کانال های بازاریابی و راهکارهای گروه بازاریابی آرتا برای موفقیت شما

دوباره اسپم !

استفاده از دیتابیس ها در بازاریابی یا همان دیتابیس مارکتینگ هنوز هم مورد استفاده است ولی این نوع بازاریابی شکل اسپم گونه و مزاحمت به خود گرفته است

بدون اجازه مشتری برای مشتری پیام نفرستید

بد نیست مروری داشته باشیم بر بازاریابی اجازه ای

دیتابیس مارکتینگ

ضرورت برقرار کردن رابطه با مشتری و نفرستادن اسپم

در سال های 1980 میلادی به بعد بود که دیتابیس ها خیلی باب شدند !

دیتابیس مارکتینگ

فرمول بازاریابی شکست خورده که البته بهتر است بگوییم اسپم و نه بازاریابی ! یا مثل این که ترجمه فارسی آن شده است هرزنامه !!

متاسفانه هنوز هم دیده می شود که ارسال پیام از روی لیست به تعداد زیادی افراد بازاریابی نامیده می شود که انواع تلفنی، ایمیلی، پستی و ... را شامل میشود، این راهکار کاملا شکست خورده است و اگر شما در برنامه بازاریابی خود چنین کاری انجام می دهید و برای افرادی که نمی شناسید پیام تبلیغاتی میفرستید و کالاها و خدمات خود را معرفی می کنیم، باید بگوییم که هرچه زودتر باید با کارشناسان گروه بازاریابی و فروش آرتا تماس بگیرید ! چون شما در حال پیمودن راه اشتباهی هستید !

در دیتابیس مارکتینگ به صورت اسپم از دیتابیس بازاریابی استفاده نکنید

شاید می پرسید چرا ؟ و مگر نباید با مشتری ارتباط برقرار کرد ؟

چرا باید با مشتری ارتباط برقرار کرد اما این راهش نیست !!

یعنی شما نمی توانید همینطوری برای افرادی که نمیشناسید پیام یا پیامک بفرستید.

شاید در روز پیامک های بسیاری توسط فروشگاه های زنجیره ای مطرح برای شما ارسال شود و فکر کنید که شاید این کار درست است، ولی متاسفانه برای این برندهای به ظاهر مشهور واقعا متاسفیم !

این کار نشان دهنده درک نکردن حقوق مشتری و هم چنین راه های ارتباطی صحیح با مشتری است

به جای ارسال پیام های نامربوط و نا به جا باید به دنبال کارزار تبلیغاتی و برنامه بازاریابی باشید

برای این مشاوره بازاریابی می توانید از کارشناسان گروه بازاریابی آرتا مشاوره بازاریابی بگیرید

شما باید راهکار بازاریابی داشته باشید، و به دنبال کلید ارتباطی با مشتری بالقوه و تثبیت ارتباط با مشتریان قدیمی باشید

به خاطر دارم که یک آموزشگاه زبان بود که برای مشتریان در محله اس ام اس ارسال می کرد و یک تراکت پخش کن در محدوده تراکت های تبلیغاتی موسسه را پخش می کرد،به مدیر موسسه گفتم که این کار اشتباه است و ممکن است در کوتاه مدت افرادی را جذب کند، ولی در بلند مدت با شکست مواجه می شود، و این اسمش بازاریابی نیست،بماند که متن اس ام اس ها و تراکت ها بسیار ناشیانه بود، مدیر موسسه گفت که راه دیگری نداریم و این راه جواب می دهد و بالاخره مشتری جذب می کند، پیش بینی ما درست از آب در آمد، موسسه بعد از دوسال ورشکست شد.

اگر برنامه های بازاریابی یک شرکت را به من بدهید، شکست یا موفقیتش را می توانم تعیین کنم، حالا ممکن است که یک محصول با انحصار و تحریم و شکاف های بازار به ظاهر موفق باشد ، ولی در دراز مدت با شکست مواجه می شود، یعنی برندهایی مثل ایران خودرو و سایپا ممکن است که بفروشند، ولی با این تعرفه های خنده دار واردات خودرو به ظاهر موفق هستند و در بلند مدت باید به کلی با بازار خداحافظی کنند

مدیریت ارتباط با مشتری و دیتابیس مارکتینگ

بیش از فعالیت های بازاریابی باید روی مشتریان فعلی شما باشد و بهتر است که به مشتری فعلی خود توجه کنید ! عطش افزایش فروش گاهی ما را از مشتریان سودده فعلی بی توجه می کند

اگر نیاز به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری دارید ، می توانید از نت فلکس کمک بگیرید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

مشاوره بازاریابی

اندر حکایات بازاریابی و مشاوره بازاریابی در ایران ! آیا شما هم برای کسب و کار و استارت آپ خود به شرکت ها و موسسات و گروه بازاریابی مراجعه می کنید ؟ مشاوره بازاریابی نمناک و راهنمایی به دره سقوط ت...

هدایای تبلیغاتی خاص

چه نوع هدایای تبلیغاتی خاص اهدا کنیم که متفاوت باشد و شرکت ما را در ذهن مشتری متفاوت جلوه دهد؟ لیوان تبلیغاتی ؟ تیشرت تبلیغاتی با آرم و لوگوی شرکت ؟ خودکار تبلیغاتی ؟ چه هدیه ای از همه برای مخاطب م...

آیا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم ؟ آیا در دنیای پیچیده و پر از تبلیغات امروز هدایای تبلیغاتی می تواند موثر باشد یا اتلاف زمان و انرژی و بودجه است ؟ هدایای تبلیغاتی ارزشمند هدایای تبلیغاتی یک شمش...

بازار دائما در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید . خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند. رو...

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !! هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خا...

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است... این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود...

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که ب...

به دنبال راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی هستید ؟ اولین کاری که باید انجام دهید،شناخت مصرف کننده و رفتارهای مصرف کننده است، شما باید تحقیق بازار انجام دهید آیا مخاطب شما با بسته بندی شما ارتب...

More From: بلاگ بازاریابی