خلق هویت سازمان

پیتزا خالی و خدمات ضعیف مشتریان

خدمات ضعیف مشتری و دیدگاه اشتباه نسبت مشتری

نیازمند آموزش در خدمات به مشتری هستیم

متاسفانه خدمات مشتری در ایران درک نشده است و تعریفی هم در این رابطه نداریم؛یعنی مشتری درک نشده است و نمی دانیم که باید به مشتری خدمات ارائه دهیم، بخشی از این رفتارهای اشتباه مربوط به فرهنگ است و بخشی هم مربوط به این است که درخواست خدمات نداده ایم و فکر کرده ایم که هرچه هست را باید بپذیریم !

خاطره ای دارم از اداره پست که به مدت یکماه از پست های مختلف پاس داده می شدم و درنهایت بسته ما در موتور پست چی یافت شد !

راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

راهکارهای بسته بندی موفق در صنایع غذایی

آنچه که در صنایع غذایی ایران مشاهده می شود عدم درک تغییرات بازار است ،در بسیاری از صنایع غذایی ایران ، خیلی از کارخانه ها انحصاری شده اند و رقابت های تک و چند قطبی در بازار دیده میشود و تولید کنندگان محلی تنها به خاطر ضعف سیستم های توزیع محلی و یا پایین بودن قیمت آنهم به خاطر کیفیت پایین تر موفق به فروش می شوند .

اما بحث ما امروز در بسته بندی و عدم درک ارزش های مشتری است.

آیا در مرحله آگاهی ، ارزیابی و فروش مشتری با برند ما درگیر می شود ؟

با فرض این که کیفیت محصولات یکسان است ، و قیمت ها تفاوت چندانی ندارد ، آیا کالای ما می تواند متمایز باشد ؟

چگونه میشود متمایز بود ؟

به بسته بندی های رب گوجه دقت کنید، آیا برند خاصی در ذهن شما نقش می بندد ؟

چرا بازاریابی ؟ مردم فراموش می کنند

عملیات بازاریابی را ادامه دهید چون مردم به سرعت فراموش می کنند !!

هر شخص به صورت میانگین روزانه با ده ها تبلیغات متوجه می شود و ذهن ما در مقابل تبلیغات بسته شده است، در یک پژوهش مشخص شد که یک آگهی خاص که به مدت بیست هفته هر روز پخش می شد، بعد از یک ماه سی درصد مردم آنرا به خاطر می آورند و بعد از دو ماه بیست در صد !

مصرف کننده پروری ننگ بازاریابی است

پیتر دراکر در زمینه بازاریابی و مصرف کننده پروری چنین می گوید

بازاریابی یا فروش ؟؟ مساله این است...

این که پس از سال های طولانی بازاریابی ، مصرف کننده پروری توانسته به یک حرکت عمومی قوی تبدیل شود ، ثابت می کند که بازاریابی در عمل به عنوان شیوه دنبال نشده است .

با نگاهی به تولیدات خودرو سازان پی می بریم که مصرف کننده بار آمده ایم و خبری از بازاریابی نیست

علی رغم تاکید بر مقوله بازاریابی و رویکردهایی که در این زمینه وجود دارد ،در بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ، بازاریابی در حد حرف باقی مانده است و خبری از بازاریابی نیست !! و واقعیت تنها فروش است و بس و متاسفانه خیلی ها هنوز تفاوت فروش و بازاریابی و هدف بازاریابی را درک نمی کنند

چرا بازاریابی ؟ بازار در حال تغییر است

بازار پیوسته در حال تغییر است و شما باید هوشیار باشید .

خانواده های جدید، کالاهای جدید، فرهنگ مصرف جدید، وضعیت اقتصادی جدید، نوع زندگی جدید، همه در نظام بازار تاثیر دارند و بازار را تغییر می دهند.

روزانه ده ها نفر از محله ای به محله دیگر و از شهری به شهر دیگر می روند، کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و بازار پویاست و درحال تغییر دائمی است .

افراد زیادی ازدواج می کنند و بچه دار می شوند و بازار پیوسته در حال تغییر است .

اگر بازاریابی را متوقف کنید، بازارها را از دست خواهید دارد ، پس عملیات بازاریابی را ادامه دهید .

اگر نیاز به مشاوره بازاریابی دارید، خانه بازاریابی در اختیار شماست ، اگر نیاز به گروه بازاریابی دارید، گروه بازاریابی آرتا مستقر در خانه بازاریابی به موفقیت شما کمک می کند

با خانه بازاریابی تماس بگیرید

02122051861

بسیاری از کسب و کارها بعد از مدتی فعالیت های بازاریابی خود را متوقف می کنند، غافل از اینکه توقف عملیات بازاریابی یعنی ضعف و به مشتریان یک پیام روشن را ارسال می کند و آن اینکه شما ضعیف شده اید و یا نظم ندارید .

یکی ازز اشتباهات مهلک کسب و کارها، بها ندادن به ویزیتور یا بازاریاب است و این یعنی این که شرکت برای مشتری داخلی که همان نیروهای شرکت است ارزشی قائل نیست

این طمع عجیب شرکت ها که درک نمی کنند نیروی فروش در واقع موتور شرکت است بسیار جای تفکر دارد و یکی از دلایل آن متاسفانه زندگی کردن شرکت ها درعصر تولید است .

به صورت خلاصه شما باید عملیات بازاریابی خود را به صورت پیوسته ادامه دهید و بازار را درک کنید .

دسته بندی برچسب های بازاریابی