این نوشته ها بر گرفته از کتاب چهار رنگ مشتری نوشته تام شرایتر و در مورد تیپ شناسی احتمالی مشتری در بازاریابی شبکه ای است

پیش گفتار کتاب چهار رنگ مشتری

بسیاری از بازاریاب ها از من می خواهند که یک توضیح ساده در مورد چهار تیپ شخصیتی در بازاریابی شبکه ای بدهم .

بقراط حدودا در چهارصد سال پیش از میلاد این ایده را مطرح کرد و در طی قرن اخیر بسیاری از روان شناسان و سخنرانها کتاب اصلی او را تدریس و تشریح می کنند

کتاب چهار رنگ مشتری

تصویر اصلی کتاب چهار رنگ مشتری را مشاهده می کنید

متاسفانه بسیاری از این مطالعه ها پیچیده و مفصل است و خیلی زود حوصله خوانده را سر می برد.

هم چنین خیلی از بازاریاب ها آن را مفید نمی دانند . برای مثال در بعضی از روش ها با بیست و پنج سوال تستی به دنبال تحلیل افراد هستند .

با این که این سوالات خیلی دقیق و نظام مند هستند ، اما دادن یک پرسش نامه 25 سوالی به مشتری ها قبل از این که با آنها صحبت کنید ، عملی نیست .

کتاب چهار رنگ مشتری برای این نوشته ایم که به شما کمک کنیم تا :

تیپ شخصیتی مشتری احتمالی خود را سریع شناسایی کنید و تشخیص دهید با هر تیپ شخصیتی چه کلماتی باید استفاده کنید

تا گفته های شما به آسانی و با تفاهم بیشتر منتقل شود.

این کتاب برای دانشجویان طرفدار جزییات و پیچیدگی نوشته نشده است و اساتید و روان شناسان بیشماری وجود دارند که عاشق این موضوع هستند و کتاب ها و نوتشه زیادی در مورد آن نوشته اند که می توان از آنها استفاده کرد.

کتاب چهار رنگ مشتری برای بازاریابی است که به دنبال ایجاد تفاهم و ارتباط موثر با مشتریان احتمالی خود هستند . یک راه ساده و سریع که نه تنها به شما یاد می دهد که چگونه تاثیر گذار تر با مشتریان احتمالی خود صحبت کندی ، بلکه به شما می گوید که چه چیزهایی به مشتریان احتمالی تان نگویی تا جلوی خرابکاری ها را بگیرید.

تام شرایتر ( ملقب به ال بزرگ )

بخش بعدی کتاب

چهار نکته در رابطه با کتاب چهار رنگ مشتری

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

به دنبال راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی هستید ؟ اولین کاری که باید انجام دهید،شناخت مصرف کننده و رفتارهای مصرف کننده است، شما باید تحقیق بازار انجام دهید آیا مخاطب شما با بسته بندی شما ارتب...

More From: بلاگ بازاریابی