بازاریابی هرمی چیست؟

بازاریابی هرمی و فریب اعضا

در شرکت های هرمی سرپوش کالایی، هرگونه سوال درباره هرمی بودن طرح و این که اعضای پایین هرم متضرر می شوند با واکنش های تند سایر اعضا روبرو می شود

در ادامه توضیح می دهیم که چگونه شرکت های هرمی راه را برای شرکت های بازاریابی شبکه ای که می خواهند درست کار کنند، دشوار ساخته اند و اعتماد عمومی نسبت به بازاریابی شبکه ای و بازاریابی چندسطحی از بین رفته است

بازاریابی هرمی سرپوش کالایی چیست و چه تفاوتی با بازاریابی چند سطحی دارد ؟

مرز شرکت های بازاریابی شبکه ای با شرکت های بازاریابی هرمی سرپوش کالایی بسیار نزدیک است و نباید همه این شرکت ها را باید عینک بدبینی نگاه کرد، برای اینکه این شرکت ها را از هم تشخیص دهیم، راهکارهایی وجود دارد

نشانه اول شرکت های هرمی سرپوش کالایی، قیمت های بالاتر از قیمت بازار

طرح‌های هرمی یا بازاریابی هرمی چیست؟ و اینکه چه تفاوتی دارد با بازاریابی شبکه‌ای قانونی؟

متاسفانه یکی از معضلات کشورهای توسعه نیافته استفاده ناصحیح از ابزارهاست، خیلی چیزها هستند که به صورت نادرست استفاده می شوند.

بازاریابی شبکه ای بسیار خوب است و واقعا آینده دنیا را بازاریابی شبکه ای بدست خواهد گرفت، ولی متاسفانه فرهنگ بازاریابی شبکه ای صحیح را نداریم و در شرکت های بازاریابی هرمی سرپوش کالایی اسیر شده ایم .

اولین و مهم ترین نشانه این شرکت ها این است : آیا کالایی که شرکت به اصطلاح بازاریابی شبکه ای مورد نظر شما می فروشد، در بازار هم به همان قیمت به فروش می رسد ؟

مثلا وقتی اسپری اکو به کیفیت عالی تنها ده هزار تومان قیمت داشت، اسپری با کیفیت پایین تر توسط یکی از شرکت های سرپوش کالایی در ایران که متاسفانه دارای مجوز هم بود و هست با تقریبا دو برابر قیمت به فروش می رسید !

نمی دانم نقش مجوز دهنده های این صنعت چیست، ولی باید بر قیمت های بازاریابی شبکه ای و کیفیت کالا ها نظارت دقیقی داشته باشند

خب این چه مدل نتورکی است ؟ مگر قرار نبود که نتورک بیاید و هزینه های تبلیغات و کانال های توزیع را کم کند و کالا را با قیمت کمتر بفروشد ؟

متاسفانه در سیستم های نادرست بازاریابی شبکه ای که البته حیف است که بر آنها نام بازاریابی شبکه ای بگذاریم ، کالاها با قیمت بالا تر از قیمت بازار فروخته می شوند و با وعده های پوچ و تو خالی وعده ثروت های خیالی را به شما می دهند، هستند کسانی که در صنعت بازاریابی شبکه ای حرفه ای هستند و در آمد های بسیار بالایی دارند، ولی اول باید بستر مناسبی فراهم باشد و با شرکت هایی که راه ناصحیح و کلاه برداری را طی کرده اند، نمی توان ثروتمند شد.

اگر شرکت مورد نظر شما کالاهایی دارد که قیمت آن با بازار اختلاف دارد و از طریق فریب و شست و شوی مغزی مصرف کنندگان سعی دارد به آنها بگوید که کالای آنها با کیفیت تر از کالاهای بازار است، شک نکنید که اسیر شرکت هرمی سرپوش کالایی شده اید و در آخر بازنده هستید

نشانه دوم شرکت های هرمی،تمرکز بر مجموعه سازی به جای فروش

مجموعه سازی بد نیست، ولی نباید فعالیت اصلی شما باشد، شبکه سازی و تیم سازی خوب است و به ما آموزش داده شد که کالایی که خود مصرف می کنیم و از آن رضایت داریم را به دیگران هم معرفی کنیم و با این راهکار هزینه تبلیغات حذف شود و شرکت این هزینه ها را به مشتریان بپردازد.

چه قدر در ماه فروش ماهیانه دارید ؟ چه قدر برای فروش مستقیم کالا تلاش می کنید ؟

البته توجه داشته باشید که یکی دیگر از نشانه های بازاریابی هرمی سرپوش کالایی، انبار کالا بدون نیاز به کالاست !

شما قرار نیست که کالایی که نیاز ندارید را انبار کنید و سپس آن را به زور بفروشید و متاسفانه مشاهده شده که بعضی از اعضای شرکت های بازاریابی به اصطلاح شبکه ای در ایران، دست به دست فروشی می زنند و یا به صورت دوره گردی و میدانی اقدام به فروش کالا می کنند .

چه طوری میلیاردر آینده ؟ چرا واقع بینی را کنار گذاشته ایم ؟

این چه مدل بازاریابی تحقیر آمیزی است ؟

باور کنید اگر همین تلاش را برای فروش در مترو به کار بگیرند موفق تر خواهند شد.

شما باید به دوستان و آشنایان نزدیک شروع به معرفی کالا کنید و در صورت نیاز آنها هم از این کالاها استفاده کنند

اگر نمی توانید کالایتان را به دوستان و نزدیکان بفروشید، پس یا باید شرکت را ترک کنید و یا این که آموزشهای بازاریابی و فروش را به صورت اصولی طی کنید

یک نکته را به صورت خلاصه بگوییم، هیچ سیستمی نمی تواند بر خلاف روند بازار رشد کند

بازار قانون دارد و بازاریابی شبکه ای هم قانون دارد


چرا ما برخی از فعالیت های بازاریابی را فعالیت ها یا طرح‌های هرمی می‌دانیم؟

ما بر اساس یک سری مشاهدات و شرایط خاص می‌توانیم به این نتیجه برسیم. طرح‌های هرمی یک نقطه‌ی مشترک دارند و معمولاً به قول گفتنی داد می‌زنند که ما هرمی هستیم.

نشانه سوم شرکت های هرمی سرپوش کالایی نداشتن فروش عمومی است

شرکت فروش عمومی ندارد و در واقع نمی تواند کالایش را در بازار عادی به فروش برساند، چون قیمت ها بالا و کیفیت نسبت به قیمت پایین است

شرکت اعلام می‌کند که ما فروش مغازه‌ای نداریم و کالا یا خدماتمان را به مردم عادی نمی‌فروشیم. افراد تنها وقتی می‌توانند از کالا یا خدمات آن شرکت استفاده کنند که عضو شبکه‌ بازاریابی (غیر قانونی) آن شده باشند.

پس اگر خرید یا استفاده از کالا منوط به عضویت در شبکه باشد، خیلی ساده به ما نشان می‌دهد که این سیستم هرمی و غیر قانونی است و مردم باید آگاه شوند که درگیر چنین سیستم‌هایی نشوند، چون سقوط و انحطاط آنها، حتی اشباع آنها قطعی است
در بازاریابی شبکه‌ای قانونی، کالا و خدماتی مصرفی وجود دارد، کار بازاریابی، کار سختی است و در کوتاه مدت، کسی مولتی میلیاردر نمی‌شود و صاحبان شرکت تولید کننده یا عرضه کننده خدمات، یک شبه ثروتمند نمی‌شوند، آنان در حال تولید هستند و مایلند که کالا یا خدماتشان به فروش برسد و نه اینکه فقط جیب خودشان را در رده‌های بالایی پر کنند.

طرح هرمی سرپوش کالایی

نشانه چهارم بازاریابی هرمی و بازاریابی هرمی سرپوش کالایی، طرح های باینری

بازاریابی هرمی و طرح های هرمی با گلد کوئست و کوئست اینترنشنال و طرح های مشابه الماس و ... در ذهن همه ما ایرانی ها هست و خروج عظیم سرمایه های ملی از ایران، سرمایه هایی که اگر در بورس و کارآفرینی سرمایه گذاری می شد، اشتغال بسیاری از افراد را رقم میزد !

یکی دیگر از نشانه های طرح هرمی باینری بودن و یا دو دویی بودن طرح است،چرا که اشباع قطعی است !

این طرح ها خیلی سریع به اشباع می رسند و متاسفانه یک بازی هرمی برای پولدار کردن اعضای بالای هرم است،متاسفانه در صحبت با یکی از شرکت هایی که البته درگیر مجوز است و فعالیت گسترده ای در ایران دارد، ایشان گفته بود که آری ! ماهیت بازاریابی شبکه ای اشباع است و برد با کسی است که زودتر وارد میدان شود !

واقعا برای این فضای بازاریابی شبکه ای در ایران متاسفیم و امیدواریم به زودی شاهد فرهنگ صحیح و بلوغ بازاریابی شبکه ای باشیم

امیدواریم این پست در رابطه با تشخیص شرکت هرمی از شرکت بازاریابی چند سطحی و بازاریابی شبکه ای برای شما مفید بوده باشد و در پست های بعدی به قضیه اشباع در بازاریابی شبکه ای می پردازیم

اگر سوالی در رابطه با بازاریابی شبکه ای دارید ، برای ما پیام بگذارید و سوال خود را مطرح کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی