عناصر 4 پی
محصول، قیمت، توزیع ، ترفیع
American Marketing Association
انجمن بازاریابی آمریکا
انجمن بازاریابی آمریکا (به انگلیسی: American Marketing Association)، انجمنی تخصصی برای متخصصین بازاریابی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی دارای ۳۰٬۰۰۰ عضو بودهاست.[۱] این انجمن شامل ۷۶ شاخهٔ حرفهای و ۲۵۰ شاخهٔ دانشگاهی است.[۱][۲]
تأسیس این انجمن به سال ۱۹۳۷ برمیگردد، جایی که با ادغام دو انجمن فعال آن زمان در زمینهٔ بازاریابی (انجمن ملی مدرسان بازاریابی و انجمن بازاریابی آمریکا (به انگلیسی: American Marketing Society))، این انجمن تشکیل شد.
در حال حاضر، مجلات معتبر علمی-پژوهشی در زمینهٔ بازاریابی توسط این انجمن منتشر میگردد.
موسسه افکار عمومی آمریکا
بهینه کاوی
نامه مستقیم
تعداد دفعات رویارویی
سلسله مراتب نیازها
این تئوری بر اساس سطوح پنجگانه نیازها در آدمی تاکید دارد و معتقد است که انگیزش هر فرد با هدف ارضای سطح بعدی نیاز شکل می گیرد
خرید ناگهانی
انجمن پژوهش های بازاریابی
پرسش باز
پرسشی که به بله و نه ختم نمی شود و مخاطب را به تعامل و گفت و گو وا می دارد
Promotional Products associations international
انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی
Price per impression
هزینه هر بار تاثیر گذاری بر مشتریان
ترفیع، ترویج
نحوه معرفی و پیشبرد عملیات بازاریابی و فروش را ترویج یا ترفیع می گویند .
هدایای تبلیغاتی
کالای تبلیغاتی یا هدیه تبلیغاتی که به صورت رایگان به مشتریان اهدا می شود
Unique Competitive Advantage
مزیت رقابتی منحصر به فرد