تحقیق بازار

تحقیق بازار حلقه گمشده بازاریابی

دانسته ها به کار می آیند

اگرچه با هر کسب و کاری که صحبت میکنیم با تحقیق بازار آشناست، اما وقتی می پرسیم که آخرین باری که در بازار دست به تحقیق زده اند چه زمانی بوده است، چیزی در ذهن ندارند !!

یکی از دلایل مهم شکست استارت آپ ها، عدم شناخت نیاز بازار و مشتری است !

باور کردنی نیست ولی حقیقت دارد !

خیلی از کسب و کارها و استارت آپ ها را مشاهده کرده ایم که تنها در ذهن خالقان آن استارت آپ بوده اند و وقتی به بازار راه یافته اند، متوجه شده اند که جایگاهی در بازار ندارند، باری ! سخن را کوتاه کنیم و اگر شما نمی دانید که چرا نیاز به تحقیق در بازار دارید، پس با خانه بازاریابی همراه شوید، در واقع مرحله ورودی خانه بازاریابی تحقیق در بازار است !

پس از سال ها سر و کله زدن با کسب و کارها ما روشی را خلق کرده ایم که در آن می توانید کسب و کار خود را مدل سازی کنید و قبل از صرف هزینه های بسیار که ممکن است نتیجه ای نداشته باشد، با لگو ها کسب و کار خود را مدل سازی کنید .

شاید در رابطه با مدل کسب و کار و خلق مدل کسب و کار مطالبی شنیده باشید و یا این که برای کسب و کار خود مدل دارید، ولی در واقع این مدل خیلی دینامیک نیست و شاید به نوعی بیشتر برای شروع کسب و کار ها کاربردی تر است، ولی کسب و کارهایی می خواهند تغییر مسیر دهند و ساختاردهی مچدد داشته باشند و یا نیاز به ارتباط بیشتر با مشتری دارند، نمی توانند در مدل کسب و کار همه نیازهای کسب وکارشان را بیابند .

مدل لگو متفاوت است.

هیچ کدام از دانسته های ما در کسب و کار مدرن و وابسته به بازار جهانی قطعی نیستند .

ما در دنیایی محیط کسب و کاری به سر می بریم که تغییر کردن قاعده اصلی آن است .

ما با مشخصه های زیادی سر و کار داریم که باید کنترل و بهینه سازی شوند .

کیفیت محصول، کیفیت خدمات، هوش مالی و درک روندهای بازار، بهره وری، مدیریت نیرو های کار، استفاده از فن آوری اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتریان، بازاریابی محصولات و خدمات و ...

همانظور که می دانید، کسب و کار پدیده پیچیده و پر چالشی است و با ظهور بازاریابی دیجیتال و تغییرات مصرف کنندگان و تبدیل شدن به کاربر دیجیتال داستان بازی کسب و کار به شدت تغییر کرده است .

برای مشاوره بازاریابی و بررسی کسب و کار و سازمانتان با خانه بازاریابی تماس بگیرید .

شماره تماس خانه بازاریابی

02122051861

برندسازی

برندسازی

یکی از با ارزش ترین دارایی های سازمان برند آنهاست ، اما برند چیست . چگونه می توان آن را ساخت ؟

انسان امروز با زمان کمتر و کاهش زمان برای تصمیم گیری روبروست و مجبور است به برندها اعتماد کند و برند به ساده سازی تصمیم گیری مشتری کمک می کند .

یکی از ضروریات مدیریت ارشد هر سازمان ایجاد برندهای قدرتمند است که به وعده های خود عمل کند.

متاسفانه برندهای امروز بازار ایران کمتر با برندسازی آمیخته شده اند و آنچه که پیداست هنوز برندهای ایرانی راه درازی تا درک برندسازی را باید طی کنند .

بازار ایران در عصر تولید باقی مانده و تولید کنندگان فکر می کنند که هرچه تولید کنند باید مشتری مصرف کند.

ما به خیلی از شرکت های ایرانی رجوع کرده ایم و با بررسی اجمالی متوجه شده ایم که اهمیتی برای برند قائل نیستند و برند و برندسازی در حد حرف باقی مانده است .

برندسازی چیست ؟

برندسازی قرن هاست که به عنوان تمایز میان یک کالای تولید کننده از تولید کننده دیگر مطرح است .

بازاریابی اجازه ای

بازاریابی اجازه ای

بازاریابی اجازه ای مفهومی نسبتا جدید است که مطرح شدن آنرا با کارآفرین و صاحب نظر بازاریابی ست گادین نسبت می دهند .

در واقع تبلیغات و فعالیت های بازاریابی امروز بدون اجازه و در زمانی به مشتری احتمالی عرضه می شوند که مشتری نیازی به آنها ندارد

موارد زیر نمونه از تبلیغات ناخواسته و وقفه انداز در زندگی روزمره است :

تبلیغات تلویزیونی نا خواسته

شما در حال تماشای فیلم و برنامه مورد علاقه تان هستید که گاه و بیگاه با پیام های بازرگانی نا خواسته روبرو می شوید .

آیا نسبت به تبلیغات تلویزیونی و ماهواره ای نفرت پیدا نمی کنید ؟

این نوع بازاریابی در عصر ارتباط زدگی می تواند مفید و موثر باشد ؟

مشکل دیگر این نوع تبلیغات وقفه انداز، عدم ارتباط به مخاطب است، مثلا آیا یک جوان بیست ساله نیاز به خرید قابلمه دارد ؟

هدف گیری تبلیغات سنتی به شدت ضعیف است .

راه کار خانه بازاریابی، بازاریابی اجازه ای

خانه بازاریابی استارت آپ جدیدی را آغاز کرده است که با اجازه مشتریان و طبق نظر خود مشتریان برای آنها تبلیغات ارسال می کند

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

02122051861

جایگاه سازی

جایگاه سازی

شاید شما هم نام جایگاه سازی را شنیده باشید، و حتی مقالات و یا کتاب هایی در رابطه با جایگاه سازی در بازاریابی مطالعه کرده باشید، ولی در واقع جایگاه سازی چیست ؟

برای این که به این سوال پاسخ دهیم، ابتدا باید از زاویه دیگری به بازار و بازاریابی نگاه کنیم و سوالی را مطرح کنیم

جایگاه سازی برند

چه قدر تبلیغات و بازاریابی تاثیر گذار هستند ؟

امروز تبلیغات و روش هایی که می شناسیم به پایان رسیده و هر شخص روزانه به ده ها و صدها تبلیغات روبرو میشود، سوال اینجاست که آیا این تبلیغات و بازاریابی می توانند نظر مخاطب را جلب کنند !

در واقع برندسازی و ورود به بازار در حال حاضر بسیار سخت است و بدون صرف هزینه های زیاد نمی توانیم در بازار جایگاهی پیدا کنیم .

ما با دوره ای مواجه شده ایم که ذهن ما در مقابل تبلیغات حساسیت خود را از دست داده و راهی برای برندهای جدید در ذهن ما نیست و حتی برندهای نام دار بازار نیز با کوچکترین نا هماهنگی ممکن است از ذهن ما دور شوند.