محتوای کم اما موثر
fly

نقل قول های بازاریابی

بهترین تبلیغات مشتری راضی از خدمات و محصولات شماست، با مشتری درست برخورد کنید فیلیپ کاتلر
Philip Kotler

بزرگان بازاریابی و فروش

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟

لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟

چه هدیه ای از همه برای مخاطب مناسب تر و خاص تر است ؟

هدایای تبلیغاتی خاص

اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، هدیه تبلیغاتی خاص و لوکس و متفاوت تنها یک ویژگی دارد، با مخاطب ارتباط عاطفی برقرار می کند !

آیا هدیه ای که انتخاب کرده اید مناسب مخاطب است ؟ توجه داشته باشید که هدیه عمومی نمی تواند خیلی مناسب جامعه هدف خاص باشد، و این هدیه با تحقیقات بازار و هدف پروژه تبلیغاتی شما باید انتخاب و توزیع شود، اگر قصد ارزش آفرینی منطبق بر مدل کسب و کار برای مشتریان خاص را دارید، باید ابتدا رضایت مخاطب و بازخورد هدایای تبلیغاتی خاص را در دسته های مشتریان خود بسنجید

تفاوت هدایای تبلیغاتی خاص با هدایای تبلیغاتی و تبلیغات

هدایای تبلیغاتی خاص

توزیع هدایای تبلیغاتی خاص در نمایشگاه ها

طی تحقیقات صورت گرفته بیش تر از هشتاد درصد مردم به دریافت هدایای تبلیغاتی علاقه دارند، البته نکته قابل توجه اینجاست که مکان و زمان توزیع هدیه بسیار مهم است.

نمایشگاه ها ؟ شوخی می کنید ؟

در غرفه های نمایشگاهی عمومی مثل نمایشگاه بین المللی تهران توزیع هدایای تبلیغاتی خنده دار به نظر می رسد، مگر این که نمایشگاه بسیار تخصصی باشد به عنوان مثال نمایشگاه هایی که در کنار همایش های تخصصی برگزار می شود

بهتر است در نمایشگاه های عمومی هدایای تبلیغاتی را توزیع نکنید و از مراجعین به غرفه اسم و آدرس پستی بگیرید و طبق برنامه کمپین توزیع هدایای تبلیغاتی برای مخاطبین هدایا را ارسال کنید

هدایای تبلیغاتی خاص هواپیمایی هما و ارتباط عاطفی

به خاطر دارم دوران کودکی هواپیمایی هما به عنوان هدیه تبلیغاتی به کودکان نوعی بازی شبیه پینت بال اهدا می کرد، اکنون که سال ها از آن موقع می گذرد، ولی هم چنان هواپیمایی هما در ذهن من برندی متفاوت است و سعی می کنم از پرواز های هواپیمایی هما بیشتر استفاده کنم

هدایای تبلیغاتی هواپیمایی هما خاص بود،اما خاص از نوع عاطفی ! ما انسان ها عادت داریم که عادت کنیم و همه چیز برای ما عادی میشود، اما خیلی چیزهایی عادی برای ما خاص هستند، مثلا آیا مادر برای ما عادی می شود ؟

هدف هدایای تبلیغاتی خاص چیست ؟

در درجه اول این که می توانیم با کمی خلاقیت هدایای تبلیغاتی خلاق داشته باشیم که خاص هم باشد، ولی خاص بودن از دید گروه بازاریابی آرتا، توانایی برقرار کردن رابطه عاطفی با مخاطب است .

در صورت نیاز به طراحی هدایای تبلیغاتی خاص و خلاق با ما در تماس باشید

ایده و راهکارهای متفاوتی برای موفقیت شما داریم

02122051861

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید

بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است...

این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است .

با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست

علی رغم تاکید بر مقوله بازاریابی و رویکردهایی که در این زمینه وجود دارد ،در بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ، بازاریابی در حد حرف باقی مانده است و خبری از بازاریابی نیست !! و واقعیت تنها فروش است و بس و متاسفانه خیلی ها هنوز تفاوت فروش و بازاریابی و هدف بازاریابی را درک نمی کنند

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری

نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم

متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم !

خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟

آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟

هدایای تبلیغاتی ارزشمند

هدایای تبلیغاتی یک شمشیر دو لبه نیست که استفاده اشتباه از آن به شما ضرر بزند، ولی قطعا هدیه تبلیغاتی باید در شان شرکت باشد و به نوعی معرفی کننده کسب و کار و شرکت شماست

پس باید هدیه تبلیغاتی را هوشمندانه انتخاب کنید

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران !

آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟

مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط

تخریب مضر است، اما نقد سازنده است، امیدواریم فعالان عرصه هنر بازاریابی و دانش بازاریابی ما را ببخشند، ولی گاهی انتقاد هم لازم است .

عالمان بی عمل در بازاریابی

خاطره اول باز می گردد به شرکتی که قصد داشت جا پای دیجی کالا بگذارد ! و هرچه گفتیم که رقابت با دیجی کالا و یکه تاز بازار اشتباه است، متاسفانه دوستانی که به شرکت مورد نظر مشاوره بازاریابی ارائه می دانند، راهنمایی های ما را نپذیرفتند و استراتژی خود را ادامه دادند .

یکی دیگر از اشتباهات کسب وکارهایی که با ایجاد کردن یک وب سایت می خواهند یکه تاز بازار شوند این است که فکر می کنند اپ یا وب سایت یا وب اپ باید معجزه کند ! در حالی داشتن یک سامانه ابتدای راه است و در دنیای بازاریابی دیجیتال ده ها فاکتور و مهارت است که سازمان باید داشته باشد و البته سازمان باید یادگیرنده هم باشد .

متاسفانه یکی از اشخاصی که شرکت از مشاوره بازاریابی ایشان استفاده می کرد، نویسنده یک کتاب قلمبه و سلمبه بازاریابی بود که بنده هنوز هم از این کتاب سر در نیاوردم !

البته نه این که هر نویسنده ای دانش بازاریابی نداشته باشد، خیر !

بلکه هستند مشاورین و افرادی مشاوره بازاریابی ارائه می دهند که در مورد خاص دانش ندارند ولی در کل افراد توانمندی هستند .

در نهایت شرکت مذکور ورشکست شد و به قعر دره نشست .

واقعیت اینجاست که بسیاری از دانش مشاوره بازاریابی که داریم اجرایی نیست و اختلاف زیادی بین دانش و عمل وجود دارد

موسسات مشاوره بازاریابی و نمک گندیده

موسسه مشاوره بازاریابی

نقد ما بر شرکتی است که برای عضویت سالانه در انجمن بیش از دویست هزار تومان دریافت می کند .

سوال و نقد اول از موسسه مشاوره بازاریابی :

این مبلغ به چه خاطری است ؟ هر کالا و خدماتی یک ارزشی دارد و اگر مشتری درک کند که ارزش کالا از بهایی تعیین شده بیشتر است آنرا می پردازد .

اما ارزش ارائه شده توسط شما چیست ؟ عضویت ؟؟ مدرک گرایی و کارت شناسایی گرایی ؟

نقد دوم از موسسه مشاوره بازاریابی :

نقد دوم این است شما که خودتان ادعای مشاور بودن دارید آیا بهتر نیست که اصول اولیه بازاریابی را رعایت کنید ؟

ماموریت شما چیست ؟ اهداف شما چیست ؟ در طی شش هفت سال فعالیت، دستاورد شما چه بوده است ؟

صرف گردهم آوری افراد دارای مدرک دانشگاهی کار صورت نگرفته است، هدف اصلی مشاوره بازاریابی موفقیت کسب و کار است

جمع بندی مشاوره بازاریابی

پیشنهاد ما این است که نوع تفکر خود را عوض کنید، اگر نگرش شما به جای کسب درآمد، کمک به مشتری باشد، همه چیز حل می شود، متاسفانه نگرش های ما باید اصلاح شود، این که هدف درآمدزایی باشد

دوستان و همکاران گرامی ! اگر می خواهید سریع پولدار شوید، دست از تمرکز روی پولدار شدن بردارید و این مقاله از مایک لیتمن را بخوانید

رازهای ثروتمند شدن سریع

آخرین های بلاگ بازاریابی

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

به دنبال راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی هستید ؟ اولین کاری که باید انجام دهید،شناخت مصرف کننده و رفتارهای مصرف کننده است، شما باید تحقیق بازار انجام دهید آیا مخاطب شما با بسته بندی شما ارتب...

More From: بلاگ بازاریابی