جایگاه سازی

در خبرنامه بازاریابی عضو شوید

Please enable the javascript to submit this form

مقدمه بازاریابی چریکی

جی کنراد لوینسون در کتاب بازاریابی چریکی بیش از یک دوجین کتاب نوشته است ! او مدیر سابق قسمت خلاقیت شرکت تبلیغاتی جی والتر تامسون و شرکت تبلیغاتی لئو برنت بوده است .

مقدمه بازاریابی چریکی

به خاطر می آورم که در پنجاه سالگی وقتی که فهمیدم فارغ التحصیلان عادی کالج ها دارای اطلاعات بهتری هستند تا 50 ساله های متوسط ، دچار شوک شدم . حتی اگر آن شخص 50 ساله تمام کتاب مهم جدید و همه مجله ها ، روزنامه ها ، مستند های تلویزیونی ، وب سایت و وب کاست ها را نیز مطالعه می کرد ، بازهم از شاگرد کالج کمتر معلومات می داشت .زیرا در برنامه تحصیلی شاگردان کالج ، کل این اطلاعات گنجانده شده است .!!

بازاریابی چریکی تبلیغات کیت کت

این کتاب چهارمین چاپ بازاریابی چریکی و فرزند چاپ اول است که من آن را برای شاگردان قسمت توسعه ی برکلی دانشگاه کالیفرنیا نوشتم . این چاپ شامل همه ی مطالب جدید بازاریابی است ، بعضی از مطالب برای همه مواقع ، و بعضی کاملا جدید و دارای تمام بینش لازمی هستند که بتواند در نبرد بازاریابی به شما برتری بدهد و

بازاریابی به رشد خود ادامه می دهد ، درست مانند محصلان کالج ها . این چاپ فرزند خلف چریک قدیمی است . اصول اولیه خود را رها نخواهد کرد ، همان طور که انسان ها طبیعت خود را ترک نکرده اند ، اما قصد دارد در مورد تجهیزات بازاریابی از زمان نوشتن چاپ اول ، به شما راهنمایی های بدهد . این جنگ بازاریابی است

اگر در مورد هر تغییر چیزی بیاموزید و کاری برایش انجام دهید ، امیدوار باشید که می تواند راهی برای پول در آوردن در زندگی باشد . هیچ راهی برای جمع آوری سرمایه از تمام تغییرات وجود ندارد ، بدین رو شما باید راهی برای خودتان انتخاب کنید . اگر باهوش باشید می توانید از اسلحه های واقعی و آزمایش شده و چند روش جدید برای سرکوب کردن رقبای خود استفاده کنید و در این جا لازم است اخطار بدهم که به روز در نیاوردن کوشش های بازاریابی معادل مرگ شرکت خواهد بود . شرکت های موفق یا رشد می کنند و تغییر می یابند یا می میرند و از بین می روند و کوتاهی در سازگار کردن خود با تغییرات جاری دلیل دیگری برای شکست است . این چاپ جدید در مورد تغییراتی است که می تواند به بازاریابی قدرت دهد . در عین حال این کتاب در مورد خواص و طرز رفتار محیط تجاری فعلی و آینده نیز هست .

کلید موفقیت از طریق بازاریابی چریکی هنر توجه کردن است . باید به طور دائم در جریان روزنامه ها ، مجلات ، رادیو ، تلویزیون ، رقبا ، مشتریان ، حوادث کنونی و وقایع جاری و خلاصه هم نوع اطلاعات لازمه باشید . اگر کاملا دقیق نباشید مشتریان خود را به سرعت از دست می دهید ، زیرا آنها به راحتی و سادگی به رقبای شما رو می آورند و مقصود من بازاریابی به صورت کاملا آگاهانه است ، این چیزی است که شما لازم دارید . بازاریابی آگاهانه ، همراه با تغییرات آن .

بعضی از راهنمایی ها در مورد بازاریابی چریکی چنان است که خواهید گفت : آن را می دانم ! و مورد بعضی دیگر خواهید گفت : ما هم می توانیم آن را انجام دهیم .

اگر هیجان زده شوید ، شما را سرزنش نمی کنم . چون خود م نیز از وقتی که فکر آورد بازاریابی چریکی به عصر میلیاردی مطرح شد ، یعنی زمانی که موسسان شرکت ها به فکر در آمد های میلیاردی افتادند ، خیلی هیجان زده شدم . استادان فن بازاریابی ، امروزه دو عصر متفاوت را در نظر می گیرند ، یکی از این ها اصولی قدیمی است که بر صبوری و تعهدات لازمه برای در آمدهای آینده تاکید می کند و دیگری بر رد نکردن پیشنهاد ها ، فهرست طولانی نشانی ها و مهارت آنلاین برای در آمدهای سریع تاکید دارد . بازاریاب چریکی امروز به راحتی در هر دو عصر بالا عمل می کند و

بازاریاب چریکی از ایک بازاریابی دچار تغییرات زیادی شده است ،خوشحال است . این بازاریاب ها آگاه هستند که وقتی مساله مدرنیزه کردن بازار پیش می آید ، بیش تر رقبا می کوشند در جهت مخالف حرکت کنند و اجازه شکوفایی به بازار خود را نمی دهند . برای شکوفا کردن شما باید مانند خورشید عمل کنید . باید آن انرژی پر قدرتی باشید که بازاریابی را زنده نگه می دارد و جلوتر بیایید و با دو قسمت بعدی بیشتر آشنا شوید :

1- بازاریابی چریکی در مورد تئوری و عمل .من تئوری فراهم می کنم .شما چه عملی را باید انجام دهید ؟ اول این که کاملا درک کنید که بازاریابی واقعی چیست ؟ و این که چرا بازاریابی چریکی ، پول های زیادی را در بانک های سراسر جهان پس انداز می کند .

2- از حق انتخاب و اختیارات خود به عنوان بازاریاب چریکی آگاه باشید

با اختیارات جدیدی که در دسترس چریک ها قرار دارد، دست یابی به موفقیت خیلی ساده است. اما می دانم که این کار شماست و کار من کمک کردن است . پس شروع کنیم

لینک کتاب در آمازون

خدمات گروه بازاریابی آرتا

تبلیغات بنری اینترنتی

پیشنهاد تبلیغات بنری اینترنتی برای برندها پیشنهاد تبلیغات بنری اینترنتی برای کسب و کارهای محلی تبلیغات بنری در اینترنت و جذب مشتریان جدید برای شما زیاد وقت شما را نمی گیریم، همه ما می دانیم که...

خدمات بازاریابی حضوری به دنبال شرکت خدمات بازاریابی حضوری هستید ؟ ارتباط مستقیم با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی خدمات و محصولات شما چگونه بیست درصد فروش شما را افزایش می دهیم !? 1- ارتباط مستقی...

برنامه بازاریابی

تهیه برنامه بازاریابی همیشه چالشی برای مدیران بازاریابی بوده است، اما مهم تر از طراحی برنامه اجرای برنامه است چگونه برنامه ای بنویسیم که ما را به اهداف تعیین شده برساند چگونه برنامه بازاریابی اجرای...

More Articles

مطالب بیشتر از: خدمات بازاریابی

آموزش بازاریابی و فروش

فروش بازاری و فروش رابطه ای

فروش بازاری و فروش رابطه ای یکی از مثال هایی در رابطه با دو مدل فروشنده می توان زند، اغلب بانک های دولتی در مقابل بانک های خصوصی است، البته مدتی است که بانک های خصوصی هم متاسفانه کم و بیش به داستان ...

دانش فروش

دانش فروش آیا تا کنون از خود پرسیده اید که چرا بعضی از فروشندگان و سازمان های فروش از دیگران موفق تر هستند و بیشتر می فروشند ؟ آیا شما هم می خواهید جزو این دسته باشید ؟ فروشندگان و سازمان های مو...

