استفاده نشان های تجاری برای برندسازی در سال 1880 شروع شد
استفاده از نشانه ها برای متمایز کردن برندها استارت زده شده
آرم تجاری و علامت تجاری بر مبنای اعتماد بنا شده بود و با متخلفین برخورد می شد، متاسفانه امروز شاهد این هستیم که مثلا پوشاکی که در داخل ایران تولید میشود، روی آنها از آرم های های معروف بازار استفاده میشود و این متاسفانه ضعف بازاریابی و برندسازی است
امروز تاثیر نام تجاری کمی کمرنگ تر شده است، خصوصا اینکه قیمت نقش مهمی را در رفتار مصرف کننده بازی می کند و عموم مردم خیلی خود را درگیر برند نمی کنند و در بسیاری موارد، اعتماد به برند جای خود را به اعتماد به فروشنده داده است.
به عنوان مثال شاید شما یک گوشی سونی را حاضرید با بهای بیشتر از دیجی کالا خرید کنید و نه یک فروشنده در خیابان جمهوری و این عناصر خرید است، پاسخ گویی خیلی مهم تر از مشاهده سطحی نشان تجاری است.
اما توجه داشته باشید که ثبت علامت تجاری یک اصل اولیه بازاریابی است و عدم ثبت آن می تواند مشکلات زیادی را برای برند شما ایجاد کند.