fly
پشتیبانی خانه بازاریابی

برای ارتباط با خانه بازاریابی با شماره 02122051861 و یا شماره همراه 09190640919 تماس بگیرید و یا پیام خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

نقل قول های بازاریابی

بهترین تبلیغات مشتری راضی از خدمات و محصولات شماست، با مشتری درست برخورد کنید فیلیپ کاتلر
Philip Kotler

فروش بازاری و فروش رابطه ای

یکی از مثال هایی در رابطه با دو مدل فروشنده می توان زند ، اغلب بانک های دولتی در مقابل بانک های خصوصی است ، البته بانک های خصوصی هم متاسفانه کم و بیش به داستان بانک های خصوصی ایران دچار شدند ، چند وقت پیش برای اخذ وام به به یکی از شعب بانک های نیمه دولتی کشور مراجعه کردم و خواستم بدانم که دقیقا چه مدارکی لازم است و گردش مالی به چه نحو باید باشد ؟

مدیر با تعجب فراوان بدون این که توجه خاصی داشته باشد ،گفت که این آدرس سایت است و به سایت مراجعه کن !!!

رفتارهای بازاری این رییس شعبه را می توان در چند جمله خلاصه کرد :

مدیر شعبه سرد بود

بدون توجه به مشتری

البته توجه کنید که توجه به مشتری رابطه موثر با مشتری ایجاد نمی کند !

در بانک دیگری به خاطر این که ما را به گرفتن وام ترغیب کنند ، برخورد بهتر بود ، ولی مسئول مربوطه تنها هدفش این بود که به هر قیمتی شده به ما وام بدهد !و چیز دیگری برایش مهم نبود

رابطه موثر با مشتری نیاز به آموزش و دانش خاصی دارد ، باید مشتری را درک کنید ، نیازهای مشتری را تشخیص دهید و هم چنین ارزش های مشتری را درک کنید و خدمات و محصولاتی که ارزش مورد نظر مشتری را دارد به او معرفی کنید ، و اطمینان داشته باشید که هم شما سود می برید و هم مشتری

فروشنده سرد و بی روح بود و بیشتر مثل ربات بود و شاید کارایی ربات را هم نداشت

جدیدا در چین بانک هایی افتتاح شده اند که با فن آوری تشخیص چهره از ربات استفاده می کنند ولی بعضی از فروشندگان کارایی ربات را هم ندارند ، فروشندگی عشق و علاقه و درک می خواهد ، فروشنده موفق باید بداند که در خدمت مشتری است و وظیفه او خدمت به مشتری است ، ما نیازمند تغییر نگرش در بازار ایران هستیم .

رفتارهای زشت فروشندگان

حتما شما هم با رفتارهای بسیار زشت بسیاری از فروشندگان روبرو شده اید که به هر قیمتی می خواهند به شما کالا بفروشند

به خاطر دارم که به صورت تفریحی به پاساژ میلاد نور رفته ایم و هدف خرید نبود ، اما همین گشت و گذار هاست که در آینده به خرید منتهی می شود ،یعنی مشتری کالایی را می بیند که در آینده یا حتی همان لحظه ممکن است دست به خرید بزند ، وارد مغازه کفش فروشی شدم و قیمت یک کفش را پرسیدم و فروشنده دیگر دست بردار نبود و مثل این که آموزش دیده بود که بهانه های مشتری را باید پاسخ داد و رفع کرد ، ولی مثل این که درک نکرده بود که نباید محیط امن مشتری را نباید به خطر انداخت ، اصرار داشت که کفش را بخر ، و بهانه اول من این بود که باید با همسرم مشورت کنم ، و فروشنده در جواب گفت که کفش را ببرید و اگر خوشتان نیامد ، عوض کنید ، بهانه دیگر من این بود که باید لباس رسمی بپوشم برای امتحان کفش و لباس اسپرت پوشیده ام ، خلاصه هرچه می گفتم فروشنده حرفی برای گفتن داشت ، به هر قیمتی شده از دست فروشنده سمج خودم را خلاص کردم و فکر نکنم هیچ وقت برای خریدن کفش به میلاد نور بروم .بعضی مواقع هم که قصد خرید داشته ام و در انتخاب مردد بوده ام ، با رفتارهای عصبی فروشندگان مواجه شده ام و حتی یادم میاید که یک فروشنده تلفن همراه گفت که خریدار نیستی !

