کانال های بازاریابی و راهکارهای گروه بازاریابی آرتا برای موفقیت شما

دوباره اسپم !

استفاده از دیتابیس ها در بازاریابی یا همان دیتابیس مارکتینگ هنوز هم مورد استفاده است ولی این نوع بازاریابی شکل اسپم گونه و مزاحمت به خود گرفته است

بدون اجازه مشتری برای مشتری پیام نفرستید

بد نیست مروری داشته باشیم بر بازاریابی اجازه ای

دیتابیس مارکتینگ

ضرورت برقرار کردن رابطه با مشتری و نفرستادن اسپم

در سال های 1980 میلادی به بعد بود که دیتابیس ها خیلی باب شدند !

دیتابیس مارکتینگ

فرمول بازاریابی شکست خورده که البته بهتر است بگوییم اسپم و نه بازاریابی ! یا مثل این که ترجمه فارسی آن شده است هرزنامه !!

متاسفانه هنوز هم دیده می شود که ارسال پیام از روی لیست به تعداد زیادی افراد بازاریابی نامیده می شود که انواع تلفنی، ایمیلی، پستی و ... را شامل میشود، این راهکار کاملا شکست خورده است و اگر شما در برنامه بازاریابی خود چنین کاری انجام می دهید و برای افرادی که نمی شناسید پیام تبلیغاتی میفرستید و کالاها و خدمات خود را معرفی می کنیم، باید بگوییم که هرچه زودتر باید با کارشناسان گروه بازاریابی و فروش آرتا تماس بگیرید ! چون شما در حال پیمودن راه اشتباهی هستید !

در دیتابیس مارکتینگ به صورت اسپم از دیتابیس بازاریابی استفاده نکنید

شاید می پرسید چرا ؟ و مگر نباید با مشتری ارتباط برقرار کرد ؟

چرا باید با مشتری ارتباط برقرار کرد اما این راهش نیست !!

یعنی شما نمی توانید همینطوری برای افرادی که نمیشناسید پیام یا پیامک بفرستید.

شاید در روز پیامک های بسیاری توسط فروشگاه های زنجیره ای مطرح برای شما ارسال شود و فکر کنید که شاید این کار درست است، ولی متاسفانه برای این برندهای به ظاهر مشهور واقعا متاسفیم !

این کار نشان دهنده درک نکردن حقوق مشتری و هم چنین راه های ارتباطی صحیح با مشتری است

به جای ارسال پیام های نامربوط و نا به جا باید به دنبال کارزار تبلیغاتی و برنامه بازاریابی باشید

برای این مشاوره بازاریابی می توانید از کارشناسان گروه بازاریابی آرتا مشاوره بازاریابی بگیرید

شما باید راهکار بازاریابی داشته باشید، و به دنبال کلید ارتباطی با مشتری بالقوه و تثبیت ارتباط با مشتریان قدیمی باشید

به خاطر دارم که یک آموزشگاه زبان بود که برای مشتریان در محله اس ام اس ارسال می کرد و یک تراکت پخش کن در محدوده تراکت های تبلیغاتی موسسه را پخش می کرد،به مدیر موسسه گفتم که این کار اشتباه است و ممکن است در کوتاه مدت افرادی را جذب کند، ولی در بلند مدت با شکست مواجه می شود، و این اسمش بازاریابی نیست،بماند که متن اس ام اس ها و تراکت ها بسیار ناشیانه بود، مدیر موسسه گفت که راه دیگری نداریم و این راه جواب می دهد و بالاخره مشتری جذب می کند، پیش بینی ما درست از آب در آمد، موسسه بعد از دوسال ورشکست شد.

اگر برنامه های بازاریابی یک شرکت را به من بدهید، شکست یا موفقیتش را می توانم تعیین کنم، حالا ممکن است که یک محصول با انحصار و تحریم و شکاف های بازار به ظاهر موفق باشد ، ولی در دراز مدت با شکست مواجه می شود، یعنی برندهایی مثل ایران خودرو و سایپا ممکن است که بفروشند، ولی با این تعرفه های خنده دار واردات خودرو به ظاهر موفق هستند و در بلند مدت باید به کلی با بازار خداحافظی کنند

مدیریت ارتباط با مشتری و دیتابیس مارکتینگ

بیش از فعالیت های بازاریابی باید روی مشتریان فعلی شما باشد و بهتر است که به مشتری فعلی خود توجه کنید ! عطش افزایش فروش گاهی ما را از مشتریان سودده فعلی بی توجه می کند

اگر نیاز به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری دارید ، می توانید از نت فلکس کمک بگیرید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین های بلاگ بازاریابی

بازاریابی مشاهده ای

بازاریابی مشاهده ای چیست ؟ Observational marketing آنقدر در بازاریابی و استراتژی و اطلاعات غرق شده ایم که از اصول به دور مانده ایم . بازاریابی مشاهده ای و قدرت مشاهده در بازاریابی در این مقدمه ...

دفاع سیسیلی در استراتژی کسب و کار جایگاه شکست

شکست در دفاع سیسیلی اگر نوشته های پیشین دفاع سیسیلی را مطالعه نکرده اید، دفاع سیسیلی یک سبک در بازی شطرنج است که سیاه در بازی به ای 4 پاسخ ای 5 را می دهد ! یعنی یک پاسخ غیر مستقیم برای فتح مرکز، اما...

استراتژی های احمقانه قیمت گذاری در بازار ایران

متاسفانه از حرف تا عمل خیلی فاصله است، مدیران نا کارآمده و سنتی این طوری قیمت گذاری می کنند : قیمت های تمام شده را حساب می کنند، بعد مثلا ده درصد به این قیمت ها اضافه می کنند، البته این مثال برای ق...

دفاع سیسیلی در کسب و کار

دفاع سیسیلی راهنمای رفتار استراتژیک و طراحی استراتژی کسب و کار در سازمان چندسال پیش در پی نوشتن کتابی با نام دفاع سیسیلی بودم، کتابی که به مدیران قدرت میداد برای مدیریت موفق به سبک اژدهای دفاعی سیسی...

سازمان مشتری مدار

سازمان مشتری مدار چرا سازمان من مشتری مدار نیست و چه کار کنم که مشتری مدار باشم ؟؟ مشتری محوری در سازمان و اصطلاحا سی ایکس بودن سازمان که مخفف عبارت زیر است : Customer Experience بحث مشنری محور ...

بازاریابی کرونا

بازاریابی دوران کرونا، باید ها و نباید های بازاریابی، مشتری را درک کنیم بازاریابی دوران کرونا : در دوران کرونا پیام برای مشتری نفرستیم به صورت خلاصه این که بهتر است در دوران کرونا برای مشتری پیام ها...

بازاریابی در عمل

بخوان نگاه کن یادبگیر ! یادگیری در عمل راهکار خانه بازاریابی است در بازدید از وب سایت ست گادین با این عبارت روبرو شدیم : Read, Watch, Learn... The blog, the videos, the ebooks... ...

ZMOT

ZMOT چیست و چگونه در بازاریابی باید از آن استفاده کنید ؟ ZMOT چیست ؟ نکته عجیبی که در جست و جو در گوگل در رابطه با لحظه صفر یا اولیه اعتماد به چشم خورد، ترجمه تحت اللفظی (ببخشید که فارسی را پاس نمی...

سریع ثروتمند شدن

آیا شما هم می خواهید که رازهای سریع ثروتمند شدن را بشنوید ؟ چگونگی سریع ثروتمند شدن همه ما می خواهیم که سریع ثروتمند شویم، ولی در واقع این ربطی به پول در آوردن ندارد نگرش بازاریابی خانه بازاریابی...

More Articles

More From: بلاگ بازاریابی