در خبرنامه بازاریابی عضو شوید

Please enable the javascript to submit this form

بازاریابی گردشگری در ایران

صنعت گردشگری در دهه اخیر یکی از پردرآمدترین صنایع جهان بوده است که البته بحثی فراتر از صنعت دارد، سرمایه گذاری در بخش گردشگری به شدت در حال افزایش است .

بازاریابی گردشگری

در ایران نیز علاقه به جذب گردشگر بسیار بالا بوده ولی توفیق چندانی در این زمینه نداشته ایم .

بخش مهم عدم موفقیت در این زمینه نداشتن دانش بازاریابی در زمینه گردشگری است، متاسفانه آنچه که شاهد هستیم متولیان صنعت گردشگری حتی با الفبای بازاریابی هم آشنا نیستند و هنوز در عصر تولید باقی مانده اند و درک درستی از بازارهای نوین و دانش بازار ندارند.

اقتصاد نفتی ایران و بیماری هلندی اقتصاد در این عقب افتادگی دانش گردشگری موثر بوده است

چرا که مدیران انتخابی به دلیل وابستگی دولتی و تامین از منابع غیر مولد نظیر نفت و معادن و ... درک درستی از اقتصاد ندارند .

گردشگری کلید برتری اقتصاد هاست . و خوشبختانه طبیعت و نیز موقعیت ه و جاذبه های گردشگردی فوق العاده ای در میهن عزیزمان ایران داریم .

گروه بازاریابی مشاورین آرتا ایران سعی دارد تا خلاء ناشی از عدم مدیریت صحیح در بازاریابی در ایران را به کمک شما دوستان عزیز و اساتید به نام بازاریابی ایران پر کند

بازاریابی گردشگری رشد بسیار سریعی را در ایران تجربه کرد و متاسفانه نهادهایی که باید پل گردشگری را توسعه دهند در حال سنگ اندازی در این بازار هستند و متاسفانه بیشتر مدیران درک دولتی درک صحیحی از مشتری مداری ندارند.

بازاریابی گردشگری را از کجا شروع کنیم ؟

دانش تئوری به تنهایی کافی نیست ، یا بهتر بگوییم بیش از دانش کتابی و تئوری نیاز به داریم . اول این که در مقام یک مدیر دولتی فعال در بخش گردشگری باید گردشگر را درک کنیم .

در یکی از بازدیدهایی که از یک مکان تاریخی داشتیم علی رغم هزینه چند هزار تومنی ، یک بسته دستمال کاغذی در دستشویی این محوطه عظیم تاریخی نبود ...

صابون منبع تمام شده بود ...

گردشگر یک کاوشگر تاریخی نیست، انگیزه اصلی گردشگر تفریح و داشتن ساعات خوش است .

گرفتن بازخورد از گردشگران

یکی از منابع مهم برای مدیریت بازاریابی گردشگری تحقیق از گردشگران فعلی است، یک نظرسنجی ساده از گردشگرانی که از شهر و محوطه تاریخی و موزه و خلاصه مقصد گردشگری ما بازدید کرده اند و منبع مهمی از اطلاعات هستند .

تا کنون نظر مشتریان بازاریابی گردشگری را پرسیده اید ؟ در مدیریت سنتی، طبق نظر مدیر کسب وکار مدیریت می شود، در حالی که شرکت های موفق دقیقا طبق نظر مشتریان مدیریت می کنند .