در خبرنامه بازاریابی عضو شوید

Please enable the javascript to submit this form

تحقیقات بازار

چرا به تحقیقات بازار نیاز داریم؟ بازار یک سیستم است و کسب و کار شما جزء کوچکی از سیستم است

فقط با تحقیقات بازار منظم است که می توان به واقعیت بازار پی برد .

تحقیقات بازار حلقه گمشده بازاریابی

تحقیقات بازار

این گفته استیو جابز بسیار قابل تامل است .ما نیازی به تحقیقات بازار نداریم و بهترین چیزی که می توانیم را می سازیم .شاید این گفته در محصولات اپل که مبتنی بر نوآوری و پیشتازی و استراتژی قیمت گذاری خاص است، البته نکته گفته جابز اینجاست که خیلی وقت ها خود مشتری دقیقا نمی داند چه می خواهد و تنها در عمل است که رفتار مشتری مشخص می شود و این شعار خانه بازاریابی است : بازاریابی و تحقیقات بازار در عمل

ترجمه دقیقتر این سخن استاد جابز این است که ما تحقیقات بازار انجام نمی دهیم و بهترین را می سازیم و البته ممکن است در عمل رفتار اپل چیز دیگری بوده است، چرا که هر سازمانی به نظرات و بازخورد نظرات مشتریان برای هدایت کسب و کارش نیاز دارد

دانسته ها در تحقیقات بازار به کار می آیند

اگرچه با هر کسب و کاری که صحبت میکنیم با تحقیقات بازار آشناست، اما وقتی می پرسیم که آخرین باری که در بازار دست به تحقیق زده اند چه زمانی بوده است، چیزی در ذهن ندارند !!

یکی از دلایل مهم شکست استارت آپ ها، عدم شناخت نیاز بازار و مشتری است !

باور کردنی نیست ولی حقیقت دارد !

خیلی از کسب و کارها و استارت آپ ها را مشاهده کرده ایم که تنها در ذهن خالقان آن استارت آپ بوده اند و وقتی به بازار راه یافته اند، متوجه شده اند که جایگاهی در بازار ندارند، باری ! سخن را کوتاه کنیم و اگر شما نمی دانید که چرا نیاز به تحقیقات بازار دارید، پس با خانه بازاریابی همراه شوید، در واقع مرحله ورودی خانه بازاریابی تحقیق در بازار است !

پس از سال ها سر و کله زدن با کسب و کارها ما روشی را خلق کرده ایم که در آن می توانید کسب و کار خود را مدل سازی کنید و قبل از صرف هزینه های بسیار که ممکن است نتیجه ای نداشته باشد، با لگو ها کسب و کار خود را مدل سازی کنید .

شاید در رابطه با مدل کسب و کار و خلق مدل کسب و کار و تحقیقات بازار مطالبی شنیده باشید و یا این که برای کسب و کار خود مدل دارید، ولی در واقع این مدل خیلی دینامیک و پویا نیست و شاید به نوعی بیشتر برای شروع کسب و کارها کاربردی تر است، ولی کسب و کارهایی می خواهند تغییر مسیر دهند و ساختاردهی مجدد داشته باشند و یا نیاز به ارتباط بیشتر با مشتری دارند، نمی توانند در مدل کسب و کار همه نیازهای کسب وکارشان را بیابند .

مدل لگو در تحقیقات بازار متفاوت است.

هیچ کدام از دانسته های ما در کسب و کار مدرن و وابسته به بازار جهانی قطعی نیستند .

ما در دنیایی محیط کسب و کاری به سر می بریم که تغییر کردن قاعده اصلی آن است .

ما با مشخصه های زیادی سر و کار داریم که باید کنترل و بهینه سازی شوند .

بسیار از موارد با تحقیقات در بازار قابل درک است

کیفیت محصول، کیفیت خدمات، هوش مالی و درک روندهای بازار، بهره وری، مدیریت نیرو های کار، استفاده از فن آوری اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتریان، بازاریابی محصولات و خدمات و ...

همانظور که می دانید، کسب و کار پدیده پیچیده و پر چالشی است و با ظهور بازاریابی دیجیتال و تغییرات مصرف کنندگان و تبدیل شدن به کاربر دیجیتال داستان بازی کسب و کار به شدت تغییر کرده است .

برای مشاوره بازاریابی و بررسی کسب و کار و سازمانتان با خانه بازاریابی تماس بگیرید .

شماره تماس خانه بازاریابی

02122051861

09190640919