متاسفانه از این رفتارهای زشت در بازار ایران زیاد دیده می شود

فروش رابطه ای به جای فروش سنتی و بازاری

فروش سنتی

وقتی می خواهم فروش سنتی و بازاری را توصیف کنم همیشه یاد فیلم گلد راش چارلی پاچلین می افتم که فردی که گرسنه اش بود ، چارلی را مثل یک مرغ بزرگ می دید ، بازاری ها هم این گونه هستند که مشتری را تنها به صورت فروش و سود می بینند

فروش بازاری

باید مشتری را متفاوت نگریست ، مشتری نیاز به دانش تخصصی شما دارد ، مشتری را متفاوت ببینید

فروشنده سنتی به مشتری پیام هایی را ارسال میکند :

پیام های فروشنده سنتی به مشتری

1- مشتری زیاد مهم نیست و تنها فروش اهمیت دارد

2-فروشنده تنها به فروش کالا توجه می کند و نه مشتری

پیام های فروشنده رابطه گرا به مشتری

1- فروشنده برای جلب اعتماد مشتری تلاش می کند

2- فروشنده به خریدار اهمیت می دهد

3- ارتباط با مشتری از همه چیز مهمتر است

هرچه رابطه فروشنده با خریدار عمیق تر باشد ، فروشنده موفق تر خواهد بود.

البته نکته بسیار بسیار مهم اینجاست که رابطه عمیق معنایش این نیست که با مشتری رفاقت بی و حد مرز داشته باشد و این روابط باید مدیریت شوند ، به عنوان یک فروشنده نمی توانید باهمه مشتریان دوست و رفیق صمیمی باشید و به خواسته های آنها تن بدهید ، در بخش مدیریت ارتباط با مشتری این مباحث را بیشتر توضیح می دهیم

شما جزو کدام دسته از فروشندگان قرار می گیرید ؟

فروشنده سنتی و بازاری

شروع میکند به گپ زدن و بحث های معمولی ( به قصد برقراری ارتباط)

تلاش می کند که سر بحث را بازکند

فروشنده رابطه گرا

سعی می کند که مشتری و نیازهایش را بشناسد

توجه و صداقت نشان می دهد و سعی می کند که اعتماد مشتری را جلب کند

فروشنده سنتی

سوالات کلی می پرسد

از یک مدل از پیش طراحی شده پیروی می کنند ، که مثلا برای سوالات مشتری جواب دارند که به فروش منجر شود که معمولا بی اعتمادی به وجود می آورد

فروشنده رابطه گرا

سوالات مفهومی و عمیق در رابطه با نیاز خریدار می پرسد

از یک مدل پیروی می کنند ، ولی همدلی و توجه به مشتری نشان میدهند

فروشنده سنتی به مشتری می گوید که چه چیزی برای فروش دارد

فروشنده رابطه گرا می گوید که چرا کالا برای مشتری مفید است

اگر شما هم می خواهید فروشنده موفقی باشید باید فروشنده رابطه گرا باشید و یک راه کار به شما پیشنهاد می کنم :

دنیا را از دید مشتری و خریدار احتمالی ببینید و خودتان را به جای مشتری بگذارید

دانش فروش

دانش فروش

آیا تا کنون از خود پرسیده اید که چرا بعضی از فروشندگان و سازمان های فروش از دیگران موفق تر هستند و بیشتر می فروشند ؟

آیا شما هم می خواهید جزو این دسته باشید ؟

فروشندگان و سازمان های موفق به صورت اتفاقی موفق نشده اند و دانش خاصی داشته اند .

دانش فروش

کلید فروش موفق ارتباط موفق است ، شما باید بتوانید که با خریداران احتمالی به درستی ارتباط برقرار کنید

گروه بازاریابی ما در این دوره سعی دارد که به بازاریابان ، مدیران بازاریابی و فروش دانش فروش موفق را آموزش دهد .

برای مشاوره بازاریابی و مشاوره نیز با ما تماس بگیرید ، گروه بازاریابی ما بهترین مشاورین در سطح ایران را به شما معرفی می کند.

کلید بازارایابی و فروش موفق ارتباط موثر است

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا ارتباط موثری با مشتریان و خریداران دارید ؟

ارتباط شما با مشتری رابطه است یا بازاری ؟

برای این که احترام مشتری را بدست بیاورید و خود و شرکتتان را دارای اعتبار کافی نشان دهید نیاز به

دانش ، مهارت و ظرفیت دارید .

در این دوره هم چنین با ساختار مغز انسان در تصمیم گیری آشنا می شوید و این که مشتری چرا و چگونه خرید می کند ؟

مشتری از افراد و فروشندگانی خرید می کنند که :

1- به آنها علاقه دارند

2-به آنها اعتماد دارند

3- آنها را دارای اعتبار کافی می دانند

در دوره آموزشی فروش و بازاریابی شما می آموزید که چگونه مشکلات مشتری را حل کنید و منافع مشترکی برای خودتان و مشتری خلق کنید