بازاریابی چریکی

1905: The University of Pennsylvania offers a course in “The Marketing of Products

آموزش آکادمیک بازاریابی در سال 1905

در سال 1905 برای اولین بار دانشگاه پنسیلوانیا، رشته و دوره بازاریابی کالاها را برگزار کرد !

این تاریخ ها خیلی جای تامل دارد ! وقتی این اتفاقات را دنیای بازاریابی ایران مقایسه می کنیم ، واقعا می فهمیم که چه قدر عقب هستیم و متاسفانه این عقب افتادگی هم چنان ادامه دارد !

وقتی در دانشگاه های ما هنوز اصول اولیه بازاریابی به درستی آموزش داده نمی شود و یا از رده خارج است، باید خود را برای شکست آماده کرد.

واقعا چند نفر از ما بدنبال مشاوره بازاریابی بوده ایم ؟

شاید مشکل از همه چیز دانی ما ایرانی ها باشد و این که برای نیروی متخصص و تجربه و دانش اهمیتی قائل نیستیم !

آیا شما مشاوره بازاریابی دارید ؟

خانه بازاریابی و گروه بازاریابی آرتا به دنبال آموزش بازاریابی از صفر تا صد و یک می باشد و دوره های آموزشی را برای شما تدارک خواهد دید

دوره آموزشی بازاریابی پنسیلوانیا

1867: Earliest recorded billboard rentals

بیلبوردهای تبلیغاتی متولد شدند !پس از استفاده از پوستر های تبلیغاتی، نظام تبیلیغات به این نتیجه رسید که بهتر است تبلیغات بزرگتر باشند تا بهتر دیده شوند !

البته مثل همه چیزها در ابتدا این سیستم دارای مشکلات و معضلاتی بود، در همه صنایع شما این نقص ها را مشاهده می کنید، صنعت خودرو سازی را از صد سال پیش تا کنون در نظر بگیرید

بیلبوردهای تبلیغاتی اجاره ای را کار خود را آغاز کردند

بیلبوردهای تبلیغاتی قدیمی

مقایسه بیلبودرهای تبلیغاتی از گذشته تا کنون

بیلبوردهای تبلیغاتی از سال های دور تا کنون مورد استفاده قرار گرفته اند، ولی بحثی وجود دارد به نام اثر بخشی تبلیغات، همانطور که در بحث جایگاه سازی اشاره شد، تبلیغات تاثیر خود را از دست داده اند و یک بیلبورد و تبلیغات محیطی تاثیر کمتری نسبت به دنیای مدرن تبلیغات دارد، و متاسفانه در ایران شاهد استفاده ناشیانه از تبلیغات محیطی هستیم

اگر می خواهید که از تبلیغات محیطی استفاده کنید و از بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی استفاده کنید، از گروه بازاریابی آرتا مشاوره بازاریابی بگیرید

تبلیغات محیطی در ایران دارای بیش از صد سال سابقه است و روی ترامواهای اسبی و روی اتوبوس های دو طبقه در تهران شاهد استفاده از تبلیغات محیطی بوده ایم.

اما متاسفانه مرجعی برای آموزش استفاده از این ابزار تبلیغاتی موجود نیست

اگر اشکالی از این رسانه و سایر رسانه های تبلیغاتی وجود دارد، مشکل عدم آگاهی است.

گروه بازاریابی آرتا رسالت خود را آموزش بازاریابی و فروش و تبلیغات می داند و در این بخش متاسفانه در ایران دارای خلاء عظیم هستیم و تبلیغات در ایران جایگاه حرفه ای خود را ندارد

تبلیغات محیطی منسوخ شده است ؟

با خیلی از افراد عامی و حتی دست اندر کاران تبلیغات که صحبت می کنی، رسانه تبلیغات محیطی را منسوخ شده و کم اثر می دانند، متاسفانه این از عدم آگاهی و رفتارهای ناشیانه مدیران است، بسیاری از شرکت ها مدیر بازاریابی ندارند و مدیر خود با دانش محدودش تصمیم می گیرد که از چه رسانه ای برای تبلیغات استفاده کند !!

بدون این که برنامه بازاریابی داشته باشد و برای رسیدن به اهداف برنامه بازاریابی، درک کرده باشد که باید چه کار کند.

برای استفاده از رسانه تبلیغاتی محیطی باید به عناصر و اهداف بازاریابی توجه کرد.

پیوستگی حضور، انتقال پیام و چرخه عملکرد و ...

بهترین راه برای آموزش استفاده از تبلیغات محیطی بررسی تبلیغات انجام شده است و برای موفقیت شما ما به بررسی تبلیغات محیطی در ایران و جهان می پردازیم

1864: Earliest recorded use of the telegraph for mass unsolicited spam

تلگراف های تبلیغاتی

در سال های 1864 بود که استفاده از تلگراف به عنوان ابزار تبلیغاتی شروع شد

متاسفانه وقتی به تاریخ تبلیغات نگاه می کنیم،می بینیم که همیشه در حال فرستادن اسپم بوده ایم

تلگراف تبلیغاتی

1880s: Early examples of trademarks as branding

استفاده نشان های تجاری برای برندسازی در سال 1880 شروع شد

استفاده از نشانه ها برای متمایز کردن برندها استارت زده شده

آرم تجاری و علامت تجاری بر مبنای اعتماد بنا شده بود و با متخلفین برخورد می شد، متاسفانه امروز شاهد این هستیم که مثلا پوشاکی که در داخل ایران تولید میشود، روی آنها از آرم های های معروف بازار استفاده میشود و این متاسفانه ضعف بازاریابی و برندسازی است

علامت های تجاری

امروز تاثیر نام تجاری کمی کمرنگ تر شده است، خصوصا اینکه قیمت نقش مهمی را در رفتار مصرف کننده بازی می کند و عموم مردم خیلی خود را درگیر برند نمی کنند و در بسیاری موارد، اعتماد به برند جای خود را به اعتماد به فروشنده داده است.

به عنوان مثال شاید شما یک گوشی سونی را حاضرید با بهای بیشتر از دیجی کالا خرید کنید و نه یک فروشنده در خیابان جمهوری و این عناصر خرید است، پاسخ گویی خیلی مهم تر از مشاهده سطحی نشان تجاری است.

اما توجه داشته باشید که ثبت علامت تجاری یک اصل اولیه بازاریابی است و عدم ثبت آن می تواند مشکلات زیادی را برای برند شما ایجاد کند.

1839: Posters on private property banned in London

تبلیغات محیطی دیواری و بنرها

تاریخچه تبلیغات را می توان استفاده از ماشین چاپ و پوسترهای تبلیغاتی دانست، امروز هم از این تبلیغات استفاده می شود و متاسفانه در کشورهای توسعه نیافته هم به شدت رواج دارد .

اگر به درب خانه خود نگاه کنید، قطعا با برچسب های تخلیه چاه مواجه می شوید

درسال 1839 نصب پوسترها بر روی املاک خصوصی ممنوع شد

تبلیغات پوستر قدیمی

به نظر میرسد اروپا در قرن نوزدهم و حدود دویست سال پیش اشتباهات بازاریابی و تبلیغاتی ما ایرانیان را مرتکب شده است یا بهتر است بگوییم که ما ایرانی ها بعد از دویست سال هنوز هم تبلیغات را به سبک دویست سال پیش انجام می دهیم و درک نکرده ایم که مشتری کیست و چیست و چگونه باید با مشتری برخورد کرد.

ک

دسته بندی برچسب های بازاریابی