محتوای کم اما موثر

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید

بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است...

این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است .

با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست

علی رغم تاکید بر مقوله بازاریابی و رویکردهایی که در این زمینه وجود دارد ،در بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ، بازاریابی در حد حرف باقی مانده است و خبری از بازاریابی نیست !! و واقعیت تنها فروش است و بس و متاسفانه خیلی ها هنوز تفاوت فروش و بازاریابی و هدف بازاریابی را درک نمی کنند

مصرف کننده پروری این واقعیت را نشان می دهد، زیرا مشتری گرایی همان چیزی را از تجارت طلب می کند که ما به آن بازار می گوییم . بنابر اندیشه مصرف زدگی تجارت با نیازها، واقعیت ها ، و ارزش های مشتری شروع می شود ، البته اقتصاد را هم باید در نظر گرفت ، متاسفانه وقتی بازارها تک قطبی باشند و اقتصاد انحصاری باشد ،نیازهای مشتری مجازی می شود و از واقعیت وجودی مشتری گرایی فاصله می گیرد و مشتری مجبور است که خواسته خود را از بازار پایین بیاورد و آنچه را که قیمت کمتری دارد بپذیرد !!

بازاریابی اقتضا می کند فعالیت تجاری هدف خود برآوردن نیازهای مشتری قرار دهد و کمک به مشتری را پاداش خود بداند

این که پس از سال های طولانی بازاریابی، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است .

مصرف کننده پروری ننگ بازار است.

ست گادین بازاریابی

در حقیقت فروش و بازاریابی بیش از آن که مترادف یا مکمل هم باشند در تضاد با هم هستند

می توان فرض کرد که همیشه نیاز به مقداری فروش وجود دارد . اما هدف بازاریابی رساندن فروش به بیش از حد نیاز است . هدف بازاریابی این است که مشتری را چنان خوب بشناسد و درک کند که محصول یا خدمت مورد نیاز او را برآورده کند و فروش را تضمین کند .

در بهترین حالت بازاریابی باید به مشتری ای منتهی شود که آماده خرید است .

ممکن است تا این وضعیت راهی طولانی در پیش داشته باشیم و از همه مهم تر دخالت دولت ها در بازار و اقتصادهایی که وابسته منابع اولیه هستند و اغلب دچار بیماری هلندی در اقتصاد هستند ،از رسیدن به این هدف ممانعت می کنند .

به هر صورت مصرف کننده پروری گواه روشنی است بر این که شعار راستین مدیریت تجاری باید همواره این باشد، از فروش به بازاریابی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

به دنبال راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی هستید ؟ اولین کاری که باید انجام دهید،شناخت مصرف کننده و رفتارهای مصرف کننده است، شما باید تحقیق بازار انجام دهید آیا مخاطب شما با بسته بندی شما ارتب...

More From: بلاگ بازاریابی