محتوای کم اما موثر

بزرگان بازاریابی و فروش

در خبرنامه بازاریابی عضو شوید

Please enable the javascript to submit this form

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران !

آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟

مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط

تخریب مضر است، اما نقد سازنده است، امیدواریم فعالان عرصه هنر بازاریابی و دانش بازاریابی ما را ببخشند، ولی گاهی انتقاد هم لازم است .

عالمان بی عمل در بازاریابی

خاطره اول باز می گردد به شرکتی که قصد داشت جا پای دیجی کالا بگذارد ! و هرچه گفتیم که رقابت با دیجی کالا و یکه تاز بازار نه تنها اشتباه است و ناممکن است، متاسفانه دوستانی که به شرکت مورد نظر مشاوره بازاریابی ارائه می دانند، راهنمایی های ما را نپذیرفتند و استراتژی خود را ادامه دادند .

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟

Observational marketing

آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم .

بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی

در این مقدمه باید به بلاک چین و بازاریابی اشاره کنیم و این که بسیاری از اطلاعاتی که در بازاریابی وجود دارند که ممکن است نه تنها برای شرکت، سازمان و یا کسب و کار شما مفید نباشد بلکه سم مهلک باشد .

با مطالعه جسته و گریخته مقالات و کتاب های بازاریابی شما نمی توانید به موفقیت برسید .

اخیرا هم در ایران و کل جهان باب شده است که تاثیرات بلاکچین و سیستم های بازاریابی مبتنی بر بلاکچین را وسط بکشند .

سالها قبل در یک مجتمع به عنوان مشاور مشغول به کار بودم و یک فروشگاه تابلوی بسیار بزرگی داشت و نوشته بود گروه بین المللی ... در حالی که نیروهای شرکت با دمپایی پلاستیکی در شرکت می چرخیدند .

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟

لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟

چه هدیه ای از همه برای مخاطب مناسب تر و خاص تر است ؟

هدایای تبلیغاتی خاص

اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، هدیه تبلیغاتی خاص و لوکس و متفاوت تنها یک ویژگی دارد، با مخاطب ارتباط عاطفی برقرار می کند !

آیا هدیه ای که انتخاب کرده اید مناسب مخاطب است ؟ توجه داشته باشید که هدیه عمومی نمی تواند خیلی مناسب جامعه هدف خاص باشد، و این هدیه با تحقیقات بازار و هدف پروژه تبلیغاتی شما باید انتخاب و توزیع شود، اگر قصد ارزش آفرینی منطبق بر مدل کسب و کار برای مشتریان خاص را دارید، باید ابتدا رضایت مخاطب و بازخورد هدایای تبلیغاتی خاص را در دسته های مشتریان خود بسنجید

تفاوت هدایای تبلیغاتی خاص با هدایای تبلیغاتی و تبلیغات

هدایای تبلیغاتی خاص

توزیع هدایای تبلیغاتی خاص در نمایشگاه ها

طی تحقیقات صورت گرفته بیش تر از هشتاد درصد مردم به دریافت هدایای تبلیغاتی علاقه دارند، البته نکته قابل توجه اینجاست که مکان و زمان توزیع هدیه بسیار مهم است.

نمایشگاه ها ؟ شوخی می کنید ؟

در غرفه های نمایشگاهی عمومی مثل نمایشگاه بین المللی تهران توزیع هدایای تبلیغاتی خنده دار به نظر می رسد، مگر این که نمایشگاه بسیار تخصصی باشد به عنوان مثال نمایشگاه هایی که در کنار همایش های تخصصی برگزار می شود

بهتر است در نمایشگاه های عمومی هدایای تبلیغاتی را توزیع نکنید و از مراجعین به غرفه اسم و آدرس پستی بگیرید و طبق برنامه کمپین توزیع هدایای تبلیغاتی برای مخاطبین هدایا را ارسال کنید

هدایای تبلیغاتی خاص هواپیمایی هما و ارتباط عاطفی

به خاطر دارم دوران کودکی هواپیمایی هما به عنوان هدیه تبلیغاتی به کودکان نوعی بازی شبیه پینت بال اهدا می کرد، اکنون که سال ها از آن موقع می گذرد، ولی هم چنان هواپیمایی هما در ذهن من برندی متفاوت است و سعی می کنم از پرواز های هواپیمایی هما بیشتر استفاده کنم

هدایای تبلیغاتی هواپیمایی هما خاص بود،اما خاص از نوع عاطفی ! ما انسان ها عادت داریم که عادت کنیم و همه چیز برای ما عادی میشود، اما خیلی چیزهایی عادی برای ما خاص هستند، مثلا آیا مادر برای ما عادی می شود ؟

هدف هدایای تبلیغاتی خاص چیست ؟

در درجه اول این که می توانیم با کمی خلاقیت هدایای تبلیغاتی خلاق داشته باشیم که خاص هم باشد، ولی خاص بودن از دید گروه بازاریابی آرتا، توانایی برقرار کردن رابطه عاطفی با مخاطب است .

در صورت نیاز به طراحی هدایای تبلیغاتی خاص و خلاق با ما در تماس باشید

ایده و راهکارهای متفاوتی برای موفقیت شما داریم

02122051861

به دنبال راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی هستید ؟

اولین کاری که باید انجام دهید،شناخت مصرف کننده و رفتارهای مصرف کننده است، شما باید تحقیق بازار انجام دهید

آیا مخاطب شما با بسته بندی شما ارتباط برقرار می کند، راهکارهای بسته بندی موفق چیست ؟

راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند .

اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.

آیا در مرحله آگاهی ، ارزیابی و فروش مشتری با برند ما درگیر می شود ؟

با فرض این که کیفیت محصولات یکسان است، و قیمت ها تفاوت چندانی ندارد ، آیا کالای ما می تواند متمایز باشد ؟

چگونه میشود متمایز بود ؟

به بسته بندی های رب گوجه دقت کنید، آیا برند خاصی در ذهن شما نقش می بندد ؟

دفاع سیسیلی در کسب و کار

دفاع سیسیلی

راهنمای رفتار استراتژیک و طراحی استراتژی کسب و کار در سازمان

چندسال پیش در پی نوشتن کتابی با نام دفاع سیسیلی بودم، کتابی که به مدیران قدرت میداد برای مدیریت موفق به سبک اژدهای دفاعی سیسیلی، برای کسانی که می خواهند بازار را به دست بگیرند .

نوشتن این کتاب چندسال است که به تعویق افتاده، کتاب به صورت داستانی بود و چیزی شبیه و الهام گرفته شده از سبک داستان های حکایت کسی که دلسرد نشد ، حکایت دولت و فرزانگی نوشته مارک فیشر و ...

آموزش بازاریابی و فروش

فروش بازاری و فروش رابطه ای

فروش بازاری و فروش رابطه ای یکی از مثال هایی در رابطه با دو مدل فروشنده می توان زند، اغلب بانک های دولتی در مقابل بانک های خصوصی است، البته مدتی است که بانک های خصوصی هم متاسفانه کم و بیش به داستان ...

دانش فروش

دانش فروش آیا تا کنون از خود پرسیده اید که چرا بعضی از فروشندگان و سازمان های فروش از دیگران موفق تر هستند و بیشتر می فروشند ؟ آیا شما هم می خواهید جزو این دسته باشید ؟ فروشندگان و سازمان های مو...

مطالب بیشتر از: آموزش فروش

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟ Observational marketing آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم . بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی در این مقدمه ...

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به حرک سرباز به خانه ای 4 پاسخ می دهد وسربازش را به خانه ای 5 را هدایت م...

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ق...

More Articles

مطالب بیشتر از: بلاگ بازاریابی