در خبرنامه بازاریابی عضو شوید

Please enable the javascript to submit this form

خلق هویت سازمان
مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران !

آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟

مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط

تخریب مضر است، اما نقد سازنده است، امیدواریم فعالان عرصه هنر بازاریابی و دانش بازاریابی ما را ببخشند، ولی گاهی انتقاد هم لازم است .

عالمان بی عمل در بازاریابی

خاطره اول باز می گردد به شرکتی که قصد داشت جا پای دیجی کالا بگذارد ! و هرچه گفتیم که رقابت با دیجی کالا و یکه تاز بازار نه تنها اشتباه است و ناممکن است، متاسفانه دوستانی که به شرکت مورد نظر مشاوره بازاریابی ارائه می دانند، راهنمایی های ما را نپذیرفتند و استراتژی خود را ادامه دادند .

یکی دیگر از اشتباهات کسب وکارهایی که با ایجاد کردن یک وب سایت می خواهند یکه تاز بازار شوند این است که فکر می کنند اپ یا وب سایت یا وب اپ باید معجزه کند ! در حالی داشتن یک سامانه اینرنتی پیش نیاز کار است و تازه ابتدای راه است و در دنیای بازاریابی دیجیتال ده ها فاکتور و مهارت است که سازمان باید داشته باشد و البته سازمان باید یادگیرنده هم باشد .

متاسفانه یکی از اشخاصی که شرکت از مشاوره بازاریابی ایشان استفاده می کرد، نویسنده یک کتاب قلمبه و سلمبه بازاریابی بود که بنده هنوز هم از این کتاب سر در نیاوردم !

البته نه این که هر نویسنده ای دانش بازاریابی نداشته باشد، خیر !

بلکه هستند مشاورین و افرادی مشاوره بازاریابی ارائه می دهند که در مورد خاص دانش ندارند ولی در کل افراد توانمندی هستند .

در نهایت شرکت مذکور ورشکست شد و به قعر دره سقوط کرد

واقعیت اینجاست که بسیاری از دانش مشاوره بازاریابی که داریم اجرایی نیست و اختلاف زیادی بین دانش و عمل وجود دارد

موسسات مشاوره بازاریابی و نمک گندیده

موسسه مشاوره بازاریابی

نقد ما بر شرکتی است که برای عضویت سالانه در انجمن بیش از دویست هزار تومان دریافت می کند .

سوال و نقد اول از موسسه مشاوره بازاریابی :

این مبلغ به چه خاطری است ؟ هر کالا و خدماتی یک ارزشی دارد و اگر مشتری درک کند که ارزش کالا از بهایی تعیین شده بیشتر است آنرا می پردازد .

اما ارزش ارائه شده توسط شما چیست ؟ عضویت ؟؟ مدرک گرایی و کارت شناسایی گرایی ؟

نقد دوم از موسسه مشاوره بازاریابی :

نقد دوم این است شما که خودتان ادعای مشاور بودن دارید آیا بهتر نیست که اصول اولیه بازاریابی را رعایت کنید ؟

ماموریت شما چیست ؟ اهداف شما چیست ؟ در طی شش هفت سال فعالیت، دستاورد شما چه بوده است ؟

صرف گردهم آوری افراد دارای مدرک دانشگاهی کار صورت نگرفته است، هدف اصلی مشاوره بازاریابی موفقیت کسب و کار است

جمع بندی مشاوره بازاریابی

پیشنهاد ما این است که نوع تفکر خود را عوض کنید، اگر نگرش شما به جای کسب درآمد، کمک به مشتری باشد، همه چیز حل می شود، متاسفانه نگرش های ما باید اصلاح شود، این که هدف درآمدزایی باشد

دوستان و همکاران گرامی ! اگر می خواهید سریع پولدار شوید، دست از تمرکز روی پولدار شدن بردارید و این مقاله از مایک لیتمن را بخوانید

رازهای ثروتمند شدن سریع