محتوای کم اما موثر
خلق هویت سازمان

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید

بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است...

این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است .

با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست

علی رغم تاکید بر مقوله بازاریابی و رویکردهایی که در این زمینه وجود دارد ،در بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ، بازاریابی در حد حرف باقی مانده است و خبری از بازاریابی نیست !! و واقعیت تنها فروش است و بس و متاسفانه خیلی ها هنوز تفاوت فروش و بازاریابی و هدف بازاریابی را درک نمی کنند

مصرف کننده پروری این واقعیت را نشان می دهد، زیرا مشتری گرایی همان چیزی را از تجارت طلب می کند که ما به آن بازار می گوییم . بنابر اندیشه مصرف زدگی تجارت با نیازها، واقعیت ها ، و ارزش های مشتری شروع می شود ، البته اقتصاد را هم باید در نظر گرفت ، متاسفانه وقتی بازارها تک قطبی باشند و اقتصاد انحصاری باشد ،نیازهای مشتری مجازی می شود و از واقعیت وجودی مشتری گرایی فاصله می گیرد و مشتری مجبور است که خواسته خود را از بازار پایین بیاورد و آنچه را که قیمت کمتری دارد بپذیرد !!

بازاریابی اقتضا می کند فعالیت تجاری هدف خود برآوردن نیازهای مشتری قرار دهد و کمک به مشتری را پاداش خود بداند

این که پس از سال های طولانی بازاریابی، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است .

مصرف کننده پروری ننگ بازار است.

ست گادین بازاریابی

در حقیقت فروش و بازاریابی بیش از آن که مترادف یا مکمل هم باشند در تضاد با هم هستند

می توان فرض کرد که همیشه نیاز به مقداری فروش وجود دارد . اما هدف بازاریابی رساندن فروش به بیش از حد نیاز است . هدف بازاریابی این است که مشتری را چنان خوب بشناسد و درک کند که محصول یا خدمت مورد نیاز او را برآورده کند و فروش را تضمین کند .

در بهترین حالت بازاریابی باید به مشتری ای منتهی شود که آماده خرید است .

ممکن است تا این وضعیت راهی طولانی در پیش داشته باشیم و از همه مهم تر دخالت دولت ها در بازار و اقتصادهایی که وابسته منابع اولیه هستند و اغلب دچار بیماری هلندی در اقتصاد هستند ،از رسیدن به این هدف ممانعت می کنند .

به هر صورت مصرف کننده پروری گواه روشنی است بر این که شعار راستین مدیریت تجاری باید همواره این باشد، از فروش به بازاریابی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند ، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ...

دفاع سیسیلی در کسب و کار

دفاع سیسیلی راهنمای رفتار استراتژیک و طراحی استراتژی کسب و کار در سازمان چندسال پیش در پی نوشتن کتابی با نام دفاع سیسیلی بودم، کتابی که به مدیران قدرت میداد برای مدیریت موفق به سبک اژدهای دفاعی سیسی...

سازمان مشتری مدار

سازمان مشتری مدار چرا سازمان من مشتری مدار نیست و چه کار کنم که مشتری مدار باشم ؟؟ مشتری محوری در سازمان و اصطلاحا سی ایکس بودن سازمان که مخفف عبارت زیر است : Customer Experience بحث مشنری محور ...

بازاریابی کرونا

بازاریابی دوران کرونا، باید ها و نباید های بازاریابی، مشتری را درک کنیم بازاریابی دوران کرونا : در دوران کرونا پیام برای مشتری نفرستیم به صورت خلاصه این که بهتر است در دوران کرونا برای مشتری پیام ها...

بازاریابی در عمل

بخوان نگاه کن یادبگیر ! یادگیری در عمل راهکار خانه بازاریابی است در بازدید از وب سایت ست گادین با این عبارت روبرو شدیم : Read, Watch, Learn... The blog, the videos, the ebooks... ...

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی