رایزن بازرگانی ایران در عراق:

مرکز بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق راه اندازی می شود

بغداد - ایرنا - رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: اولین مرکز بازاریابی و صادرات کالاهای ایرانی در عراق برای گسترش بازارهای صادراتی همزمان با دهه کرامت در بغداد افتتاح خواهد شد.

مرکز بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بهزاد گفت این مرکز با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالاهای ایرانی و در راستای سیاستهای راهبردی وزارت صنعت و معدن تجارت راه اندازی خواهد شد.
وی اظهار داشت: 21 عنوان اولویت دار برای بازار عراق جهت حضور مستقیم تولیدات برتر ایرانی دربخش کالا و خدمات پیش بینی شده است.
به گفته وی این عنوان ها شامل کالاهای صنعتی زیر ساخت، برق، دانش بنیان، نفت و گاز، ساختمان، خوراک دام و طیور، خدمات فنی و مهندسی، دارو و مواد آزمایشگاهی، مصنوعات پلاستیک و پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، لبنی و نوشیدنی، ماشین آلات، خوراک دام و طیور، تاسیسات آب و فاضلاب و آبرسانی، مواد شوینده بهداشتی، فرش و موکت، صنایع کشاورزی و غذایی، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی، رنگ و رزین، سنگ و کاشی و سرامیک می باشد.
رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود پس از پیگیریهای مداوم انجام شده تاکنون موافقت این مرکز صرفا برای ایران صادر شده و این مرکز اولین حضور دائم برای معرفی و ترویج کالای ایران در کشور عراق است.
بهزاد همچنین در توضیح اهداف این مرکز گفت: نیاز سنجی انجام شده نشانگر آن است که حضور مداوم شرکتها در بازار عراق و همچنین تعاملات لازم برای شناخت تقاضا و پاسخ بموقع به مشتریان در بازار عراق ضروری است.
وی در تشریح هدف دیگر از فعالیت این مرکز گفت: معرفی ویژگیهای کیفی محصولات ایرانی و مدیریت برند توسط بنگاههای اقتصادی در افزایش ضریب نفوذ کالای ایران به عراق بسیار موثر خواهد بود.
رایزن بازرگانی ایران در عراق در خصوص ویژگیهای این مرکز به موقعیت آن در مرکز شهر بغداد به لحاظ دسترسی آسان، امکان عرضه و معرفی بلا واسطه تولیدات ایرانی به طرف عراقی، امکان ارائه خدمات، راهنمایی حقوقی ، بازاریابی، مشاوره ، بیمه و ...، انجام تبلیغات جمعی در رسانه های عراق، و حضور مداوم مدیران، بازرگانان و تجار عراقی برای مذاکره با شرکتهای ایرانی اشاره کرد.
وی مساعدت در رویه های ترخیص کالای مشارکت کنندگان در مرکز ، عدم نیاز به ثبت شرکت در مدت استقرار در مرکز، عدم نیاز به موافقت دولت عراق برای احداث دفتر در مدت استقرار در مرکز، برخورداری مرکز از امکان ایجاد ارتباطات بنگاههای اقتصادی با شرکتهای دولتی عراق و امکان اخذ کانتر و یا غرفه با تخفیف های پلکانی را از دیگر ویژگی های مهم مرکز بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق ذکر کرد.
بهزاد یادآور شد: این مرکز ویترین و نماد تولیدات فاخر ایرانی در بازار عراق خواهد بود بنابراین مشارکت واحدها و شرکتهای توانمند و ممتاز در این مرکز مورد تاکید است.
وی با اشاره به تقاضاهای واصله از استانهای مختلف برای معرفی محصولات صادراتی ایران به عراق گفت این مرکز بستری برای حضور موفق شرکتهای با برنامه جهت توسعه صادرات به عراق است و انتظار می رود هدایت موثری با مدیریت بخشهای دست اندرکار در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همکاری تشکلهای بزرگ صنعتی و بازرگانی ایران برای پشتیبانی و ترغیب صادرات کالای ایرانی انجام پذیرد .
شایان ذکراست اطلاعات لازم در خصوص جزییات مرکز برروی سایت قابل دسترس میباشد

http://iptcenter.ir

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟ Observational marketing آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم . بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی در این مقدمه ...

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به ای 4 پاسخ ای 5 را می دهد ! یعنی یک پاسخ غیر مستقیم برای فتح مرکز، اما...

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ق...

دفاع سیسیلی در کسب و کار

دفاع سیسیلی راهنمای رفتار استراتژیک و طراحی استراتژی کسب و کار در سازمان چندسال پیش در پی نوشتن کتابی با نام دفاع سیسیلی بودم، کتابی که به مدیران قدرت میداد برای مدیریت موفق به سبک اژدهای دفاعی سیسی...

سازمان مشتری مدار

سازمان مشتری مدار چرا سازمان من مشتری مدار نیست و چه کار کنم که مشتری مدار باشم ؟؟ مشتری محوری در سازمان و اصطلاحا سی ایکس بودن سازمان که مخفف عبارت زیر است : Customer Experience بحث مشنری محور ...

بازاریابی کرونا

بازاریابی دوران کرونا، باید ها و نباید های بازاریابی، مشتری را درک کنیم بازاریابی دوران کرونا : در دوران کرونا پیام برای مشتری نفرستیم به صورت خلاصه این که بهتر است در دوران کرونا برای مشتری پیام ها...

بازاریابی در عمل

بخوان نگاه کن یادبگیر ! یادگیری در عمل راهکار خانه بازاریابی است در بازدید از وب سایت ست گادین با این عبارت روبرو شدیم : Read, Watch, Learn... The blog, the videos, the ebooks... ...

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی