محتوای کم اما موثر
fly

نقل قول های بازاریابی

بهترین تبلیغات مشتری راضی از خدمات و محصولات شماست، با مشتری درست برخورد کنید فیلیپ کاتلر
Philip Kotler

بزرگان بازاریابی و فروش

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟

ZMOT چیست ؟

نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی داریم ، معادلش میشه کلمه به کلمه ؟؟) ZMOT بود .

صحبت بسیار جالبی در یکی از گروه های تلگرامی مطرح شد، که اگر بر مطلبی تسلط ندارید، با اطلاعات غلط دیگران را گمراه نکنید، متاسفانه در بازاریابی و حتی در ترجمه کتاب های بازاریابی مشاهده می شود که خیلی از اصطلاحات بازاریابی به غلط ترجمه می شود !

متاسفانه یکی از مشکلات فرهنگ ما ایرانی ها همه چیز دانی و هم چنین قبول نکردن اشتباهات است، وقتی اشتباهاتمان در بازاریابی را نمی پذیریم، چه انتظاری برای موفقیت داریم ؟

اما برویم سراغ ZMOT !!

ابتدا باید چند مفهوم را مرور کنیم

MOT : Moment of Truth

لحظه اعتماد، لحظات و زمانی است که یک مشتری با یک شرکت، یک برند، یک فروشگاه اینترنتی ، یک وب سایت و ... در تعامل است و در این لحظه تصوراتی در ذهنش و باورهایش ایجاد می شود .

نکته مهم اینجاست که این باورها و عقاید می تواند مثبت یا منفی باشد و می تواند تغییر کند !

و هنر بازاریابی این است که ما این عقاید را ( البته به درستی و نه با فریب و گفتن چیزی غیر از حقیقت ) در ذهن مشتری به صورت مثبت تغییر دهیم تا مشتری کالای ما را مصرف کند و از خدمات ما استفاده کند

ZMOT یک مرحله مهم در خرید است ، خصوصا در عصر دیجیتال که کاربر دیجیتالی شده است

FMOT : First moment of truth

لحظه اول اعتماد، زمانی است که مشتری برای اولین بار با برند روبرو می شود، و دست به مقایسه می زند و با معیارهایش که البته بیشتر ناخودآگاه هستند، یک برند را انتخاب می کند، که می تواند محصول یا خدمات رقبا باشد !

ZMOT یک پروسه است و فراتز از یک لحظه است، مشتری حتی قبل از رفتن به راسته بازار از نوه اش می خواهد که از اینترنت اطلاعاتی در رابطه با محصول در اختیارش بگذارد !!

SMOT : Second moment of truth

لحظه دوم اعتماد یا بخش بعدی اعتماد و حقیقت برند تجربه مشتری در استفاده از کالاست ، آیا اطلاعاتی که به مشتری دادید صحیح بود ؟ آیا کیفیت رستوران شما مشابه همان چیزی بود که در ایسنتاگرام وعده اش را داده بودید ؟

راستی اینستاگرام مشاوره بازاریابی ما را فالو کنید !!

ZMOT را باید درک کرد، بهترین راه این است که خودتان را جای خریدار بگذارید و جست و جو کنید، در واقع کلید موفقیت حضور در دنیای جست و جو هاست

TMOT : Third moment of truth

لحظه و مرحله سوم اعتماد یعنی وقتی که مشتری محصول را مصرف کرده و یا از خدمات شما استفاده کرده و حالا دوباره از محصول شما استفاده می کند و می تواند یک توصیه کننده محصول و خدمات شما به دیگران و دوستان باشد

اما برویم سر نکته اصلی که بحث را به خاطر آن شروع کردیم :

ZMOT : Zero moment of truth

لحظه صفر اعتماد !!

مصرف کننده و رفتارش تغییر کرده ! مشتری دیگر اعتماد نمی کند و دنبال یافتن کالای بهتر است، از نظرات دیگر کاربران استفاده میکند و می خواهد بهترین خرید ممکن را داشته باشد

این مفهوم توسط گوگل در سال 2011 معرفی شد ! مشتری برای خرید در اینترنت جست و جو می کند ولی مهم تر این که اینترنت حتی برای پیدا کردن آدرس ها هم به کار می رود.

در یک جمله اگر خلاصه کنیم، مشتری و مصرف کننده همیشه به دنبال کالای بهتر است و ممکن است به راحتی از رقیب شما خرید کند، پس بهتر است که برای مدیریت ارتباط با مشتری و هم چنین بازاریابی برنامه داشته باشید و شما را دعوت می کنیم به مشاوره بازاریابی فروش در خانه بازاریابی برای این که بتوانید در ذهن مشتری حضور داشته باشید

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری

نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم

متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم !

خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران !

آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟

مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط

تخریب مضر است، اما نقد سازنده است، امیدواریم فعالان عرصه هنر بازاریابی و دانش بازاریابی ما را ببخشند، ولی گاهی انتقاد هم لازم است .

عالمان بی عمل در بازاریابی

خاطره اول باز می گردد به شرکتی که قصد داشت جا پای دیجی کالا بگذارد ! و هرچه گفتیم که رقابت با دیجی کالا و یکه تاز بازار اشتباه است، متاسفانه دوستانی که به شرکت مورد نظر مشاوره بازاریابی ارائه می دانند، راهنمایی های ما را نپذیرفتند و استراتژی خود را ادامه دادند .

یکی دیگر از اشتباهات کسب وکارهایی که با ایجاد کردن یک وب سایت می خواهند یکه تاز بازار شوند این است که فکر می کنند اپ یا وب سایت یا وب اپ باید معجزه کند ! در حالی داشتن یک سامانه ابتدای راه است و در دنیای بازاریابی دیجیتال ده ها فاکتور و مهارت است که سازمان باید داشته باشد و البته سازمان باید یادگیرنده هم باشد .

متاسفانه یکی از اشخاصی که شرکت از مشاوره بازاریابی ایشان استفاده می کرد، نویسنده یک کتاب قلمبه و سلمبه بازاریابی بود که بنده هنوز هم از این کتاب سر در نیاوردم !

البته نه این که هر نویسنده ای دانش بازاریابی نداشته باشد، خیر !

بلکه هستند مشاورین و افرادی مشاوره بازاریابی ارائه می دهند که در مورد خاص دانش ندارند ولی در کل افراد توانمندی هستند .

در نهایت شرکت مذکور ورشکست شد و به قعر دره نشست .

واقعیت اینجاست که بسیاری از دانش مشاوره بازاریابی که داریم اجرایی نیست و اختلاف زیادی بین دانش و عمل وجود دارد

موسسات مشاوره بازاریابی و نمک گندیده

موسسه مشاوره بازاریابی

نقد ما بر شرکتی است که برای عضویت سالانه در انجمن بیش از دویست هزار تومان دریافت می کند .

سوال و نقد اول از موسسه مشاوره بازاریابی :

این مبلغ به چه خاطری است ؟ هر کالا و خدماتی یک ارزشی دارد و اگر مشتری درک کند که ارزش کالا از بهایی تعیین شده بیشتر است آنرا می پردازد .

اما ارزش ارائه شده توسط شما چیست ؟ عضویت ؟؟ مدرک گرایی و کارت شناسایی گرایی ؟

نقد دوم از موسسه مشاوره بازاریابی :

نقد دوم این است شما که خودتان ادعای مشاور بودن دارید آیا بهتر نیست که اصول اولیه بازاریابی را رعایت کنید ؟

ماموریت شما چیست ؟ اهداف شما چیست ؟ در طی شش هفت سال فعالیت، دستاورد شما چه بوده است ؟

صرف گردهم آوری افراد دارای مدرک دانشگاهی کار صورت نگرفته است، هدف اصلی مشاوره بازاریابی موفقیت کسب و کار است

جمع بندی مشاوره بازاریابی

پیشنهاد ما این است که نوع تفکر خود را عوض کنید، اگر نگرش شما به جای کسب درآمد، کمک به مشتری باشد، همه چیز حل می شود، متاسفانه نگرش های ما باید اصلاح شود، این که هدف درآمدزایی باشد

دوستان و همکاران گرامی ! اگر می خواهید سریع پولدار شوید، دست از تمرکز روی پولدار شدن بردارید و این مقاله از مایک لیتمن را بخوانید

رازهای ثروتمند شدن سریع

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟

چگونگی سریع ثروتمند شدن

همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد

نگرش بازاریابی خانه بازاریابی این است، دیدگاه بازاریابی متفاوت در بازاریابی و نگریستن به مشتری در جایگاه متفاوت

مشتری را شریک خود فرض کنید، خودتان را جای مشتری بگذارید، هدف شما خدمت باشد و نه سود آوری محض !

مایک لیتمن و سریع ثروتمند شدن

ثروتمند شدن یک راه سریع دارد و یک راه کند دارد

اگر راه کند را می خواهید، این است :

کار کنید، کارکنید، سخت تر کار کنید، پس انداز کنید و ...

البته در شرایط فعلی بازار، سریع ثروتمند شدن خیلی سخت است

پیشنهاد می کنیم کلیپ داستان پابلو و برونو رو در کانال 6 ببینید

فقط متمرکز شدن بر کسب و کارتان کندترین راه برای ثروتمند شدن است، بگذارید تا تکرار کنم :

فقط متمرکز شدن بر کسب و کارتان کندترین راه برای سریع ثروتمند شدن است !

مطابق تجربه شخصی من، این جمله صد درصد صحیح است. زمان نشان خواهد داد که آیا شما هم به همین نتیجه خواهید رسید یا خیر

می بینید که من به طور اتفاقی آخرین راز ناگفته کسب در آمد معنوی را پیدا کردم . کاملا اتفاقی بود اما در برابرم ظاهر شد و من حالا آن را با شما در میان می گذارم

من به این گنج معنوی دست پیدا کردم و ظرف مدت 76 روز بعد از چاپ کتاب گفت و گو با میلیونر ها بدون این که پولی صرف تبلیغات کنم، بدون هیچ فعالیت روابط عمومی بدون هیچ سخنرانی، کتابی که ناشرش هم خودم بودم تبدیل به شماره یک پرفروش های آمازون شد و 29 ساعت در این جایگاه باقی ماند .

صنعت چاپ کتاب می گوید که چنین چیزی بی سابقه است و در صنعت واقع این یک رکود جهانی است .

رازهای سریع ثروتمند شدن ربطی به پول در آوردن ندارد

جریان نقدینگی در کسب و کار شما مهم است .هیچ کس شکسی در این مورد نخواهد داشت . اما اگر تنها تمرکزتان بر روی جریان نقدینگی ، جریان نقدینگی، جریان نقدینگی باشد ، آن وقت برای شما هم مثل نود و هشت درصد کسانی این کتاب را می خوانند ، ثروت خیلی کند ظاهر خواهد شد . درست مثل سرعت حرکت ترافیک در روزهای تعطیلی در جاده های شمال

اگر می خواهید خیلی سریع ثروتمند شدن را تجربه کنید، از تمرکز بر روی پول در آوردن دست بردارید

توجه داشته باشید که در عالم قدرتی وجود دارد که من آن را تازه کشف کرده ام و مسیر سریع حرکت به سوی ثروت را باز می کند .

در عالم قدرتی وجود دارد که کلید حقیقی رهایی مالی شما را در اختیار دارد . در عالم قدرتی وجود دارد که به من نشان تا چه حد حیرت انگیز است

یک سیستم برای سریع ثروتمند شدن وجود دارد که الان آن را خواهید شنید و به زودی در سراسر دنیا طنین خواهد انداخت این چیزی نیست جز استفاده از قدرت بازدهی و عشق برای کمک به دیگران که به شماهم کمک کنند

امروزه کارآفرین های زیادی هستند که دارد با یان اصل زندگی می کنند .

امروزه کارآفرین های زیادی هستند که دارند با این اصل زندگی می کنند، حالا چیزی که نیاز دارید سستمی است که به این اصل قدرتمند دست پیدا کنید تا شما هم بتوانید همین کار را بکنید

دوست من، استفاده از این اصل در زندگی شما معجزه می کند و راز سریع ثروتمند شدن را به شما نشان می دهد

این چهار قدم به تنهایی مسئول این بودند که کتاب من گفت گو با میلیونرها به جایگاه شماره یک در فهرست پرفروش ترین های آمازون برسد .

در واقع کتاب من و رازهای سریع ثروتمند شدن ، نتیجه خالص استفاده از این اصل است :

استفاده از قدرت بازدهی و عشق برای کمک به دیگران که به شما کمک کنند

چهار قدم لازم برای به کار انداختن قدرتمندترین راز ایجاد کسب کار و سریع ثروتمند شدن که هرگز بیان نشده است ، اینهاست

1- روابط جدیدی ایجاد کنید

باید با افراد جدید آشنا بشوید، پیش قدم بشید . تا وقتی آشنایی ایجاد نشود، هیچ چیز نمی تواند اتفاق بفتند، پیشقدم شوید

2- در رابطه فراتر از حد انتظار ظاهر شوید

می توانید این جمله راب گولید که اگگر هر کمکی از دست من بر می آید لطفا بگو

وقتی کمکی درخواست می شود ، آن را به طور کامل انجام بدهید، این یکی از رازهای سریع ثروتمند شدن است . این کار باعث می شود با نثار قلبتان به دگیران آنها هم قلبشان را نثارتان کنند

انجام کاری بیشتر، خصیصه کلیدی فراتر از حد انتظار ظاهر شدن است

3- از قدرت درخواست کردن برای ایجاد فرصت های بازدهی در زندگی تان استفاده کنید

همان مثل قدیمی است : طلب کنید و انگاه به شما عطا خواهد شد

4- بلافاصله دست به عمل بزنید و به قدرت این اصل دست پیدا کنید

برای سریع ثروتمند شدن عالم کاملا گشوده است، حالا دست به عمل بزنید، دست به عمل بزنید، دست به عمل بزنید !

این قدرتمندترین اصلی است که من برای رسیدن به رفاهی که می خواهد در کوتاه ترین زمان ممکن بلد هستم. حتی بعد از مصاحبه با تعداد خیلی زیادی از میلیونرها، باز هم اصلی قوی تر از این به چشمم نخورده است .

اگر می خواهید به این اصل قدرتمند دست پیدا کنید، این مقاله را چندین بار بخوانید و آن وقت خواهید دید که این اصل به ظاهر ساده ولی جهانی چه طور عمل می کند ...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید

بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است...

این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است .

با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست

علی رغم تاکید بر مقوله بازاریابی و رویکردهایی که در این زمینه وجود دارد ،در بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ، بازاریابی در حد حرف باقی مانده است و خبری از بازاریابی نیست !! و واقعیت تنها فروش است و بس و متاسفانه خیلی ها هنوز تفاوت فروش و بازاریابی و هدف بازاریابی را درک نمی کنند

آخرین های بلاگ بازاریابی

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی