راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی
آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند .
اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.
آیا در مرحله آگاهی ، ارزیابی و فروش مشتری با برند ما درگیر می شود ؟
با فرض این که کیفیت محصولات یکسان است ، و قیمت ها تفاوت چندانی ندارد ، آیا کالای ما می تواند متمایز باشد ؟
چگونه میشود متمایز بود ؟
به بسته بندی های رب گوجه دقت کنید، آیا برند خاصی در ذهن شما نقش می بندد ؟
کلید برندسازی ارتباط با مشتری است و البته ارتباط با مشتری از طریق بسته بندی خیلی هم ساده نیست و باید با تحقیقات بازار صحیح نیاز ذهنی مشتریان را درک کرد و طبق سلیقه مشتریان بسته بندی را تغییر داد
در تمام فعالیت بازاریابی می توان شاه کلید موفقیت را ارتباط نامید ، به عنوان یک مدیر و یک مدیر بازاریابی و یا مدیر تبلیغات و بسته بندی باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا این طرح با مشتری ارتباط برقرار می کند یا خیر ؟
اگرچه به نظر میرسد که طرح این رب گوجه هم خیلی روی علم بازاریابی نبوده است ، آن هم به خاطر دلند همیشه سر بلند که فکر نمی کنم ارزشی برای مشتری خلق کند !
اما همین طرح متفاوت رب گوجه ممکن است که ارتباط بیشتری با مشتری برقرار کند .
پیشنهادهایی برای موفقیت در بسته بندی مواد غذایی :
با مشتری ارتباط برقرار کنید !
با مشتری ارتباط برقرار کنید !
می توانید برای هر استان با توجه به فرهنگ محلی شعار تبلیغاتی متفاوتی طراحی کنید ، مثلا اگر ارزش شناسایی شده در استان تهران و البرز زمان است ، می توانید بنوسید که پخت و پز سریع و آسان با محصولات بهروز ، اگر در منطقه توریستی می خواهید رقابت کنید ، سفری پرخاطره با محصولات بهروز و ...
نکته بعدی که باید مد نظر داشته باشید ماندگاری طرح شما در ذهن مشتری است
یک آدرس اینستاگرام ، وب سایت ، یا شبکه اجتماعی داشته باشید و مثلا سعی کنید که مشتری از غذایی که می پزد عکس بگیرد و در اینستاگرام برای شما بفرستد ...
طرح های زیادی قابل اجراست که در صورت تمایل می توانید از مشاورین ما کمک بگیرید