بازاریابی جریکی در واقع چیست ؟ امروز همه جا حرف از بازاریابی چریکی است، ولی آنچه در عمل مشاهده می کنیم این است که اصول اولیه بازاریابی هم در سازمان ها و کسب و کارها استفاده نمی کنند
بازاریابی چریکی
مشخصات کتاب
استراتژیهای آسان و ارزان برای به دست آوردن سودهای کلان از تجارتهای کوچک شما
نویسنده: جی کونراد لوینسون
مترجم: همایون رکنی قاجار
سال چاپ: بهار ۱۳۹۶
قطع: وزیری
تعداد صفحات: ۳۶۰
نوبت چاپ: چهارم
چریکها چگونه میفروشند؟
بازاریابی همچنان به رشد خود ادامه میدهد؛ هرچند اصول اولیهی خودش را رها نمیکند، اما امروز تفاوتهای اساسی بین بازاریابی سنتی و چریکی وجود دارد. اگر روشهای تغییرات بازاریابی را در قرن ۲۱ تجزیه و تحلیل کنید، متوجه میشوید که بازاریابی چریکی در ۲۰ روش مختلف با بازاریابی قدیمی تفاوت دارد؛ از جمله این که بازاریابی سنتی اسلحههای سنگین بازاریابی را شناسایی میکند: رادیو، تلویزیون، روزنامهها، مجلهها، پست مستقیم و اینترنت. بازاریابی چریکی ۲۰۰ اسلحه را در بازاریابی شناسایی میکند که بیشتر آنها هم رایگان هستند.
بازاریابی چریکی میخواهد که شما هر بُعد بازار را به خوبی بشناسید، تجربه کنید، راههای بازنده را دور بزنید، راههای برنده را بشناسید و سپس از تاکتیکهای آزمایششده در نبرد واقعی استفاده کنید. بازاریابی پارتیزانی یا چریکی شامل تعداد بسیار زیادی از فرصتهای تجاری است و این که باید از هر یک از آنها بهرهبرداری کرد.
بازاریابی هنر عوض کردن عقاید مردم یا حفظ عقاید آنهاست
کلید موفقیت از طریق بازاریابی پارتیزانی یا چریکی، هنر توجهکردن است. در حقیقت، قلب بازاریابی استفادهی درست از اسلحههای انتخابی است. برای شکوفا کردن، شما باید مانند خورشید عمل کنید. باید آن انرژی پرقدرتی باشید که بازاریابی را زنده نگه میدارد. باید یک بازاریاب چریکی باشید. اگر از هر تغییری، چیزی بیاموزید و کاری برایش انجام دهید، امیدوار باشید که میتواند راهی برای پول درآوردن در زندگی باشد.
بازاریابی هر تماس کوچکی است که شرکت شما با هرکسی در جهان بیرونی دارد . هر تماس کوچک، یعنی فرصت زیاد بازاریابی و این به مفهوم سرمایه گذاری مقادیر زیادی پول نیست .
درباره کتاب بازاریابی چریکی
وقتی کتاب بازاریابی چریکی برای اولین بار چاپ شد، جی لوینسون استراتژی های بازاریابی برای شرکت های کوچک را دگرگون کرد و یاد داد که چه طور با روشی غیر قابل مصالحه ، مشتری به دست آوریم !!
بر اساس صدها ایده ای که واقعا کار می کند، فلسفه لوینسون و بازاریابی او راه جدیدی برای آموختن درباره بازار و سهم بازار و این که چگونه آن را بدست آوریم به وجود آورده است .
راز موففیت لوینسون این است که خودش در عمل در بازاریابی بوده است و فقط تئوری ارائه نمی دهد، ایده های بازاریابی لوینسون از کف بازار و بازاریابی جمع شده است و این دلیل موففیت کتاب بازاریابی چریکی است ، این کتاب به انجیل بازاریاب ها معروف است و برای هر طرحی نکات و ایده های کتاب باید بازبینی شوند