کانال های بازاریابی و راهکارهای گروه بازاریابی آرتا برای موفقیت شما

خلق هویت سازمان

تجارت الکترونیک اختراع شد !

خیلی وقت ها تاریخ خلق و استفاده یک ابزار بسیار از هم فاصله دارند .

همیشه خالق یک صنعت تا مدت ها یکه تاز آن صنعت خواهد بود و مثلا برندهایی مثل تاید ، ریکا، گوگل و ... به عنوان خود صنعت شناخته می شوند .

برند پیشتاز و اول صنعت این فرصت را دارد تا فاصله خود را با رقبا حفظ کند و بازار را در دست بگیرید . در تجارت الکترونیک هم این مورد صدق می کند، آمازون را در نظر بگیرید !

تاریخ شروع تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک از چه سالی آغاز شد ؟

تجارت الکترونیک

درست است که تجارت الکترونیک را و شروع آن را می توان با عمومی شدن اینترنت در سالهای 1991 به بعد دانست، اما اینترنت و آغاز آنرا میوه جنگ سرد و تلاش های آمریکا برای شبکه کردن کامپیوترها در سال های دهه هفتاد و هشتاد و متولد شدن تی سی پی آی پی است !

ایده های مبادله کالا و تجهیزات و نیازهای نظامی به صورت آنلاین یکی از تفکرات اولیه آمریکایی ها بود و به همین خاطر می توان آغاز بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک را معادل با خلق آن در دهه هشتاد میلادی دانست !

در سال های بعدی به حدی این تکنالاژی سرعت گرفت که رشد و تغییرات آن باورنکردنی است !

آیا به عرصه تجارت الکترونیک ورود کنیم ؟

همانطور که می دانید هر بازاری دوره هایی دارد و در چرخه عمر محصول، هر بازاری بلوغ دارد و البته افول . این که بازار تجارت الکترونیک رو به افول است ، هنوز این اتفاق نیفتاده و شاید هیچ گاه رخ ندهد، جست و جو در اینترنت پیوسته در حال افزایش است و کاربری که تنها به نت متصل بود، امروز به کاربر دیجیتال تبدیل شده است

ورود به دنیای تجارت الکترونیک به صورت کارآفرین می تواند به قیمت ضرر و از دست رفتن سرمایه شما تمام شود، بسیار از شرکت ها بدون تحقیق در بازار به تجارت وارد می شوند و نمی دانند که هرکاری نیاز به دانش تخصصی و مدیریت و تجربه دارد

این تصور که شما ایده ای دارید که بازار را منفجر می کند خوب است ولی در همین حین ممکن است یک نفر در حال اجرایی کردن ایده شماست !!

تنها داشتن ایده موفقیت نیست،با فرض موفق بودن ایده اولیه شما و منحصر به فرد بودن آن ، تا وقتی که ایده شما اجرایی نشود نمی توان با قطعیت گفت ایده شما سودده و خاص است .

بد نیست نگاهی به تعریف تجارت الکترونیک در ویکی پدیا بندازیم .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟ Observational marketing آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم . بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی در این مقدمه ...

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به ای 4 پاسخ ای 5 را می دهد ! یعنی یک پاسخ غیر مستقیم برای فتح مرکز، اما...

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ق...

دفاع سیسیلی در کسب و کار

دفاع سیسیلی راهنمای رفتار استراتژیک و طراحی استراتژی کسب و کار در سازمان چندسال پیش در پی نوشتن کتابی با نام دفاع سیسیلی بودم، کتابی که به مدیران قدرت میداد برای مدیریت موفق به سبک اژدهای دفاعی سیسی...

سازمان مشتری مدار

سازمان مشتری مدار چرا سازمان من مشتری مدار نیست و چه کار کنم که مشتری مدار باشم ؟؟ مشتری محوری در سازمان و اصطلاحا سی ایکس بودن سازمان که مخفف عبارت زیر است : Customer Experience بحث مشنری محور ...

بازاریابی کرونا

بازاریابی دوران کرونا، باید ها و نباید های بازاریابی، مشتری را درک کنیم بازاریابی دوران کرونا : در دوران کرونا پیام برای مشتری نفرستیم به صورت خلاصه این که بهتر است در دوران کرونا برای مشتری پیام ها...

بازاریابی در عمل

بخوان نگاه کن یادبگیر ! یادگیری در عمل راهکار خانه بازاریابی است در بازدید از وب سایت ست گادین با این عبارت روبرو شدیم : Read, Watch, Learn... The blog, the videos, the ebooks... ...

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی