کانال های بازاریابی و راهکارهای گروه بازاریابی آرتا برای موفقیت شما

در خبرنامه بازاریابی عضو شوید

Please enable the javascript to submit this form

تبلیغات رادیویی متولد شد

در سال 1922 رادیو ها شروع کردند به تبلیغات !

پیام های تبلیغاتی هم جزیی از زندگی هستند، ولی جنگ بر سر این است که چه شرکت و برندی بیشتر بفروشد

تبلیغات رادیویی و بازاریابی از طریق رادیو

فضای بدون تلویزیون و اینترنت را در ذهنتان مجسم کنید، تاثیرگذارترین رسانه آن زمان همین رادیو بوده، رسانه ای قدرتمند که کلمه به کلمه بیانات مجری و تبلیغ کننده در ذهن مخاطبین باقی می مانده است

تبلیغات رادیویی

البته این رسانه هنوز هم استفاده می شود و حتما شاهد استفاده از آن در بین راننده های تاکسی هستید.

چگونه از تبلیغات رادیویی استفاده کنیم ؟

اگر مخاطبین هدف شما به رادیو گوش می دهند، می توانید از این رسانه برای بازاریابی استفاده کنید

استفاده از رادیو هنوز هم در بین بسیار از اقشار جامعه رواج دارد و شاید بتوان نوع پیشرفته آنرا را پادکست دانست که کاربر به انتخاب خود به فایل های صوتی مورد علاقه اش گوش می دهد .

خلاقیت در تبلیغات رادیویی و پادکست ها

پادکست ها و استفاده از صدا برای بازاریابی راه درگیر کردن مخاطب است و شما می توانید با استفاده از سیستم صوتی مخاطب را به خود جذب کنید، تبلیغات رادیویی در مقایسه با تبلیغات اینستاگرامی و تبلیغات ویدئویی می تواند مفید و موثر باشد ؟

تقسیم بندی تبلیغات رادیویی و رفتار مصرف کننده

استفاده مصرف کننده از رادیو را به چند نوع در نگاه کلی می توان تقسیم کرد

استفاده تصادفی از رادیو، مخاطب در تاکسی در مسیر است و راننده به رادیو گوش میدهد و مخاطب به صورت تصادفی پیام تبلیغاتی را از رادیو گوش می دهد

اگر جامعه هدف راننده های تاکسی هستند تبلیغات رادیویی در این مورد می تواند موثر باشد،البته در این مورد می توان از بازاریابی حضوری استفاده کرد. ولی کاربری که تصادفی با تبلیغ شما مواجه می شود گزینه خوبی نیست .

اگر محصول و خدمات شما عام است و شنیده توسط مخاطب تصادفی برای شما یک رویارویی با مخاطب محسوب می شود، بحث متفاوت است ، ولی به طور کلی بازاریابی رادیویی با ظهور رسانه های نوین موبایلی از دور خارج شده است