مطالب بیشتر از: آموزش فروش

مشاوره بازاریابی

مشاوره بازاریابی کسب و کارهای محلی

مشتری مدار باشیم این مقاله مشاوره بازاریابی با نگاه و بررسی بازار ایران طراحی شده است و مباحثی چونن جذب توریست خارجی و جذب مشتری خارجی و هم چنین کسب و کارهای محلی خارج از کشور را شامل نمی شود، چون...

بزرگان بازاریابی والت دیزنی

یادگیری بازاریابی در قالب پروژه های عملی ممکن است ما در خانه بازاریابی پس از آزمودن روشهای گوناگون به این نتیجه رسیدیم که راه سریع یادگیری بازاریابی و آموزش در بازاریابی، الگو گرفتن از موقعیت های وا...

مشاوره بازاریابی و فروش

مشاوره بازاریابی و فروش خانه بازاریابی ماموریت خانه بازاریابی ( گروه بازاریابی آرتا ) کمک به کسب و کارها و برندها برای موفقیت است، خانه بازاریابی به موفقیت کسب و کار شما شتاب می دهد بازاریابی و فرو...

More Articles

مطالب بیشتر از : مشاوره بازاریابی کسب و کارهای محلی مشاوره بازاریابی

گفت و گو با بزرگان بازاریابی

مارک ویکتور هانسن

Conversation with Mark Victor Hansen گفت و گو با مارک ویکتور هانسن (Introduction to listeners…) I gotta tell you that in a moment I’m going to bring on one of the most magnetic, charismatic and ...

مطالب بیشتر از : گفت و گو با بزرگان بازاریابی

بازاریابی چریکی

مقدمه بازاریابی چریکی

جی کنراد لوینسون در کتاب بازاریابی چریکی بیش از یک دوجین کتاب نوشته است ! او مدیر سابق قسمت خلاقیت شرکت تبلیغاتی جی والتر تامسون و شرکت تبلیغاتی لئو برنت بوده است . مقدمه بازاریابی چریکی به خاطر ...

مطالب بیشتر از : بازاریابی چریکی

کتاب های بازاریابی

کتاب بازاریابی چریکی

بازاریابی جریکی در واقع چیست ؟ امروز همه جا حرف از بازاریابی چریکی است، ولی آنچه در عمل مشاهده می کنیم این است که اصول اولیه بازاریابی هم در سازمان ها و کسب و کارها استفاده نمی کنند بازاریابی چریکی...

پیش گفتار کتاب چهار رنگ مشتری

این نوشته ها بر گرفته از کتاب چهار رنگ مشتری نوشته تام شرایتر و در مورد تیپ شناسی احتمالی مشتری در بازاریابی شبکه ای است پیش گفتار کتاب چهار رنگ مشتری بسیاری از بازاریاب ها از من می خواهند که یک تو...

کتاب چهاررنگ مشتری

چهار نکته که باید در رابطه با کتاب چهاررنگ مشتری بدانید بخش چهار نکته از کتاب چهار رنگ مشتری این کتاب در واقع ترجمه ای است از اثر شخصیت شناسی مشتری در بازاریابی چند سطحی 1- هشدار به روانشنا...

More Articles

مطالب بیشتر از: کتاب های بازاریابی کتاب چهار رنگ

مدل کسب و کار

مطالب بیشتر از:

بازاریابی گردشگری

توسعه امپراطوری دیزنی به هنگ کنگ

توسعه امپراطوری دیزنی به دیزنی لند هنگ کنک به رغم مشکلات مالی و فرهنگی موجود در پاریس ، دیزنی امپراطوری خود را به شهر هنگ کنگ نیز توسعه داد و بدین ترتیب پنجمین پارک دیزنی را در پاییز سال دو هزار و...

بازاریابی گردشگری در ایران

صنعت گردشگری در دهه اخیر یکی از پردرآمدترین صنایع جهان بوده است که البته بحثی فراتر از صنعت دارد، سرمایه گذاری در بخش گردشگری به شدت در حال افزایش است . در ایران نیز علاقه به جذب گردشگر بسیار بالا ...

مطالب بیشتر از : بازاریابی گردشگری

تاریخ کانال های بازاریابی

بازاریابی تلفنی

با اختراع تلفن کسب و کارها به فکر استفاده از آن برای بازاریابی تلفنی افتادند و متاسفانه اسپم ها به جای استفاده صحیح شروع شد، تحریف و نفهمیدن تجاوز به حریم خصوصی دیگران از ابتدای توسعه ابزارهای بازاریا...

تجارت الکترونیک اختراع شد ! خیلی وقت ها تاریخ خلق و استفاده یک ابزار بسیار از هم فاصله دارند . همیشه خالق یک صنعت تا مدت ها یکه تاز آن صنعت خواهد بود و مثلا برندهایی مثل تاید ، ریکا، گوگل و ... ...

دوباره اسپم ! استفاده از دیتابیس ها در بازاریابی یا همان دیتابیس مارکتینگ هنوز هم مورد استفاده است ولی این نوع بازاریابی شکل اسپم گونه و مزاحمت به خود گرفته است بدون اجازه مشتری برای مشتری پیام نفرس...

More Articles

مطالب بیشتر از : کانال های بازاریابی سنتی کانال های بازاریابی دیجیتال

برندهای برتر بازاریابی جهان

شرکت والت دیزنی

امپراطوری والت دیزنی با یک ایده شکل گرفت، اهمیت رویا و محافظت از رویاهایمان را باید درک کنیم شرکت والت دیزنی شرکت والت دیزنی، (به انگلیسی: The Walt Disney Company) شرکت رسانه‌های گروهی آمری...

مطالب بیشتر از: برندهای برتر جهان

مدیریت استراتژیک برند

برند سازی

برندسازی یکی از با ارزش ترین دارایی های سازمان برند آنهاست، اما برند چیست . چگونه می توان آن را ساخت ؟ انسان امروز با زمان کمتر و کاهش زمان برای تصمیم گیری روبروست و مجبور است به برندها اعتماد کند ...

مفهوم برند

برندسازی و مدیریت برند برای مدیریت برند نیاز به دانش و البته تجربه داریم می توانید تجربه را خودتان کسب کنید یا می توانید از مشاوران با تجربه تر کمک بگیرید محصول با برند چه تفاوتی دارد ؟ چگونه ...

مطالب بیشتر از : مدیریت استراتژیک برند

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟ Observational marketing آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم . بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی در این مقدمه ...

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به حرک سرباز به خانه ای 4 پاسخ می دهد وسربازش را به خانه ای 5 را هدایت م...

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ق...

More Articles

مطالب بیشتر از: بلاگ بازاریابی

مقالات بازاریابی

آب آشامیدنی و برندسازی برای فروش آب معدنی آب یک منبع آزاد است که هر فردی برای زنده ماندن به آن نیاز دارد. با این حال، شرکت ها شروع به #فروش آن کردند، و در شیشه ها و بطری های پلاستیکی آن را به #...

بازاریابی هرمی چیست؟ در شرکت های هرمی سرپوش کالایی، هرگونه سوال درباره هرمی بودن طرح و این که اعضای پایین هرم متضرر می شوند با واکنش های تند سایر اعضا روبرو می شود در ادامه توضیح می دهیم که چگونه ...

تعامل اجتماعی

برای موفقیت در بازاریابی باید با مشتری تعامل اجتماعی داشته باشید و رضایت مشتری را جلب کنید تعامل اجتماعی، راحتی و رضایت مشتری عنوان تحقيق به فارسي: تعامل اجتماعی، راحتی و رضایت مشتری: ا...

More Articles

مطالب بیشتر از: مقالات بازاریابی

واژه نامه بازاریابی

هدایای تبلیغاتی

تعریف و توضیح هدایای تبلیغاتی What is Promotional Products ? هدایای تبلیغاتی چیست ؟ هدیه یا کالای تبلیغاتی اشیا و محصولات ریز یا درشتی هستند که اغلب جنبه تزیینی دارند و درج نام تجاری و لوگو یا ...

مطالب بیشتر از: واژه نامه بازاریابی