نام هنری جان هاینز به عنوان کسی که یکی از بزرگترین شرکت های تولید محصولات غذایی را تاسیس کرده است در تاریخ ثبت شده .
هاینز با تبلیغات جذاب نظر مردم را جلب کرد و برای حفظ این ارتباط به بالا بردن کیفیت محصولاتش پرداخت .
هاینز ابزار بازاریابی آمریکا را از روزهایی که تبلیغات چی هایی مثل بارنو و سام کولت در قرن نودهم فعالیت می کردند به روش مدرنی سوق داد که بر پایه آن محصول بر اساس نیاز مشتری طراحی و تهیه می شد، در واقع هاینز جزو اولین نفراتی بود که مفهوم بازارگرایی را در عمل پیاده سازی کرد .