1950s: Systematization of telemarketing

بازاریابی سیستماتیک تلفنی

در سال های بعد از 1950، بازاریابی سیستماتیک تلفنی در آمریکا شروع شد !

اسپم و باز هم اسپم ! لطفا از وارد شدن به زندگی و حریم خصوصی افراد بدون اجازه آنها دست بردارید !

ارسال هرگونه اس ام اس یا برقراری تماس تلفنی با مشتری بدون اجازه مخاطب ممنوع است و شما نباید این کار را انجام دهید !

ممکن است به موفقیت های کوتاه مدت برسید، اما موفقیت بلندمدت خیر !

ارسال اس ام اس تبلیغاتی مربوط به شرکت های شکست خورده است ، اس ام اس تبلیغاتی مشکلی ندارد اگر شما از مخاطب اجازه داشته باشید، اما ارسال اس ام اس بدون هماهنگی و اجازه یک کار زشت و بدون نتیجه بلند مدت است .

جالب اینجاست که بسته های ارسال پیامک های منطقه ای به فروش می رسند، ارسال پیامک تبلیغاتی اصلا راه درستی نیست، ما راه های جایگزین و راهکارهای بهتری داریم

بازاریابی تلفنی

البته مفهوم دیگری هم داریم به نام کلاهبرداری تلفنی که در ایران هم رایج بود و اکنون کمی فرهنگ خرید مردم متفاوت شده است، در این نوع کلاهبرداری تلفنی که متاسفانه از آن تعبیر به بازاریابی تلفنی می گردد، تلفن دهنده سعی می کند تا کالا یا سرویسی به ظاهر خوب را به مشتری بفروشد که متاسفانه هیچ شباهتی به کالای گفته شده ندارد و یا خدمت مورد نظر و کارکرد گفته شده را ندارد

راه حال جایگزین بازاریابی تلفنی چیست ؟

خب گفته شد که بازاریابی به صورت ناخواسته توسط برقراری تماس با مخاطبینی که نمی شناسیم یک مزاحمت است . سوال اینجاست که راه حل جایگزین چیست ؟

اولا اینکه اگر جایگزینی هم نداریم، حق نداریم به حریم خصوصی دیگران وارد شویم .

ممکن است که در طی تماس با مخاطبین ناشناس فروشهایی هم داشته باشیم ولی به جای ارسال اسپم و هرزنامه و تماس های تصادفی بهتر است برنامه بازاریابی داشته باشیم .

حضور در نمایشگاه ها می تواند یک شروع خوب برای جذب مشتریان جدید باشد و گرفتن شماره آنها برای برقراری تماس تلفنی یا ارسال اطلاعات با اجازه خود آنها