آموزش آکادمیک بازاریابی یعنی پذیرفته شدن بازاریابی به عنوان یک دانش تخصصی و این اتفاق مهمی است .

یکی از مهم ترین نشانه های تمدن از نظر دورکیم روانشناس فرانسوی، تقسیم کار و از بین رفتن نظام استاد و شاگردی است

آموزش آکادمیک بازاریابی در سال 1905

در سال 1905 برای اولین بار دانشگاه پنسیلوانیا، رشته و دوره بازاریابی کالاها را برگزار کرد !

این تاریخ ها خیلی جای تامل دارد ! وقتی این اتفاقات را دنیای بازاریابی ایران مقایسه می کنیم ، واقعا می فهمیم که چه قدر عقب هستیم و متاسفانه این عقب افتادگی هم چنان ادامه دارد !

وقتی در دانشگاه های ما هنوز اصول اولیه بازاریابی و آموزش آکادمیک بازاریابی به درستی اجرا نمی شود و یا از رده خارج است، باید خود را برای شکست آماده کنیم .

واقعا چند نفر از ما بدنبال مشاوره بازاریابی بوده ایم ؟

شاید مشکل از همه چیز دانی ما ایرانی ها باشد و این که برای نیروی متخصص و تجربه و دانش اهمیتی قائل نیستیم !

آیا شما اعتقادی به مشاوره بازاریابی دارید ؟

خانه بازاریابی و گروه بازاریابی آرتا به دنبال آموزش بازاریابی از صفر تا صد و یک می باشد و دوره های آموزشی و آموزش بازاریابی را برای شما تدارک دیده اند

دوره های آموزش آکادمیک بازاریابی در ایران

بازاریابی یک دانش اجرایی است و مفاهیم را نمی توان از طریق نوشته ها انتقال داد، صرفا با خواند یک یا دو کتاب در زمینه آموزش آکادمیک بازاریابی نمی توان به درجه استادی رسید، باید در آموزش بازاریابی تجدید نظر کنیم .

ممکن است که خیلی از مشاورین در کنار شرکتها و کارخانه های تولیدی و کسب وکاره به موفقیت رسیده باشند، اما این موفقیت ممکن است اتفاقی و یا ناشی از عدم حضور رقبا باشد

آموزش آکادمیک بازاریابی در کشورهای توسعه یافته بسیار متفاوت است

آموزش آکادمیک بازاریابی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟ Observational marketing آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم . بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی در این مقدمه ...

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به ای 4 پاسخ ای 5 را می دهد ! یعنی یک پاسخ غیر مستقیم برای فتح مرکز، اما...

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ق...

دفاع سیسیلی در کسب و کار

دفاع سیسیلی راهنمای رفتار استراتژیک و طراحی استراتژی کسب و کار در سازمان چندسال پیش در پی نوشتن کتابی با نام دفاع سیسیلی بودم، کتابی که به مدیران قدرت میداد برای مدیریت موفق به سبک اژدهای دفاعی سیسی...

سازمان مشتری مدار

سازمان مشتری مدار چرا سازمان من مشتری مدار نیست و چه کار کنم که مشتری مدار باشم ؟؟ مشتری محوری در سازمان و اصطلاحا سی ایکس بودن سازمان که مخفف عبارت زیر است : Customer Experience بحث مشنری محور ...

بازاریابی کرونا

بازاریابی دوران کرونا، باید ها و نباید های بازاریابی، مشتری را درک کنیم بازاریابی دوران کرونا : در دوران کرونا پیام برای مشتری نفرستیم به صورت خلاصه این که بهتر است در دوران کرونا برای مشتری پیام ها...

بازاریابی در عمل

بخوان نگاه کن یادبگیر ! یادگیری در عمل راهکار خانه بازاریابی است در بازدید از وب سایت ست گادین با این عبارت روبرو شدیم : Read, Watch, Learn... The blog, the videos, the ebooks... ...

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی