کانال های بازاریابی و راهکارهای گروه بازاریابی آرتا برای موفقیت شما

خلق هویت سازمان

تجارت الکترونیک اختراع شد !

خیلی وقت ها تاریخ خلق و استفاده یک ابزار بسیار از هم فاصله دارند .

همیشه خالق یک صنعت تا مدت ها یکه تاز آن صنعت خواهد بود و مثلا برندهایی مثل تاید ، ریکا، گوگل و ... به عنوان خود صنعت شناخته می شوند .

برند پیشتاز و اول صنعت این فرصت را دارد تا فاصله خود را با رقبا حفظ کند و بازار را در دست بگیرید . در تجارت الکترونیک هم این مورد صدق می کند، آمازون را در نظر بگیرید !

تاریخ شروع تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک از چه سالی آغاز شد ؟

تجارت الکترونیک

درست است که تجارت الکترونیک را و شروع آن را می توان با عمومی شدن اینترنت در سالهای 1991 به بعد دانست، اما اینترنت و آغاز آنرا میوه جنگ سرد و تلاش های آمریکا برای شبکه کردن کامپیوترها در سال های دهه هفتاد و هشتاد و متولد شدن تی سی پی آی پی است !

ایده های مبادله کالا و تجهیزات و نیازهای نظامی به صورت آنلاین یکی از تفکرات اولیه آمریکایی ها بود و به همین خاطر می توان آغاز بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک را معادل با خلق آن در دهه هشتاد میلادی دانست !

در سال های بعدی به حدی این تکنالاژی سرعت گرفت که رشد و تغییرات آن باورنکردنی است !

آیا به عرصه تجارت الکترونیک ورود کنیم ؟

همانطور که می دانید هر بازاری دوره هایی دارد و در چرخه عمر محصول، هر بازاری بلوغ دارد و البته افول . این که بازار تجارت الکترونیک رو به افول است ، هنوز این اتفاق نیفتاده و شاید هیچ گاه رخ ندهد، جست و جو در اینترنت پیوسته در حال افزایش است و کاربری که تنها به نت متصل بود، امروز به کاربر دیجیتال تبدیل شده است

ورود به دنیای تجارت الکترونیک به صورت کارآفرین می تواند به قیمت ضرر و از دست رفتن سرمایه شما تمام شود، بسیار از شرکت ها بدون تحقیق در بازار به تجارت وارد می شوند و نمی دانند که هرکاری نیاز به دانش تخصصی و مدیریت و تجربه دارد

این تصور که شما ایده ای دارید که بازار را منفجر می کند خوب است ولی در همین حین ممکن است یک نفر در حال اجرایی کردن ایده شماست !!

تنها داشتن ایده موفقیت نیست،با فرض موفق بودن ایده اولیه شما و منحصر به فرد بودن آن ، تا وقتی که ایده شما اجرایی نشود نمی توان با قطعیت گفت ایده شما سودده و خاص است .

بد نیست نگاهی به تعریف تجارت الکترونیک در ویکی پدیا بندازیم .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی