آمریکا (به انگلیسی: American Marketing Association)، انجمنی تخصصی برای متخصصین بازاریابی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی دارای ۳۰٬۰۰۰ عضو بوده‌است.[۱] این انجمن شامل ۷۶ شاخهٔ حرفه‌ای و ۲۵۰ شاخهٔ دانشگاهی است.[۱][۲]

تأسیس این انجمن به سال ۱۹۳۷ برمی‌گردد، جایی که با ادغام دو انجمن فعال آن زمان در زمینهٔ بازاریابی (انجمن ملی مدرسان بازاریابی و انجمن بازاریابی آمریکا (به انگلیسی: American Marketing Society))، این انجمن تشکیل شد.

در حال حاضر، مجلات معتبر علمی-پژوهشی در زمینهٔ بازاریابی توسط این انجمن منتشر می‌گردد.

American Institute of Public Opinion

موسسه افکار عمومی آمریکا

B

Benchmark

بهینه کاوی

D

Direct Mail

نامه مستقیم

F

Frequency of exposure

تعداد دفعات رویارویی

H

Hierarchy of needs

سلسله مراتب نیازها

این تئوری بر اساس سطوح پنجگانه نیازها در آدمی تاکید دارد و معتقد است که انگیزش هر فرد با هدف ارضای سطح بعدی نیاز شکل می گیرد

I

Impulsive buying

خرید ناگهانی

M

Market Reseacrch Society

انجمن پژوهش های بازاریابی

O

Open-Ended

پرسش باز

پرسشی که به بله و نه ختم نمی شود و مخاطب را به تعامل و گفت و گو وا می دارد

P

PPAI

Promotional Products associations international

انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی

PPI

Price per impression

هزینه هر بار تاثیر گذاری بر مشتریان

Promotion

ترفیع، ترویج

نحوه معرفی و پیشبرد عملیات بازاریابی و فروش را ترویج یا ترفیع می گویند .

Promotional products

هدایای تبلیغاتی

کالای تبلیغاتی یا هدیه تبلیغاتی که به صورت رایگان به مشتریان اهدا می شود

U

UCA

Unique Competitive Advantage

مزیت رقابتی منحصر به فرد